• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

SN61

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.823 486 29
Ciekawe. Czy należy rozumieć, że w rozkładzie 1965/66 "Karpaty" jechały przez Lublin z SN61 i sezonowo prowadził wagon do Rumunii, w następnym rozkładzie 1966/67 zostały skierowane na trasę przez Skarżysko i były już prowadzone zwykłymi lokomotywami, a potem w rozkładzie 1967/68 wróciły na trasę przez Lublin? W pokazanym przez Ciebie rozkładzie 1968/69 też są "Karpaty" przez Lublin.
1966/67.
To jest ostatni rok kursowania "Karpat" z SN61. Rok później jeździły składy wagonowe: "Karpaty" przez Lublin,
Więc ten rozkład 66/67 przez Skarżysko jakoś nie pasuje. A w tym rozkładzie 66/67 przez Skarżysko nie ma SN61.
 

SINYOU

Aktywny użytkownik
Reakcje
44 2 1
Panowie, Wy na pewno się będziecie orientować. Jaki jest problem z tym Kościerskim SN61 i doczepa od SN52? PKP chce za nie walizke forsy, czy nie chcą upłynnić ? Bo nie uwierzę że nie ma chętnych na takie rarytasy, nawet w stanie kilkudziesięciu ton korozji na kołach. A i jeszcze jedno pytanie, kto wywalił sprawny wagon motorowy w krzaki i czy obecna władza muzeum w Koscierzynie ma do niego jakies prawa?
 
Ostatnio edytowane:

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
4.202 30 1
Czy wagony typu 43A jeździły w składach z SN61 - możliwe, że mogło się zdarzyć takie zestawienie :niepewny: Pewności na 100% jednak nie mam.
Jeżeli jednak chodzi o kolegi model wagonu pokazanego na zdjęciu to tutaj niestety wyszło to słabo :rolleyes: Same kalki są przewymiarowane ( za duże) jak na ten wagon, czy one są dla skali H0 ?
A już odrębna sprawa to model jest źle oznakowany :eek: Zakres numeryczny pochodzi z wagonu typu 101A !
Wagony typu 43A otrzymały nowe numery taborowe UIC (1968) z zakresu 50 51 29-18 xxx-x .
Pierwszy wagon (43A) miał numer 50 51 29-18 000-4.
 

Filip7370

Aktywny użytkownik
Reakcje
55 3 0
Ja chciałbym zapytać się doświadczonych. Czy można było (by) połączyć ukrotniowo eSNa z silnikiem Wola i z "klasycznym" silnikiem Ganza?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.823 486 29
poza wymiana silnika czy jakieś inne ingerencję w wagon robiono?
O ile wiem, silniki nie były wymieniane, ostatnie 50 sztuk wyszło już z fabryki z silnikami Henschla. Nie mam wiedzy, czy konieczne były jakieś inne modyfikacje, związane z zastosowaniem innego silnika.
 

MichałŁ

Aktywny użytkownik
Reakcje
137 1 0
Nie mam wiedzy, czy konieczne były jakieś inne modyfikacje, związane z zastosowaniem innego silnika.
Z uwagi na większe obroty silnika H12A zmieniono przełożenie przekładni między silnikiem a sprzęgłem głównym. Ciekawostką jest też zastosowanie w tej aplikacji silnika H12A węgierskiego regulatora obrotów takiego samego jak na silnikach Ganz Jensrassik.
 

Podobne wątki