• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Deutsche Bundesbahn 1949-1993 - modele i 1:1

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.287 61 2
#41
"Wątkodawca" pozwoli, że i ja wstawię model jednej z ikon Deutsche Bahn - V200 odwzorowujący lokomotywę z 1956 roku w kolorze "staroczerwonym" jeszcze bez logo DB na ścianach bocznych - PIKO 59709
A zaczęło się od prototypów tutaj prototyp 220 001 ex V200 001 firmy Roco z serii Platin, reprezentuje epokę IV czyli późny okres eksploatacji tych lokomotyw. Moim zdaniem zakwalifikowanie tego modelu do serii produkcyjnej Platin to zdecydowana przesada bo jakość wykonania i detali prawie nie rózni się od produkowanego modelu w wersji seryjnej. Do tego jakość montarzu wskazuje że w tamtym czasie w fabryce Roco pracowali idioci. Dodatkowo zmieniono chyba skład stopu z którego wykonano odlewy , które są szorstkie przez co w mechanizmie wózków kółka zebate zacierały się na odlewanych stałych osiach. Dopiero zmiana smaru na TF wyeliminowała to zjawisko. Lokomotywy prototypowe od seryjnych można było odróznić po braku nad reflektorami podobnych do owalu kratek, wlewy paliwa są na innej wysokości a agregaty chłodzenia mają po jednym dużym wentylatorze.
20151220_113723.jpg
20151220_113751.jpg
20151220_113839.jpg
20151220_113904.jpg
20151220_113932.jpg
20151220_114032.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.379 463 29
#42
To i ja pozwolę sobie dorzucić swoją V200. Też model prototypu i też Roco, ale z numerem 004 w oznakowaniu z III epoki.

IMG_9411a.jpg
 
B

bobby74

Gość
#43
To do kompletu z IV epoki BR 220 060-8 z 1975 roku - lakierowanie kość słoniowa / niebieski - nazywana pieszczotliwie Osterei - pisanka wielkanocna :)
Model to Piko.
image.jpeg
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.287 61 2
#45
Pisanka chyba z dość nowej produkcji bo widzę koła w całości z metalu. Starsze modele miały koła z plastikowym środkiem, jak w modelach prototypów. Trochę szkoda że to zmienili.
 
B

bobby74

Gość
#46
Pisanka to Piko 59704/59705. Cała seria 5970x miała już takie koła. Wcześniejsze serie to czasy, kiedy jeszcze "nie zbierałem kolejek" ;)
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
#47
Ta pisanka podoba mi się najbardziej z V200!
Dorzucę jeszcze zdjęcie BR103 184-4 jak była jeszcze w ruchu w 2011:

BR103 184-4.jpg

Basel Bad Bahnhof, 4.09.2011
 
B

bobby74

Gość
#49
Święta idą, więc czas na lokomotywę zieloną jak choinka :LOL:
BR 151 - lokomotywa elektryczna do najcięższych składów towarowych z rudą żelaza, węglem, drewnem itp. o wadze rzędu nawet 6000 ton. Część z tych lokomotyw musiała zostać wyposażona w specjalne sprzęgi, gdyż "zwykłe" śrubowe nie wytrzymywały obciążeń. Pierwsze lokomotywy powstały w 1972 roku, a co niektóre jeżdżą do dziś. Mimo, że schematy kolorystyczne Deutsche Bundesbahn zmieniały się z biegiem lat, to lokomotywy serii BR 151 w malowaniu chromoxidgrün - poza jedną - jeździły w tym malowaniu do wczesnych lat 90-tych.
A model to ESU 31033 - dwusystemowa AC/DC, metalowa buda, maszynownia odwzorowana w taki sposób, aby tak jak w oryginale można było przez okna przejrzeć przez lokomotywę "na wylot", elektrycznie podnoszone/opuszczane pantografy, oświetlenie kabiny, maszynowni i pulpitu, "snop iskier" spod lokomotywy podczas hamowania, sensoryka uruchamiająca samoczynnie dźwięk pisku stali podzas przejeżdżania po łukach i rozjazdach. Waga modelu 628 gram :) Jeden z moich ulubionych modeli.

