• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

EN57 Milosa i Modela

Reakcje
0 0 0
#2
Re: Plany 120A, EN57, SM42, ET22

To raczej tylko prototyp. Z tego co wiem, autor przerobił budy od słoweńskiej/słoweńskiego "gomułki", które rzeczywiście odlewa. Ale nic nie wiadomo mi o tym, że sprzedaje EN57, choć Adam Modellbau miało to sprawdzić :roll:
 
Reakcje
48 0 0
#3
Re: Plany 120A, EN57, SM42, ET22

Jeżeli już to tylko wersja do samodzielnego montażu bo to co jest na tych fotach to nie bardzo mi się podoba, chodzi głównie o wykonanie (poskładanie).
Wózki też kompletnie zwalone, szkoda słów.
Gdyby tak można było kupić same pudła, szybki itp., to by jeszcze przeszło. Dokumentację wózków to już bym sobie załatwił, do tego wytrawić niektóre pierdółki i coś by może wyszło.

Ale co tam, w wolnych chwilach rozrysowuję sobie z bokorysów pudła ED72, trochę prostsze (chodzi o kształt kabin, a EN57 z kabinami jak w ED72 kompletnie mi się nie podobają, kibel to kibel -3 ona z przodu, pojedyncze szyby, 3 człony, tykanie i bujanie ;) ).
 

MORIS44

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#4
Re: Plany 120A, EN57, SM42, ET22

Ceny od Milosa za PKP EN57:
-------------------------------------------------------
1.Kit version without motor,pantografs and couplings
150+10(post)=160 Eur november 2009

2.final version without motor,pantografs and couplings
210+10(post)=220 Eur december 2009

3. final version
310+10(post)=320 Eur januar 2010

------------------------------------------------------
Anticipated pieces to complete:
-pantografs Sommerfeldt 978 2 st.
-couplings Fleischmann 6515 4 st.
-motor Tenshodo WB 31 1 st
 

track-and-train

Aktywny użytkownik
Reakcje
11 0 0
#5
Re: Plany 120A, EN57, SM42, ET22

Też dostałem ten cennik i zastanawiam się jak mam go rozumieć - czym różnią się między sobą wersje jeśli i tak trzeba dokupić silnik, pantografy i sprzęgi? Czy też final version to wszystko zawiera... jak sądzicie?
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.853 116 22
#6
Re: Plany 120A, EN57, SM42, ET22

No raczej, nie inaczej. :D
Przecie napisano powyżej.
Pierwsza wersja to zestaw do samodzielnego montażu, jednak bez silnika, pantografów i sprzęgów.
Druga wersja to model gotowy, ale także bez napędu, pantografów i sprzęgów.
Trzecia wersja to też model gotowy, ale w pełni.
Ja to tak rozumiem.
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
810 71 5
#7
Re: Plany 120A, EN57, SM42, ET22

:D
ja tam nikomu nie zaglądam w portfele, ale +- 1300zł za coś ENpodobne? Nie wiadomo jak to jeździ, nie ma raczej oświetlenia, czy o takich pierdołach jak cecha PKP i oznaczenie klasy w postaci cyfr i liter w formie odlewu zn-al, a nie naklejki nie wspominając. ;)
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.853 116 22
#8
Re: Plany 120A, EN57, SM42, ET22

MORIS44, a że się spytam. Ty występujesz w jakiejś roli pośrednika, czy coś takiego?
Czy tylko informację nam zapodałeś?
 

MORIS44

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#9
Re: Plany 120A, EN57, SM42, ET22

CoCu napisał(a):
MORIS44, a że się spytam. Ty występujesz w jakiejś roli pośrednika, czy coś takiego?
Czy tylko informację nam zapodałeś?
Tylko informacja do Waszej wiadomości. Głównie z racji tego że jestem kolejną osobą która chce mieć taki model. Ale wg mnie cena jest za duża, przynajmniej dla mnie... Zwłaszcza że model wygląda bardziej jak zabawka dla dzieci a nie model dla kolekcjonerów... :(

W dziedzinie modelarstwa H0 i nie tylko mam minimalne doświadczenie. Czytałem trochę wątków z forum i jakie są w końcu błędy w wycinance albo gotowej PCV EN57 PKP firmy GPM :?:
Kilka osób pisało o tym że okna są za małe :?:
Czy ma ktoś dokładne plany bocznej ściany wagonu? I czy w tej GPM'owskiej produkcji to jedyny błąd :?:
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.364 34 1
#10
Re: Plany 120A, EN57, SM42, ET22

Cześć! Jestem tu nowy. Posiadam GPM EN57, ale mimo, że rysunki kartonówki są piękne, to nawet zdjęcie na okładce tego zeszytu wskazują, że model P. Milosa będzie prezentował się lepiej. No chyba że za 110PLN dokupimy elementy fototrawione. Nadal jest jednak w GPM dysproporcja w wielkości wózków wzgledem pudła. To duże wyzwanie, chyba większe niż waloryzacjia "Gomulki" vel "Kibla" P. Milosa.
Pozdrawiam.
 

