• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Ambitne plany, zobaczymy jak wyjdzie - tym razem w wielkości N

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.967 629 30
#82
Jak rozumiem nie praktykuje się obu wersji naraz
Teoretycznie jest możliwe, że raz jedzie się wg jednej wersji, a innym razem wg drugiej, ale w praktyce przyjmuje się jedną zasadę. Zasady obsługi bocznic muszą być z góry ustalone i umieszczone w regulaminie obsługi bocznicy jak i w regulaminie technicznym stacji, która bocznicę obsługuje. Teoretycznie można w takich regulaminach uwzględnić obie wersje, ale w praktyce raczej się ustala jedną wersję.
W zamyśle mijanka o efektywnej długości 30 cm była przeznaczona dla niego, żeby nie blokował innego ruchu na tej trasie.
Prawdę mówiąc, nie bardzo rozumiem problem. Szynobus zatrzymuje się na chwilę na przystanku i jedzie dalej, więc trudno tu mówić o blokowaniu szlaku. Jeżeli miałby tam kończyć bieg i wracać, to faktycznie, powinna to być stacja (posterunek ruchu), na której może to nastąpić. Zasadniczo nie praktykuje się jazdy do określonego kilometra i z powrotem. Ale tak, jak było to narysowane, nie dałoby się tam minąć, bo tory były za blisko siebie, zwłaszcza na łukach. Moim zdaniem jednak nie ma to wielkiego sensu: utrzymywanie posterunku ruchu tylko po to, żeby kilka razy dziennie przyjechał szynobus wydaje się nieracjonalne.
Wszystkie łuki zoptymalizowałem pod względem promienia, żeby były jak najłagodniejsze.
Ale wyszło to jakoś średnio przez zacieśniające się łuki, zwłaszcza na jednotorowej łącznicy i na dwutorowej linii między główną stacją a dolną bocznicą, ale także na samym dole makiety. Spróbowałem wstawić w te łuki fragmenty okręgów, żeby unaocznić problem:

N 13 po AH - popr.jpg
 
OP
OP
Mario

Mario

Aktywny użytkownik
Donator forum
Reakcje
344 1 0
#83
Dziękuję za pomoc i uwagi kolegom @Andrzej Harassek, @Harry Potter, @Misiek, @MisioPas, @Alex D, @Dzulian, @piottrw, @JohnyTRS, @t_domagalski i innym.

Chyba w końcu pojąłem, jak wykonać prawidłowe łuki w programie AnyRail i mam nadzieje, że ta wersja planu nie zawiera znaczących błędów. Sprawdziłem też połączenie 2-go i 3-go modułu makiety i skorygowałem rozjazdy.

Teraz planuje całość wydrukować i rozpocząć wykonanie a raczej kontynuować, bo niedawno zacząłem wykonywać prostą znajdującą się na górze planu pierwszego modułu.

I jak zwykle pojawia się pytanie – jak sprawić, aby była ona idealnie prosta? Nie jest to takie łatwe biorąc pod uwagę, że są to flexy i po byle pozorem wyginają się jak im się podoba ;)


N 15.0 po popr AH.jpg


N 15.0 po popr AH opisy.jpg
 
OP
OP
Mario

Mario

Aktywny użytkownik
Donator forum
Reakcje
344 1 0
#84
Prace postępują. Wiem - korek nie wygląda tak jak trzeba, szczególnie na łukach ale poprawię to przed szutrowaniem. Czekam na rozjazdy aby dokończyć układanie torów na pierwszym module a tymczasem biorę się za napędy zwrotnic.

Modul 1a.jpeg
Modul 1.jpeg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Planuję i buduję makietę 4
Planuję i buduję makietę 2

Podobne wątki