image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.379 463 29
#51
BR 151 - lokomotywa elektryczna do najcięższych składów towarowych z rudą żelaza, węglem, drewnem itp. o wadze rzędu nawet 6000 ton. Część z tych lokomotyw musiała zostać wyposażona w specjalne sprzęgi, gdyż "zwykłe" śrubowe nie wytrzymywały obciążeń.
Jak na przykład ta (marzec 1993, pierwsza fotka ruszona, bo obie zrobione z jadącego pociągu):

14-img426.jpg
15-img427.jpg


Z tymi najcięższymi składami to jeździły oczywiście w trakcji podwójnej.
 

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
35 0 0
#52
151-ki pojawiały się też w ruchu osobowym:

199? Treuchtlingen - 151 051
by Treuchtlingen194, on Flickr

151 011 Dingolfing 08.12.90
by Werner & Hansjörg Brutzer, on Flickr

151 022 Beimerstetten 09.01.88
by Werner & Hansjörg Brutzer, on Flickr

151 002 Dingolfing 21.04.89
by Werner & Hansjörg Brutzer, on Flickr

Ciekawostką jest też stosowanie historycznego malowania i loga na 151 049 jeszcze w 2006 r.:

BR 151 049-4 Schiebelok, Laufach
by Michael Goll, on Flickr

I 2007 r.:

DBS 151.049 ( ( 01.04.07 )
by arjan-mat64, on Flickr
 
Ostatnio edytowane:

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.287 61 2
#54
No to i ja podzielę się zdjęciami mojej 151-ki. Mój model to Roco z roku 2003-go. Jest to mój drugi model tej serii. Pierwszy w malowaniu Orientrot poszedł w ręce kolegi w drodze zamiany za ten model który właśnie prezentuję. Sam model Roco był produkowany od bardzo wielu lat i jest on w sumie przekonstruowanym projektem firmy Rowa z lat 70-tych. Roco scaliło obudowę (Rowa miała dzieloną obudowę na wysokości ramy czyli przy podziale kolorów i dolna część stanowiła zarazem ramę) i wykonało typową ramę odlewaną. Z Rowy pozostały wózki z mechanizmami i charakterystyczna instalacja dachowa z plastiku a nie drutu. Model ten pomimo bardzo długiej historii nadal wygląda dobrze a pantografy z nowego projektu nadają modelowi nowej świeżości. Nie jest to co prawda tak zaawansowany technologicznie model jak ESU ale i tak jest poprostu ładny. Jedyna rzecz której mi w nim brakuje to osobno montowane uchwyty przy drzwiach. Jako Ciekawostka model ma numer 151 072 i jest to ostatnia lokomotywa, która otrzymała zielone malowanie. Następne egzemplarze były malowane w nowym schemacie kremowo niebieskim morskim. Tutaj warto wspomnieć o modelu Roco z lat 80-tych w kolorze zielonym z numerem 151 118 co było pomyłką bo lokomotywa o tym numerze nigdy w tym kolorze nie była. Czerwone logo DB jest z lat 80-tych i niestety bywa czasem mylone z logiem DB AG obowiązującym od roku 1994-go.
20151222_220749.jpg
20151222_220904.jpg
20151222_221000.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.287 61 2
#55
Z innych lokomotyw w "choinkowym" :D kolorze mam modele elektrowozów z rodziny Wirtschaftswunsrlokomotiven. Do tej grupy należały serie E10/110, E10.12/112, E40/139 + 140, E41/141 i E50/150. Nie mam jeszcze w kolekcji wszystkich typów. Jeden model przedstawił wcześniej Kolega Kris a mianowicie 112-kę.
Ja może zacznę od serii 141. Seria E41/141 jako pierwsza w roku 1956 ujrzała światło dzienne. Co prawda były juz w eksploatacji próbnej prototypy serii E10 o bardzo zróznicowanej konstrukcji ale pierwsze seryjne E10 powstały w roku 1957-ym. Mam dwa modele jeden to Roco a drugi to Fleischmann. Oba modele reprezentują różne wersje. Roco 141 115 to model z pojedynczymi dolnymi reflektorami pełną rynienką deszczową i dużym uchwytem pod oknami kabiny i do tego żaluzje poziome. Nie wiem czy akurat w lokomotywie z tym numerem takie żaluzje były kiedykolwiek zamontowane w czasie naprawy okresowej bo w praktyce take żaluzje montowano w lokomotywach do numeru jeśli dobrze pamiętam to 072. Model Fleischmanna to 141 237 i reprezentuje on wersję z podwójnymi dolnymi reflektorami bez rynienki i żaluzje pionowe z ostrymi rogami. Warto tez zwrócić uwagę na rózne wysokości usytuowania wtyków kabli ogrzewania i sterowania wielokrotnego. Lokomotywy tej serii wszystkie wyposażono w kable sterowania wielokrotnego bo były one najczęsciej używane w ruchu osobowym bardzo często z wagonami typu Silberling z kabinami sterowniczymi. Jako ciekawostka dotycząca tej serii jest fakt że poczatkowo lokomotywy były malowane na kolor niebieski, jednak szybko stwierdzono że niebieskie kokomotywy szybciej się brudzą dlatego ten kolor pozostawiono lokomotywom serii E10/110 a lokomotywy do mniej reprezentacyjnej roboty otrzymały malowanie zielone jak lokomotywy towarowe.
20151220_104018.jpg
20151220_104045.jpg
20151220_104107.jpg
20151220_104714.jpg
20151220_104148.jpg
20151220_104221.jpg
20151220_104240.jpg
20151220_104633.jpg
20151220_104334.jpg
 

