• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Spotkanie otwarte w Krakowie 9 - 10 luty 2008

hugwa

Moderator
Zespół forum
Reakcje
371 26 4
#22
Tomasz Wojczyk napisał(a):
Mało!
Jakiś ołwerwju by się zdał, może schemacik...
Improwizujecie czy stosujecie jakąś papierologię?
Nie widzę manewrowych w kaskach i kamizelkach....tandeta :razz:
 

Paweł

Aktywny użytkownik
KKMK
Reakcje
11 0 0
#23
hugwa napisał(a):
Mało!
Jakiś ołwerwju by się zdał, może schemacik...
Improwizujecie czy stosujecie jakąś papierologię?
Nie widzę manewrowych w kaskach i kamizelkach....tandeta :razz:
schemat: http://img177.imageshack.us/img177/292/ecv30ee4.png
jutro będzie rozkład, dziś jeździliśmy na "pałę", ale dzięki dobremu zorganizowaniu nie było problemów i cały czas był ruch ;)
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#24
Rozkład jazdy w dniu dzisiejszym był taki (rozpiska godzinna w czasie rzeczywistym):
http://layer.uci.agh.edu.pl/~mczapkie/Train/tmp/modele/warsztat/fahrplan/ECrozkladgraf.gif

Po 2 godzinach ze względu na dużą ilość zwiedzających przyszedł nakaz aby jeździć operatywnie, coby zwiększyć częstotliwość kursowania składów,
jednak z moich notatek wynika, że w ciągu godziny ilość składów była podobna
(co jest logiczne bo rozkład był wyżyłowany pod maksymalną przepustowość).
Ale jeżeli nie widać różnicy, to po co się przemęczać, na spotkania otwarte rozkładu robić już nie będę.

Schemat układu jest tutaj:
http://img177.imageshack.us/img177/292/ecv30ee4.png
Wyszło dosłownie na styk, koniec stacji Szymona był kilka mm od ściany, a mój łuk prawie wchodził na schody.
Mimo wielu monitów wciąż niektórzy koledzy nie przygotowali porządnego schematu swoich modułów z zaznaczeniem które elementy są nierozłączne.

Kilka zdjęć, mam nadzieję że wkrótce pojawią sie inne lepsze:

stacja Strumień z bliska
http://layer.uci.agh.edu.pl/~mczapkie/Train/tmp/modele/KKMK2008/EC-DSCN0382.JPG

stacja Szymona i posterunek odgałęźny Pawła:
http://layer.uci.agh.edu.pl/~mczapkie/Train/tmp/modele/KKMK2008/EC-DSCN0389.jpg

organizacja wymaga pewnego dopracowania - obsługa była na widowni a widzowie na scenie :) http://layer.uci.agh.edu.pl/~mczapkie/Train/tmp/modele/KKMK2008/EC-DSCN0386.jpg

Prefabetu w Elektrociepłowni nie było, ale prawdziwy niedaleko był ;)
http://layer.uci.agh.edu.pl/~mczapkie/Train/tmp/modele/KKMK2008/EC-DSCN0391.jpg
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.080 140 0
#25
jak ogólne wrażenia po Grafikonie?
coś tam można zmienić/wstawić?
np. możnaby coś zrobić z czegoś o nazwie "Okładka"

kwestię N-ormowych nagłówków się da zmienić od ręki ;-)

kolorki moje, nie moderatora ;-)
 

Tomasz Wojczyk

Aktywny użytkownik
H0e
Reakcje
5 0 0
#26
ciekma napisał(a):
Po 2 godzinach ze względu na dużą ilość zwiedzających przyszedł nakaz aby jeździć operatywnie
Osobiście uważam, że to był błąd. W momencie kiedy zaczęliśmy jeździć operatywnie zaczął się bałagan. Rozkład jazdy jest OK i uważam, że powinniśmy zastanowić się nad wprowadzeniem go jako standard na spotkaniach. I raczej w dłuższych cyklach jak godzina ,oczywiście w oparciu o zgłoszony wcześniej przed imprezą tabor, pozostawiając między cyklami przerwy na "wolne jazdy".

