• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

UMF - modele lokomotyw serii Class 66

Ranger

Znany użytkownik
#1
Jak dobrze wiecie od jakiegoś czasu siedziałem nad Classem 66. Pomimo zapowiedzi wielu producentów lokomotywa do dzisiaj nie powstała. Zacząłem projekt i zdecydowałem, że nie będę go przerywał pomimo lakonicznych zapowiedzi.
Lokomotywa powstała w obu wersjach występujących na polskich torach. Wersja z małymi żaluzjami i symetryczną siatką na górze jak i z dużymi bocznymi żaluzjami oraz asymetryczną siatka na górze. W H0 zestaw jest trawiony na nowym srebrze 0,3mm.
Cena zestawu będzie wynosić 460zł, będzie on zawierać:
- blacha z częściami
- płytka PCB (od WM-Modela oparta na procku)
- bufory odlewane z mosiądzu
- śrubki mocujące
- kalkomania

Napędem do lokomotywy jest BR120/ST44 Roco.

Lokomotywy właśnie poszły do produkcji, jedna będzie do nabycia już teraz. Będą budował Classa i postępy prezentował na forum.
Planujemy gotowe lokomotywy ale ich cena jest jeszcze nieznana.
20120815- 056.JPG 3956338064_6e2eb3f350_o.jpg
Fotki pochodzą z internetu.
 
Ostatnio edytowane:

12groszy

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
#4
Można już składać zamówienia?
Kiedy przewidziana jest wysyłka blaszek? Pytam, bo na ten miesiąc już mam zaplanowane wydatki.
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
#5
Blaszki sa w produkcji od dzisiaj. Beda dostepne na zamowienie. Wytrawie pewna partie ale bez naddatkow. Zamowienia prosze skladac gdy bedziecie mieli srodki na to. Na zas prosze nie zamawiac. Dla kazdego wystarczy.

Odnosnie modelu, jak juz pisalem nie przejmuje sie konkurencja. Bedzie to zupelnie inny model pod wzglwdem wygladu jak i jakosci detali.
Kolega Jafrap nie doczytal pierwszego wpisu.

Zanim zaczniecie skladac zamowienia chce wam pokazac jak to wszystko bedzie wygladac. Zrobilem troche nowoczesnych rozwiazan w tym projekcie. Mozecie wierzyc badz nie ale na rama jest jedna czescia sprytnie uformowana. Zadnego lutowania, samo giecie. Po wygieciu trzeba oczywiscie polutowac. Bedzie mozna dodac 10 detali do ramy badz nie. Tj. instalacje i zeberka nad poduszkami wozka.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
#6
Blaszki Classa 66 już dostępne. Mam wolny jeden zestaw Class 66 w promocyjnej cenie 399zł.
Chętnych zapraszam na PW.

Z blaszkami nie zostawię was samych. Będę prowadził bardzo szczegółową relację składania więc można będzie montować ze mną w tym samym czasie.
DSC03213.JPG
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
#10
A czy czasem ich model nie ma być cały metalowy? Ciężko będzie wypiłować niektóre rzeczy ;/
Mój Class będzie dla tych co wolą zrobić sami i nie płacić 1600zł za ESU.
 

RS11

Znany użytkownik
#11
Zegarmistrzowska robota. Pokusiłbym się o zrobienie przestrzennych przewodów do silników trakcyjnych. Swego czasu firm Railflyer robiła trawione mini prostokąty i kwadraty z dziurami 3,5mm pod takie przewody. Jako przewód polecali cienkie cynowe albo dosyć popularny drut 3,5mm w kwiaciarni. Podpatrzyłem ten sposób i zastosowałem go w plastykowym modelu SD40-2.
MRS 13 IMG_6157 .jpg przymiarka gotowego elementu. MRS 13 IMG_6176.jpg MRS 13_10.jpg
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
#12
Prezentowany model jest w TT. H0 jest na 0,3mm i wszystko jest jeszcze bardziej 3D. Tym co nie zauważyli, że to TT dziękuję, świadczy to od dobrze wykonanej robocie.

