Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Potwierdzam Kolegów spostrzeżenia dotyczące krzywo stojących modeli na wózkach typu 1XTa.
Natomiast model na nowszych wózkach 25TNa "haczą" o imitacje "rurki" na podwoziu (jest za długa).
Do tego krzywe stopnie. Nie wiem dlaczego Albert Modell w swoich modelach stopnie manewrowych odlewa razem z całą skrzynią ładunkową (przy ich złamaniu nie ma możliwości wymiany na nowe). A jeżeli już stosuję taką technologię, to powinien dopilnować, aby końcowy produkt był dobrze i bez wad wykonany.
Resumując, modele ładne, szegółowe, ale przez niedopracowanie/niezbyt dobre dopasowanie wózków oraz niechlujnie wykonanie rzeczonych stopni, niestety, obniża to pozytywną ocenę
Ps. Pozwoliłem sobie wykorzystać dla zobrazowania problemu, zdjęcie Kolegi @ffox. Mam nadzieję, że się nie obrazi.
@Arekmiz
Problem stopnk będzie chyba "hurtowy", znajomy z Bydgoszczy też kupił i się okazało, że również występuję brak jednego stopnia, a drugi był wygięty. W teorii łatwo dorobić taki detal...
U mnie w 2 zakupionych zestawach IVb i IVc :
- wygięty jeden stopień , - zagięty element z tablicami - pęknięta jedna poręcz - we wszystkich 4 wagonach nadlew powodujący przechylenie wagonu !
W temacie węglarek czterosiowych ograniczyłem się tylko do IV epoki i stosuję przybliżone proporcje w składzie na podstawie danych z Atlasu Wagonów Towarowych Pawła Terczyńskiego.
Więc na tych 4 sztukach moje zakupy 408W kończą się ...
Węglarkami 401Wj i 409W do rozładunku na wywrotnicach,nie posiadającymi drzwi tylko małe otwory wyczystkowe i występujących w IV epoce tylko w zwartych składach nie jestem zainteresowany.
Więc potencjalnie zakup max. już tylko po 2 szt
- 401Wk * ,
- 412W
- R462W
jak ktoś je kiedyś opracuje ...
Ale kontroli technicznej nad modelami Albert Model najwyraźniej nie ma ... !
* - 401Wk produkowany w latach 1975-1977 tylko w Zielonej Górze w liczbie 5037 szt . - na podstawie Atlasu Wagonów Towarowych Pawła Terczyńskiego.
U mnie sprawa reklamacji załatwiona. Wadliwy zestaw zwróciłem w ciągu 14 dni do Świata Modeli, a po rozmowie z p. Kojem kupiłem bezpośrednio od PMR nowy zestaw wolny od wad. No tylko od ŚM zero korespondencji w sprawie zwrotu kasy...
U mnie sprawa reklamacji załatwiona. Wadliwy zestaw zwróciłem w ciągu 14 dni do Świata Modeli, a po rozmowie z p. Kojem kupiłem bezpośrednio od PMR nowy zestaw wolny od wad. No tylko od ŚM zero korespondencji w sprawie zwrotu kasy...
Tak zgadza się. Wagony są jeszcze dostępne w PMR Modele. Wczoraj odebrałem zestaw z epoki IVc. U mnie żadnych wad z wyjątkiem nadlewu przy gnieździe skrętu wózka, co usunąłem w 5 minut. I wagony stoją prosto.
Wagony prawie identyczne ale nie do końca. Mają pokrętła hamulca postojowego o różnych średnicach.
Jeśli ktoś chciałby powalczyć z wykrzywionym stopniem (tym podwójnym, nietypowym, który pokazuje strzałka w poście nr 41) to jest on, w przeciwieństwie do pozostałych, wklejony. U mnie odpadł po lekkim dotknięciu. Po wyczyszczeniu prostokątnego gniazda udało się go wkleić na miejsce i jest już prosty .
Węglarki przyszły bez żadnych defektów.
Ten stopień mały z podwójnym mocowaniem trzyma się na bardzo małej powierzchni. Łatwo jest go oderwać.
Przy zakładaniu przewodów powietrznych trąciłem przypadkowo palcem i odpadł.
Tak jak pisał kolega wyżej łatwo można go wkleić.
Ja mam pokrętła hamulca postojowego tej samej średnicy. EpIVb.
Ja bym zadał jeszcze pytanie czym różni się 408W od 408Wa/Wb?
Wizualnie różnią się wzmocnieniami słupków ścian bocznych - w wagonach 408W miały/mają wysokość 590 mm natomiast w 408Wa/Wb - 1050 mm. Drugą charakterystyczną (tę widoczną) różnicą są zbiorniczki na smar.
408Wa/Wb miały też stopień na ścianach bocznych.
Następne drzwi - W wersji 408W możemy spotkać mix wszystkiego, co udało się ZTNK naprawiającym wagony wyprodukować/stworzyć. Problem ten w mniejszym stopniu dotyczy wagonów nowszych, czyli odmian Wa/Wb. Tu generalnie spotykamy drzwi oryginalne z okresu budowy wagonów.
Teraz dopiero różnice wizualne między 408Wa/Wb, 412W to głównie wózki i rozstaw czopów skrętu. Przy wózkach 1XTa 8500m, a na wózkach 25TNa 9000m.
412W nie mylić z czeskimi węglarkami w/g mnie to są te same co C462W(różna nazwa handlowa). Jak się mylę proszę mnie poprawić.
Na necie można znaleźć trochę zdjęć C462W opisanych jako 412W budowy czeskiej.
412W nie mylić z czeskimi węglarkami w/g mnie to są te same co C462W(różna nazwa handlowa). Jak się mylę proszę mnie poprawić.
Na necie można znaleźć trochę zdjęć C462W opisanych jako 412W budowy czeskiej.
Przepraszam, że się wtrącam w dyskusję - ale taka ciekawostka: według danych przedstawionych przez @Arekmiz zakłady w Aradzie dostarczyły 10.500 sztuk wagonów R462W w ciągu 6 lat. Licząc 250 dni roboczych na rok wychodzi, że dla PKP produkowano 7 wagonów dziennie... WOW
Ja bym zadał jeszcze pytanie czym różni się 408W od 408Wa/Wb?
Wizualnie różnią się wzmocnieniami słupków ścian bocznych - w wagonach 408W miały/mają wysokość 590 mm natomiast w 408Wa/Wb - 1050 mm. Drugą charakterystyczną (tę widoczną) różnicą są zbiorniczki na smar.
408Wa/Wb miały też stopień na ścianach bocznych.
Następne drzwi - W wersji 408W możemy spotkać mix wszystkiego, co udało się ZTNK naprawiającym wagony wyprodukować/stworzyć. Problem ten w mniejszym stopniu dotyczy wagonów nowszych, czyli odmian Wa/Wb. Tu generalnie spotykamy drzwi oryginalne z okresu budowy wagonów.
Teraz dopiero różnice wizualne między 408Wa/Wb, 412W to głównie wózki i rozstaw czopów skrętu. Przy wózkach 1XTa 8500m, a na wózkach 25TNa 9000m.
412W nie mylić z czeskimi węglarkami w/g mnie to są te same co C462W(różna nazwa handlowa). Jak się mylę proszę mnie poprawić.
Na necie można znaleźć trochę zdjęć C462W opisanych jako 412W budowy czeskiej.