• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój EN57 na bazie Milos-a

E

e-lektryk

Gość
#1
Witam i zapraszam do tematu o modelu EN57.
Model zbuduję na bazie EN57 Pana Milosa ze Słowenii, mam zamiar wykonać go (przynajmniej zewnętrznie) jak najbardziej szczegółowo dodając wykonane prze ze mnie elementy, napęd i inne takie, nie wiem jeszcze czy będzie DCC (bo się nie znam na tym), ale pomyślę o takiej ewentualności.
ps na początek atrapa wózka, nie jest jeszcze doskonała ale myślę że do przyjęcia :D
oczywiście jest to nieobrobiona surówka.
 

Załączniki

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
728 33 1
#2
Witam :D . Dla mnie super. Chętnie będę podglądał. Czy aż tak duża ingerencja w maskownicę nie spowoduje jej osłabienia? Mam kiepskie doświadczenia nawet z "kropelką".
PS Nie ładnie się tak znęcać i pokazywać tylko jednego zdjęcia w tak, dla niektórych, ciekawym temacie :p
 
OP
OP
E

e-lektryk

Gość
#3
Ingerencji nie ma żadnej, to jest wykonane od podstaw z wykorzystaniem innej atrapy(od piętrusa z wózka 3 osiowego), jest to matka do odlewu żywicznego :D
ps na mój zestaw jeszcze czekam , jest zamówiony i zapłacony.
Pozdrówka!
 
OP
OP
E

e-lektryk

Gość
#4
bstok70 napisał(a):
Witam :D . Dla mnie super. Chętnie będę podglądał.
PS Nie ładnie się tak znęcać i pokazywać tylko jednego zdjęcia w tak, dla niektórych, ciekawym temacie :p
Narazie nie ma co pokazywać ale za kilkanaście dni będzie już dużo do pokazania, aktualnie koncepcja napędu, rozwiązanie klasyczne z nisko osadzonym silnikiem tak aby we wnętrzu nie było go za bardzo widać, to co powyżej to ostoja wagonu silnikowego (robiłem kiedyś model z kartonu w H0, teraz przyda się jak znalazł oczywiście będzie to wycięte z polistyrenu), skrzynie będą prawdopodobnie połączone razem (ewentualnie obniżony środek i inny kształt od wewątrz ten na fotce jest nieprawidłowy), całe wyposarzenie wagonu od spodu jest w trakcie opracowania, będą to elementy fototrawione i odlewane z żywicy poliestrowej, odwzorowana zostanie armatura powietrzna (bynajmniej w części gdzie będzie widoczna i nie będzie przeszkadzała w ruchu wózków.
 

Załączniki

OP
OP
E

e-lektryk

Gość
#5
Szukam elementów przeniesienia napędu takich jak na fotce- to jest silnik do modelu w skali TT , dwa komplety na obie strony (mam tylko te dwa plastiki na końcach wału silnika zaznaczone strzałką a potrzebuję jeszcze 2 + 2 wałki kardana ...jak najdłuższe).
Nniestety w sklepach internetowych są tylko szczotki węglowe do silników (no name) oraz różne sprzęgi i troche kółek.
 

Załączniki

Rafał G.

Znany użytkownik
Reakcje
3 0 0
#6
A dlaczego nie chcesz kupić (w sumie za nie duże pieniądze) przewidzianego dla tego modelu zestawu napędowego TENSODO? Pasuje jak ulał, nieźle śmiga i jeszcze można go ucyfrowić. Ja też kombinowałem z napędem, spędziłem sporo czasu u makieciarza aż doszliśmy do wniosku, że nie ma co kombinować tylko zamówić oryginał co też uczyniłem.

Rafał
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.192 70 18
#7
e-lektryk, rozważ faktycznie użycie wózków napędowych Tenschodo. Powody? Podwozia niemal w ogóle nie trzeba w jakiś specjalny sposób przygotowywać. Byle tylko połączyć obrotowo wózki z podwoziem. Prace projektowe i wszelkie próby zatem prawie odchodzą. Nie stracone zaś miejsce na napęd, można wykorzystać śmiało na elektronikę, czy też potrzebne obciążenie, którego nigdy za wiele. Kółeczka z pięknym profilem RP-25. Sam napęd bardzo cichutki.

Sugerowałbym jednak użycie dwóch takich wózków w wagonie silnikowym, oraz dodatkowo odbiór prądu na wszystkich kołach wagonów czołowych. Wtedy byłoby to niezawodne rozwiązanie.
 
OP
OP
E

e-lektryk

Gość
#9
Rafał G. napisał(a):
A dlaczego nie chcesz kupić (w sumie za nie duże pieniądze) przewidzianego dla tego modelu zestawu napędowego TENSODO? Pasuje jak ulał, nieźle śmiga i jeszcze można go ucyfrowić. Ja też kombinowałem z napędem, spędziłem sporo czasu u makieciarza aż doszliśmy do wniosku, że nie ma co kombinować tylko zamówić oryginał co też uczyniłem.

