Witam,
Już kilka miesięcy temu podjąłem trudne wyzwanie opisania dziejów niegdyś jednych z najnowocześniejszych zakładów naprawczych w Niemczech. Mowa o zbudowanych na początku ubiegłego wieku Królewskich Warsztatów Parowozowych, które na przestrzeni wielu lat miały różne nazwy... RAW Gleiwitz, a po 1945 roku Główne Warsztaty Parowozowe i dalej Warsztaty Mechaniczne (MF5), ZNTK Gliwice, ZNTK Parowozowe, ZNLE Gliwice, ponownie ZNTK Gliwice i ponownie ZNLE Gliwice, aż do Newag Gliwice.
Przeszło 110 lat funkcjonowania zakładu sprawia, że jest bardzo ciekawym do opracowania tematem. Niezwykle trudną kwestią są okresy, kiedy wszystkie ZNTKi były pod szczególną ochroną jeszcze baczniejszą, jak samo PKP. Niezwykle ciężko o materiały z tych lat szczególnie fotograficzne, ale jest to poniekąd jeszcze większe wyzwanie. Szczególnie magiczne dla osoby żyjącej naprawami taboru, gdzie moim konikiem są parowe smoki.
Zachęcam do podzielenia się ewentualnymi ciekawostkami sprzed lat związanymi z gliwickim lokwerkiem
Już kilka miesięcy temu podjąłem trudne wyzwanie opisania dziejów niegdyś jednych z najnowocześniejszych zakładów naprawczych w Niemczech. Mowa o zbudowanych na początku ubiegłego wieku Królewskich Warsztatów Parowozowych, które na przestrzeni wielu lat miały różne nazwy... RAW Gleiwitz, a po 1945 roku Główne Warsztaty Parowozowe i dalej Warsztaty Mechaniczne (MF5), ZNTK Gliwice, ZNTK Parowozowe, ZNLE Gliwice, ponownie ZNTK Gliwice i ponownie ZNLE Gliwice, aż do Newag Gliwice.
Przeszło 110 lat funkcjonowania zakładu sprawia, że jest bardzo ciekawym do opracowania tematem. Niezwykle trudną kwestią są okresy, kiedy wszystkie ZNTKi były pod szczególną ochroną jeszcze baczniejszą, jak samo PKP. Niezwykle ciężko o materiały z tych lat szczególnie fotograficzne, ale jest to poniekąd jeszcze większe wyzwanie. Szczególnie magiczne dla osoby żyjącej naprawami taboru, gdzie moim konikiem są parowe smoki.
Zachęcam do podzielenia się ewentualnymi ciekawostkami sprzed lat związanymi z gliwickim lokwerkiem