Ostbahn

Znany użytkownik
Reakcje
3 0 0
#11
Re: Plany 120A, EN57, SM42, ET22

Model z GPM-u jak napisał bstok70, ma za duże wózki przez co proporcje są sknocone. Co do okien to te na bokach pudeł są mniejsze niż te na czołach, a na pierwszym lepszym zdjęciu orginału EN-ki widać że są równe.
Oczywiście można to poprawić wycinając wieksze okna, ale wtedy już elementy fototrawione nie będą pasować bo są robione pod kartonówkę...
 

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
48 0 0
#12
Re: Plany 120A, EN57, SM42, ET22

Cena zdecydowanie zbyt wysoka jak za model odlewany i na dość niskim poziomie. Nic więc, na razie odpuszczę se kibla, jak znajdą się jakieś plany to sam zmajstruję, trawiony oczywiście :D
A teraz kończę Epokę i biorę się za Oelkę.
 

MORIS44

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#15
Re: Plany 120A, EN57, SM42, ET22

Wracając do samoróbki EN57. Z czego polecacie wózki i napęd?
Czy robić od początku całe wózki z maskownicami czy jest coś podobnego z czego można zapożyczyć?
I czy wszystkie wózki maja być skrętne czy nie? Jeśli nie wszystkie to które nie?
 

psz

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#16
Re: Plany 120A, EN57, SM42, ET22

Może przy grupowym zamówieniu udałoby się zejść trochę z cena ale pewnie nie za wiele... Zwłaszcza, że chętnych nie widać. Szkoda, ze nie widać też innych widoków na kibla...
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.853 116 22
#19
Re: Plany 120A, EN57, SM42, ET22

Wiecie co sobie pomyślałem? Aż mnie to śmieszy.
Że znów jak ktoś coś chce zrobić, co wielu by chciało, to jak staje się to już naprawdę realne i znane są ceny, to chętni znikają, bo za drogo.
Czyli znany schemat: najpierw poruszenie i podniecenie bo ktoś ma zamiar robić coś, co wiele osób pragnęłoby mieć u siebie, a jak ceny są znane, to wszyscy biadolą że za drogo jest.

Jednakże chyba nie wszyscy się dobrze zastanowili nad tą sprawą.
Po pierwsze, nikt w naszym kraju jak dotychczas nie podjął nawet próby wykonania kitów czy gotowych modeli zespołów trakcyjnych serii EN57, czy nawet jakiś innych. Dopiero musiał się znaleźć człowiek za granicą, by może mógł urzeczywistnić marzenia wielu osób.
Druga sprawa: cena. Czy faktycznie jest taka wysoka? Nie wydaje mi się. Porównajmy. Model lokomotywy spalinowej SM48 firmy Red Star Railways budowanej od podstaw to koszt około 600 złoty, a nawiet więcej. Model lokomotywy spalinowej SM41 firmy Dom Models budowanej od podstaw to koszt dochodzący do 1000 złoty. Oba modele także prezentują niewysoki poziom wykonania, wyglądu i wyposażenia. Ceny budowanych od podstaw lokomotyw firm EFC-Loko i Tololoko znacie. Z tym że te są uznawane za te "lepsze". Skoro inni tyle chcą za modele lokomotyw, to czy zatem koszt, dajmy na to nawet 1400 złoty, za model zespołu to wiele? A model fabryczny, myslicie że kosztowałby połowę tego?

Model ma wiele wad, ale główną jego zaletą jest to, że w ogóle jest. A alternatywy nie ma. neo, nie raz już ktoś pisał na forum takie niby przepowiednie. Ale to tylko znów błogie życzenia. Podaj szczegóły: kto, kiedy, jak i za ile. Pokaż coś. Gadać można wiele, ale tylko jak na razie Miloš Jocif pokazał pewne konkrety i teraz jest realna szansa na jego modele tego polskiego zespołu.

Zrozumiałe jest, że nie każdego stać na to, by ot tak sobie wywalić nagle 1400 złoty. Ale sama cena nie jest wcale wygórowana jak za ręczną bądź co bądź robotę.

I byle tylko znów nie było tak, że gość przygotował sobie większą ilośś na polski rynek, bo wielu do niego pisało i było duże zainteresowanie, a ostatecznie od niego polacy kupią 5 modeli i na tym koniec. Bo i jemu się odechce współpraca z nami.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.853 116 22
#20
Re: Plany 120A, EN57, SM42, ET22

I jeszcze taka informacja.
Wysłałem długie zapytanie do Miloša, w sprawie szczegółów wykonania modelu gotowego. Póki co nie odpisuje. Albo musi się zebrać, by odpowiedzieć na wszystkie pytania, albo się przeraził i nie odpowie. :D
W każdym razie, gdyby mi dał odpowiedź, to powinienem znać chociaż trochę szczegółów na temat wykonania wersji gotowej z całym wyposażeniem.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
E
Tabor 38
Tabor 23
Tabor 10
Tabor 225
Tabor 21

Podobne wątki