• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Konwersja UMF - konwersje modeli taboru

OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.626 10 1
Słuchamy rad swoich najważniejszych klientów, którzy używają naszych części do konwersji.
Czas więc na zmiany. Oto nasze części do parowozów w nowej odsłonie.
Najpierw projekt 3D - tylko najważniesze:
IMG_20231221_163840.jpg IMG_20231223_205752.jpg

Druk 3D przed obróbką:
IMG_20240103_204931.jpg IMG_20240103_204940.jpg IMG_20240103_204946.jpg IMG_20240103_204955.jpg IMG_20240103_205018.jpg IMG_20240103_205052.jpg IMG_20240103_205123.jpg
Powyżej mamy nową wersję inżektora Nathana, inżektora Friedmanna.
Do tego gwizdawkę Pt31, zbiornik pomostowy Pm2, zawór główny Ty2.

Parę fotek detali po obróbce:
IMG_20240103_211513.jpg IMG_20240103_211530.jpg IMG_20240103_212013.jpg IMG_20240103_212020.jpg IMG_20240103_212212.jpg IMG_20240103_212240.jpg

Niebawem formujemy i będą z metalu.
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.626 10 1
Brawa przechodzi samą siebie.
Chyba najbardziej poklejony model jaki miałem okazję przebudowywać.
Szło tak opornie, że rozbieranie i czyszczenie z kleju zajęło pełne dwa dni pracy.
Pt31-39 H0 to konwersja na bazie modelu BR19.1 Brawy.
Z rzeczy, na które warto zwrócić uwagę to oczywiście tender a dokładnie jego tylna ściana. Jest to zupełnie coś innego nie w klasycznym tendrze 32D29. Lustrzane reflektory, pełne DCC z dekoderem dźwiękowym to już standard w konwersjach.
 

Załączniki

avecez

Aktywny użytkownik
Reakcje
423 22 4
Cześć
Czy jest możliwa konwersja z jakiegoś parowozu na Ty42?
To takie pytanie na nieokeśloną przyszłość, niemniej warto wiedzieć co planować na najbliższy plan 5 letni
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.626 10 1
Słuchamy rad swoich najważniejszych klientów, którzy używają naszych części do konwersji.

Czas więc na zmiany. Oto nasze części do parowozów w nowej odsłonie.

Najpierw projekt 3D - tylko najważniesze:

Zobacz załącznik 1024404 Zobacz załącznik 1024405



Druk 3D przed obróbką:

Zobacz załącznik 1024407 Zobacz załącznik 1024408 Zobacz załącznik 1024409 Zobacz załącznik 1024410 Zobacz załącznik 1024411 Zobacz załącznik 1024412 Zobacz załącznik 1024413

Powyżej mamy nową wersję inżektora Nathana, inżektora Friedmanna.

Do tego gwizdawkę Pt31, zbiornik pomostowy Pm2, zawór główny Ty2.

Parę fotek detali po obróbce:

Zobacz załącznik 1024414 Zobacz załącznik 1024415 Zobacz załącznik 1024416 Zobacz załącznik 1024417 Zobacz załącznik 1024418 Zobacz załącznik 1024419
Niebawem formujemy i będą z metalu.
Powyższy parowóz Pt31-39 był ostatnim parowozem z poprzedniej generacji detali do parowozów.

Wraz z wyprzedażą oferta biżuterii do parowozów została zlikwidowana.

Jednak świat nie znosi pustki, czas na nową ofertę, o które wspominałem już parę tygodni temu.

Miło mi poinformować, że "nowa oferta detali do parowozów" jest już dostępna i serdecznie zapraszam wszystkich do jej przeglądania.

Znajdziecie ją na naszej stronie.

Tymczasem pokażę trochę efektów pracy paru miesięcy.
Myślę, że ta oferta zainteresuje wszystkich konwerterów parowozów, nawet takich tuzów jak @FENIX
 

Załączniki

OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.626 10 1
Ciąg dalszy detali.
 

Załączniki

OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.626 10 1
BR19.1 z wypustu jakości B Brawy to ostatnio już nasza codzienność.
Jednak ten model tj Pt31-62 H0 jest wyjątkowy. Nie tylko ze względu na swój udział w filmie ale również ze względu na to, że jest to pierwszy model na nowej generacji części tzw. biżuterii do parowozów. Prądnica, inżektor Friedmanna, gwizdawka, prasy smarne to jedynie część z tych elementów.
Model jak większość baz Brawy ostatnio jest najpierw przywracany do stanu z przed pogorszenia jakości. Przywracamy składalność i rozkładalność modelu. Nie kleimy przy montażu jeśli tego nie wymaga dana część. Większość jest rozbieralna i składana na wcisk.
Ta lokomotywa jest wyjątkowa z innego powodu. Posiada nietypową zabudowę pozwalającą przejść maszyniście na pomost po jego stronie bez schodzenia na dół i wchodzenia od strony wiatrownicy. Węgiel, załoga, ciekawe malowanie to jedynie część detali, które zauważycie na zdjęciach.
O pełnym DCC z dźwiękiem oraz polskich światłach chyba nie trzeba wspominać bo dzisiaj to już standard.
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.958 494 33
A ramki reflektorów są celowo odwrotnie pomalowane, tzn. na czerwono na górze i na biało na dole? Oryginał tak miał? Zwykle było odwrotnie, w sposób nawiązujący do polskiej flagi. I czy w IV epoce Pt31 miały jeszcze te zawory na kotle za kominem?
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.626 10 1
A ramki reflektorów są celowo odwrotnie pomalowane, tzn. na czerwono na górze i na biało na dole? Oryginał tak miał? Zwykle było odwrotnie, w sposób nawiązujący do polskiej flagi. I czy w IV epoce Pt31 miały jeszcze te zawory na kotle za kominem?
Andrzeju, dokumentacja zdjęciowa oryginału jest dostępna na tym forum. Wszystko jest jak na zdjęciu, no może poza prądnicą bo zdecydowaliśmy się, że wynalazek uwieczniony na filmie pewnie długo nie pożył :)
A kto powiedział, że to IVep?
Uprzedzając pytanie, tabliczki ostrzegawcze zostały ściągnięte na czas kręcenia filmu.
Obecny wzór tablic o wysokim napięciu pojawiał się już na koniec IIIep w liczbie 3 sztuk na parowóz.
Miały go jedynie maszyny pracujące pod drutem. Należy o tym pamiętać i nie łączyć sztywno tablic z IVep.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.958 494 33
No faktycznie, na zdjęciu widać, że ramki reflektorów są białe na dole. Pytanie, czy na górze był czerwone. To oczywiście jest czepianie się, ale taki odwrócony wzór jest tak nietypowy, że nie mogłem nie zadać tych pytań. Ale tych zaworów na kotle między kominem a pierwszym kołpakiem jednak na zdjęciu oryginału nie widać. Co do epoki, to zgoda, i tabliczki i duże reflektory z czerwonymi światłami były już w końcu III epoki.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 26
Tabor 49
Tabor 26
Tabor 25
Tabor 304

Podobne wątki