• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowa modernizacja ET22 w ZNLE Gliwice ?

Karol K.

Znany użytkownik
#4
NIe wiem czy też macie takie zdanie jak ja ale ten lok wygląda jak elektrowóz niemiecki....stracił polski "byczkowski" charakter...przewozy towarowe zasze kojarzyły mi się z byczkiem albo innymi ET a teraz będzię jakiś....dziwak...mnie się nie podoba ...już lepszy 311D
 
Ł

Łukasz K

Gość
#5
Czyli kolejna przeróbka w stylu " z Syrenki zrobić Porsche GTA"
Kompletnie mi sie to nie podoba. Ciekawe jakby wyglądała obecna ET22 na nowych wózkach z hamulcami tarczowymi i połówkowymi pantografami ?? Zamiast reflektorów w "garnkach" to "rekiny" powstawiać.....co o tym myślicie ??
Mój pomysł lepszy jak ten poroniony pomysł ZNLE Gliwice ??

Z romantycznego ST44 zrobili potwora 311D
Teraz nam próbują z ET22 zrobić coś w rodzaju połączenia " mamuta z ukraińską kobietą z dorodnym wąsem, po 40tce"
 
#6
Czy naprawdę firmy, która za miliony złotych modernizuje lokomotywy, nie stać na usługę przetłumaczenia trzech akapitów tekstu na język angielski? Przecież to wstyd puszczać w świat wiadomość napisaną takim językiem - to fatalna wizytówka firmy.
W zasadzie mogę zgłosić ofertę: przetłumaczę tekst w zamian za przejażdżkę nową lokomotywą kiedy już będzie gotowa. ;)
 

pepej

Znany użytkownik
#7
Łukasz K napisał(a):
Z romantycznego ST44 zrobili potwora 311D
Teraz nam próbują z ET22 zrobić coś w rodzaju połączenia " mamuta z ukraińską kobietą z dorodnym wąsem, po 40tce"
Mi się podoba ten mamut z dorodnym wąsem po 40 :D
 

CoCu

Znany użytkownik
#9
Czytając wypowiedzi niektórych osób, odnoszę wrażenie że się im wydaje, iż ta nowa lokomotywa ma być modernizacją istniejących ET22. Czyli coś podobnego jak zrobiono z ST44, gdzie na ich podzespołach powstają 311D.
Jednakże to nie będzie żadna przeróbka czy modernizacja, tylko całkowicie nowa konstrukcja. A z ET22 ma tyle wspólnego, że powiela pewne rozwiązania konstrukcyjne. Ale nigdzie nie napisano, że jakiekolwiek elementy będą pochodzić ze starych ET22. Dlatego zwróćcie proszę na to uwagę, że to będzie całkowicie nowa konstrukcja rodzimej konstrukcji na krajowych torach.
A jeśli jeszcze ktoś się upiera przy tym, że to modernizacja ET22, to proszę mi pokazać gdzie tak napisano.
 

OLF

Aktywny użytkownik
#10
CoCu napisał(a):
Ale nigdzie nie napisano, że jakiekolwiek elementy będą pochodzić ze starych ET22. [/b].
The company is modernizing 4 ET22 locos which belongs to Polish freight operator PKP Cargo
Z definicji modernizacja wykorzystuje istniejące podzespoły, imiennie wymieniono skąd.
CoCu napisał(a):
A jeśli jeszcze ktoś się upiera przy tym, że to modernizacja ET22, to proszę mi pokazać gdzie tak napisano.
Cytat z podlinkowanej strony
 
#11
Sprostowując to co koledzy napisali wyżej ZNLE Gliwice pracuje nad całkowicie nową lokomotywą dziwnie nazwaną E6ACT, ale równolegle podpisało kontrakt na modernizację 4 ET22 do standardu ET22-2000.
Nowa lokomotywa nie będzie mieć nic wspólnego z starymi bykami.

Pozdrawiam.
 

mauser

Nowy użytkownik
#12
No to ja jeszcze dodam że nazwę należy rozszyfrować tak:
E - lokomotywa elektryczna,
6 - sześć silników elektrycznych
AC - silniki prądu przemiennego ze sterowaniem częstotliwościowym (klatkowe jeśli ktoś kojarzy o czym mówię)
T - towarowa.
A z bykiem to coś będzie miała wspólnego a mianowicie 6 osi ;) . Ale poza ty wszystko ma być nowe, i z ET22 proszę tego nie porównywać bo to nie ta technologia i epoka. Jeżeli do kogoś nie dotarło BYK to lokomotyw przestarzała.
 
#14
Zapewne coś koło ET2x, bo nie ma tam nic dziwnego ani specjalnego, w dodatku jednosystemowa.
Poprostu nowa lokomotywa, która ma zastąpić ET22 w prowadzeniu pociągów towarowych.
 

CoCu

Znany użytkownik
#15
Puk, puk.

Czy ktoś wie coś nowego i/lub ciekawego na temat tej konstrukcji? A w zasadzie to postępu prac nad nią?

Szukałem w internecie jakieś zdjęcia, ale prócz dwóch już od dawna znanych (wizualizacje, przedstawiające widok ogólny projektowanej lokomotywy, oraz wnętrze jej kabiny), znalazłem tylko jedno, na którym jest wizualizacja ponoć tej samej lokomotywy. Jednak tu wygląda zupełnie inaczej.
Niczego zaś więcej znaleźć nie mogłem.
 

Załączniki

eSeL

Znany użytkownik
#19
Zachwyca mnie pole widzenia z fotela mechanika. Słupek antywidocznościowy to szczytowe osiągnięcie naszej techniki. Mam nadzieję że na pulpicie, po stronie pomocnika jest podświetlany napis "Heniek, co tam było na semaforze".
 

CoCu

Znany użytkownik
#20
Meggido, piszesz mam nadzieję o tych nowych lokomotywach E6ACT, a nie o nowo zmodernizowanych ET22?

eSeL, jak można łatwo zauważyć, we wszystkich nowoczesnych pojazdach szynowych kolejowych jest taka tendencja do projektowania z przodu małej centralnie umieszczonej szyby, zaś z boków tylko malutkich okienek. Dziwna to jest tendencja.
Jak byłem ostatnio na wystawie taboru na Dworcu Gdańskim w Warszawie, to przechodząc z kabiny do kabiny kolejnych nowych pojazdów, byłem zdumiony szerokościa tych słupków, a co za tym idzie i ograniczeniem widoczności. W jednym z pojazdów tak mnie to już zastanowiło, że spytałem znajdującego się tam maszynistę, czy takie słupki mu nie ograniczają widoczności, ale stwierdził że nie.

Sprawa wygląda nieco inaczej w tramwajach, bo tam każdy jeden słupek to ograniczenie widoczności. I nie chodzi o obserwowanie szlaku, tylko o to, że w momencie ruszania z przystanku, za takim słupkiem może się schować cała osoba wczodząca akurat pod tramwaj. Jednak i w tramwajach projektanci nie raz zapominają o tym.
 

Podobne wątki