Dla tych co mają wątpliwości dot. składania ramy mam dobrą wiadomość, zastosowałem takie podtrawienia, że ramę składa się w rękach. W miejscach gięć są zrobione perforacje. Nie potrzeba zatem zaginarki.
Nośność tej ramy to ponad 1kg w TT. W H0 na NS 0,3mm przewiduję min 1,5kg.
Na foto widać kilogramową butle z topnikiem, rama się nawet nie ugięła. Jest to spowodowane tym, że konstrukcja to po prostu belka nośna przenosząca znakomicie wszystkie obciążenia.
Bałem się testować większe obciążenia bez wózków ze względu na lemiesze
 

Załączniki

OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
#13
Kolejna dawka fotek. Tym razem buda itp. Podchodziłem do składania tego jak pies do jeża, niesłusznie bo było przyjemne. W tym przypadku bez zaginarki nie da rady. Chyba, że ktoś na stalową linijkę x2 i ściski stolarskie. Wtedy można składać

Na fotkach prawie gotowy Class. Brakuje jeszcze masy detali i najważniejszego detalu - tłumika. Jednak już teraz prezentuje się całkiem nieźle.

Znajdziecie też pewien smaczek, górna żaluzja. Jest wielowarstwowa i robi całkiem dobre wrażenie. Loka ma już kabinę z pulpitem sterowniczym.
DSC01712.JPG DSC01713.JPG DSC01751.JPG DSC01752.JPG DSC01754.JPG
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
#14
Kolejny kawałek relacji, dzisiaj wziąłem się za podbudowę tłumika i sam układ wydechowy. Mała wpadka z szerokością wnęki pod tłumik została usunięta bezboleśnie poprzez rozcięcie części i dodanie materiału. W sumie nic nie widać bo wszystko schowane pod tłumikiem.
Podejrzewaliśmy z Jackiem (FRED), że składanie tłumika doprowadzi montera do pasji jednak ukazało się niezłą zabawą z racji nietypowych kształtów. Jak ktoś umie zawijać blaszki wokół walca montaż staje się przyjemnością.
Poniżej trochę efektów.
Zostały detale typu poręcze, okapniki itp oraz siłowniki na wózkach.
DSC01787.JPG DSC01799.JPG DSC01801.JPG DSC01803.JPG DSC01804.JPG DSC01805.JPG
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
#15
Prawie koniec prac nad lokomotywą. Dodałem detale takie jak rynienki i okapniki.
Dodatkowo wlutowałem korytko dla silnika. Korytko można połamać na podtrawieniach i przylutować na podłogę tak aby pasował wybrany motor. Ja lubię Mashimy dlatego do środka poszła 1224D.
Lokomotywa jest już skręcana. Śrubki są niewidoczne, osłonięte ramą i wózkami. Trzeba przekręcić wózek aby odkręcić śrubkę. W środku lokomotywy na wspornikach przylutowałem nakrętki.
Zrobiłem tez przymiarkę płytki. W środku jest miejsce na dodatkowe obciążenie, dekoder, dwa głośniki i wszystko co tam sobie jeszcze można wymyślić. Przeniesienie napędu na długich wałkach.

Zostało dopieścić wózki o schodki i siłowniki.
DSC01819.JPG DSC01822.JPG DSC01832.JPG DSC01833.JPG DSC01835.JPG DSC01839.JPG DSC01840.JPG
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
#16
Ostatnia część fotorelacji przed malowaniem. Zrobiłem siłowniki, ręcznie. Trochę za dużo z tym zabawy więc w modelu do montażu będą odlewane z mosiądzu. Pojawiły się również schodki na wózkach. Właściwie to koniec relacji przed malowaniem.
Wszystkich którzy dostali zestawy prototypowe wyposażę już na własny koszt w nowe części.
Dodatkowo jeśli nie możecie doczekać się instrukcji to mogę wstawić obszerną fotorelację w formie paczki do pobrania. Zainteresowanych proszę o kontakt.
DSC01846.JPG DSC01851.JPG DSC01852.JPG DSC01855.JPG DSC01857.JPG
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
#17
Malowanie tej lokomotywy okazuje się bardzie ciekawym doświadczeniem. Na szczęście udało się.
Żaluzje będą jeszcze zasłonięte od spodu tak aby wyglądało to jak w oryginale. Kalki się drukują.
DSC03457.JPG DSC03459.JPG DSC03461.JPG DSC03462.JPG DSC03464.JPG DSC03466.JPG DSC03468.JPG DSC03469.JPG DSC03471.JPG
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
#19
Brakuje jeszcze uszczelek na czoła, okienek i ramek na boki i czoła, kalek itp. Wszystko w swoim czasie. Na razie nie montowałem tych detali bo trzeba w pierwszej kolejności kalki położyć.
Okna będą cięte z szablonu albo laserem.
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki