• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta Analiza projektu

OP
OP
P

Pawelec

Aktywny użytkownik
Reakcje
261 0 1
#61
Kurcze, nie da się tego przerysować:ostrozny:
Ale zrobiłem jeszcze kilka pomysłów na szybko:
franowo 2.PNG
franow 4.PNG
franow0 5.PNG
franowo 3.PNG

Który był by najkorzystniejszy ?
Dodałem dużą Szope/hale napraw, aby też wykorzystać rozjazd,
Nie wiem czy przystanek zrobić na łuku,czy na prostym torze:niepewny:
Na łuku ładniej by się prezentował, mam wrażenie.
 
OP
OP
P

Pawelec

Aktywny użytkownik
Reakcje
261 0 1
#62
Poprawiłem łuki, i wyeliminowałem proste odcinki, tak się prezentuję przystanek:
peron franowo.PNG

Całkiem przyzwoicie, wydaje mi się. Staram się także aby łuki nie były poniżej 500mm.
Tylko łuk poniżej ma 488mm, ale dam radę jeszcze to poprawić.
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
5.702 37 4
#70
Z ciekawosci czystej, co tam bedzie jezdzic? Bo taka dlugosc 780 to zdaje sie 3 wagonowy EN57. Zapowiada sie ciekawie, i chociaz ja nie modelarz, to czytam wszystko, i obserwuje co ciekawsze projekty :)
Pozdrawiam.
Magic
 
OP
OP
P

Pawelec

Aktywny użytkownik
Reakcje
261 0 1
#71
Ogólnie 780mm to promień łuku , a długość całego peronu będzie około 1100mm.
Co do taboru, to chciałbym też umieścić kiedyś EN57.
Na tą chwilę jeszcze nie mam pełnego planu na wagony, ale prawdopodobnie będą:
1. Cysterny
2. Węglarki
3. Pasażerskie
Plan mi się zmienił, i postanowiłem zrobić dolną stację bardziej może przypominającą, stację postojową.
Z której będę sobie wyprawiał pociągi na szlak.
Za bardzo kombinowałem, a to rozwiązanie wydaję mi się najbardziej rozsądne.
Czas pokaże co się rozwinie dalej;)
Pozdrawiam.
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.598 50 5
#75
Jak dla mnie....
Mając 2-torowy szlak, nie lepiej było by te tory odstawcze przedłużyć do końca? Bez zamykania "do oblotu".
Wtedy mógłbyś ograniczyć ilość rozjazdów i miałbyś więcej miejsca do odstawiania całych składów. Nie musiałbyś ich dzielić (bo tak było by przy obecnym układzie).


stacja postojowa.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
P

Pawelec

Aktywny użytkownik
Reakcje
261 0 1
#76
Stacja postojowa 1.2.PNG

Pomysł spoko, zastanowię się jeszcze nad tym(y)
Te dwa rozjazdy zaznaczone bym zostawił raczej, tak aby skład z wewnetrzgo toru, szybciej mógł by zjechać na dolną część stacji :niepewny:
Czy źle myślę?
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.598 50 5
#77
OK - ALE : masz wtedy od góry przeciwne łuki, co nie może obejść się bez prostej wstawki, której tam nie dasz, bo miejsca nie ma.
Można to załatwić rozjazdami łukowymi. Nieco wcześniej.
 
OP
OP
P

Pawelec

Aktywny użytkownik
Reakcje
261 0 1
#78
Czy taki krótki odcinek prosty, rozwiązał by sprawę?
poprawka dolnej stacji.PNG

Jestem w stanie jeszcze co nieco wydłużyć tor (y)(n)
A tak z ciekawości,dlaczego nie można stosować takiego rozwiązania?
Czy to grozi uszkodzeniem rozjazdu, Czy nie zgodne ze sztuką?
Obstawiam że to i to.
poprawka 1.1.PNG
tyle mogę wycisnąć.
 
Ostatnio edytowane:

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.598 50 5
#79
Taki krótszy wystarczy. O tym było na forum pierdyliard razy.
Chodzi o to, że przy takiej krótkiej zmianie kierunków, bufory (tudzież zderzaki) mogą na siebie zachodzić, co może grozić wykolejeniem.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Dla początkujących 14

Podobne wątki