Poza tym, skoro już przekonaliśmy się do DCC, to teraz należy przekonać się do wyższej wysokości główki szyny nad podłogą..

Układ sali, co pewnie jeszcze nie raz nam się zdarzy, wymuszał częste przechodzenie pod makietą, zwłaszcza w okolicach stacji Strumień. Ja się dziwię jak to się stało, że nie doszło do katastrofy, przy czwarej osobie ,która zawadziła o segmenty swoimi plecami, przestałem liczyć.

Z tego powodu poważnie zastanawiam się nad sensem wystawiania stacji Szczucin przy następnych spotkaniach dopóki nie przejdziemy na wyższe nogi.

Pozdrawiam.
Tomek.
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#27
Misiek napisał(a):
jak ogólne wrażenia po Grafikonie?
coś tam można zmienić/wstawić?
Program miły przy edycji, ale fatalne są wydruki tego książeczkowego rozkładu jazdy.
Nie wiem czy to się da zmienić, ale przydało by, się żeby każdy pociąg był na osobnej kartce,
co by można było maszynistom rozdać w strawnej formie a nie paski papieru.
W Wordzie edytować się nie da, tabela uszkodzona.

Pozdr,
Mc
 

Kuba1986

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#31
Zły jestem na się, że całość weekendu złożyła się nie po mej myśli i do Łęgu żem nie dotarł... Szkoda, że tam tak mało miejsca jest, z tego co na zdjęciach widać :(


Tomasz Wojczyk napisał(a):
Poza tym, skoro już przekonaliśmy się do DCC, to teraz należy przekonać się do wyższej wysokości główki szyny nad podłogą..
To spotkanie jak rozumiem dalej było na 77,7 ( prawie jak 66,6Mhz :razz: ). Ja jestem za zmianą na FREMO, czyli 130tki ( może głównie z lenistwa, bo jak mam swoje moduły budować to wole mieć doń jedną "stałą" nogę ).

Pozdrawiam
 

pado

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
4.517 33 0
#32
Co do nóg to robienie takich na kilka wysokości to żaden problem ;) To tylko kwesia wywiercenia dodatkowych 2 otworów na desce ;) Ja dziś sie będę brał za kolejne nogi do swoich segmentów ;) Mam wzorniki więć wszytsko pójdzie szybko i bezboleśnie.

Spotkanie udane a jakże. Zastanawai mnie tylko twoje stwierdzenie Kuba że tam mało miejsca. A na co mało miejsca :?: Jak narazie wystarczająco dużo póki nie jest kilku do zabawy. Dopóki nas niebędzie z 20, a każdy niebędzie miał przynajmniej po 3 metry szlaku/stacji nie ma co szukać sali wielkościHANGARU :!: Na prowadzenie warsztatów było wystarczająco dużo miejsca na stolikach tam gdzie stała moja stacyjka.
 

cyruss

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
317 1 0
#33
A czyje były cysterny z rosyjskimi napisami i ze sprzęgami samoczynnymi (żargonowo "autoszczepy"), może właściciel by coś o nich napisał?
Takie sentymenty ze stron rodzinnych, na komunikacji przestawczej w Medyce nieraz widziałem takie na podnośnikach Kutruffa. Tyle że pisało na nich "żołtyj fosfor - jadowito, ognieopasno". Wtedy jeszcze nie było terminalu CTL-u, z braku możliwości przeładunku musiano zmieniać wózki na normalne, żeby towar mógł pojechać w Polskę.
 

Paweł

Aktywny użytkownik
KKMK
Reakcje
11 0 0
#35
cyruss napisał(a):
A czyje były cysterny z rosyjskimi napisami i ze sprzęgami samoczynnymi (żargonowo "autoszczepy"), może właściciel by coś o nich napisał?
Tomka - dyżurnego stacji Bartoszów
 

Podobne wątki