Rafał
Ok, tylko czy jest dostępny u nas w kraju, jeśli tak to w jakiej cenie, czy to jest cena za sam wózek czy razem z silnikiem??
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.192 70 18
#10
U nas w kraju zapewne tego nie dostaniesz, ale za granicą też nie ma problemu z zakupem.
Co do cen, to byłoby trzeba porównać różne miejsca ze sobą. Na przykład:
http://motorbogies.com/index.php?http:/ ... cts_id=103

Cena obejmuje cały wózek, z silnikiem i elementami dodatkowymi, jak na zdjęciu w linku powyżej. To są tak zwane "wózki silnikowe", gdzie całość stanowi jeden produkt. Wszystko już jest zabudowane i gotowe do zamontowania na podwoziu, a do tego dołączone są te elementy dodatkowe.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.838 94 19
#11
Najdroższe wózki są po 42,65 funtów (jeden typ, pozostałe są tańsze: 36,50, ale nie wiem, który typ jest odpowiedni). Do tego przesyłka za granicę 6 funtów, razem po średnim kursie dzisiejszym wychodzi nieco ponad 420 zł. Ponieważ przesyłka jest wewnątrz Unii Europejskiej, nie ma żadnego cła, a paczka jest dostarczana pocztą bezpośrednio do domu. Płatność jest możliwa kartą kredytową przez PayPal. Sam z tego nie korzystałem, ale może warto spróbować?
 
OP
OP
E

e-lektryk

Gość
#12
Tak już byłem w tym sklepie ale tam sa tylko wózki z kołami 10,5 mm więc się nie nadają.
Czekam na odpowiedż z innego sklepu mają tam te same wózki z kołami 11,5 mm.
Pozdrawiam
 
OP
OP
E

e-lektryk

Gość
#13
Tak jak się spodziewałem , karta jest aktywna więc mogę płacić ale sklep się nie odzywa, Milos też ani słowa nie odpisał czy kasa doszła, czekam... :D
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.192 70 18
#14
e-lektryk, czasem dziwnym zachowaniem Milosza, to znaczy nie odpisywaniem długim bądź w ogóle, to się nie przejmuj, jak chcesz robić z nim interesy.
Uzbrój się w cierpliwość.
A jak kasa poszła i wiesz że doszła, to za jakiś czas paczuszka będzie u Ciebie.
 
OP
OP
E

e-lektryk

Gość
#16
karol_mar napisał(a):
Do mnie też się nie odzywał, a paczka dotarła tydzień po przelaniu kasy.
Swoją drogą polecam przelew europejski w ING, całkowity koszt przelewu w EUR wyniosł 5zł.
Ja zapłaciłem 0k 9 zł w Millenium, ale dobra, bo itak wymoderują niepotrzebne wpisy , wkrótce konkrety więc miejsce będzie potrzebne :D
 
OP
OP
E

e-lektryk

Gość
#17
Tak, Pan Milos potwierdził że wplata doszła i wysyła paczuszke, a ja tym czasem wybrałem jednostkę w oryginale jaką będę chciał zrobić a więc EN57-1574 z roku 2001 Zakładu Taboru w Bydgoszczy z datą naprawy rewizyjnej 2001.08.10
Obcykałem ją wtedy(w 2001 roku) w Lęborku i bardzo podoba mi się malowanie.
Oj będzie skrobanie ryfli!! :D
 

Załączniki

OP
OP
E

e-lektryk

Gość
#18
Mam prośbę:
czy mógł by ktoś cyknąć dach wagonu silnikowego jednostki o numerze powyżej 1573, lub wyższego numeru , może- Warszawa, Lublin, Poznań,chodzi o to że te jednostki nie mają tych rur z kablami na dachu wagonów rozrzadczych a potrzebny mi widok rur na wagonie silnikowym (przewody z pantografów , z odgromnika, i odłącznika pantografów oraz te wchodzące do szafy NN).
Mam rysunki z dokumentacji ale w realu to jest zawsze trochę inaczej.
Dzięki z góry za pomoc.

http://kolbak.lubelskakolej.net/2005/ja ... 7-1685.jpg
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
728 33 1
#19
Witam :D . Trochę nie skumałem czy chodzi o to aby były rury, czy żeby ich nie było. W wątku EN57 od Milosza i Modela na str 10 są zdjęcia dachu z rurami i innymi detalami dachu. Pozdrawiam i trzymam kciuki. Zapowiada się wielka sprawa. :p
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 43
Tabor 7
Tabor 14
Tabor 30
Tabor 5

Podobne wątki