sluzbowo

Znany użytkownik
Reakcje
137 1 0
#56
Ode mnie coś z innej epoki... dosłownie. Wyprodukowany na przełomie lat 70-tych i 80-tych przez PIKO wagon motorowy VT70 937 (nr kat. 5/6104). W mojej zbieraninie brakuje doczepy VB140 (5/6504/020), więc parą do VT został wagon Bi33 o numerze 99 730. Myślę, że nic w tym zdrożnego, zwłaszcza że PIKO wypuściło model tego wagonu oznaczony jako VB140 048 (5/6517/023). Jakość wykonania obu modeli odwzorowuje poziom PIKO z czasów DDRu, więc nie ma zachwytu. Ale jest sentyment :) No i ten warkot... VT70 jest wyposażony w żarówkowe oświetlenie czoła zależne od kierunku jazdy i ... to już.

PC231768.JPG
PC231769.JPG
PC231770.JPG
PC231772.JPG
PC231773.JPG
PC231774.JPG
PC231775.JPG
PC231776.JPG
PC231777.JPG
PC231778.JPG
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.287 61 2
#57
Nigdy nie zaglebialem się w temat wagonów doczepnych ale gdzieś mi przemknelo w jakichś tekstach że Bi33 skonstruowano głównie do pracy w charakterze wagonów doczepnych. Nie wiem tylko czy w czerwonym malowaniu występował w oznaczeniu Bi33. Tutaj czasem w produkcji Piko z tamtych lat zdarzało się mylić nadruki do danego malowania i bywały modele jakich nie było w katalogach.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.287 61 2
#60
Czy forma tego VT czasem nie była wykorzystana potem przez Tilliga? Wygląda dość znajomo.
Z całą pewnością model tego VT wyprodukował Tillig ale mało prawdopodobnie żeby wykorzystali starą formę Piko.
To są tzw. Einheitslokomotiven.
Jak najbardziej się z tym zgadzam. Mimo to nieoficjalnie lokomotywy te także określano jako lokomotywy cudu gospodarczego.