• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

SN61

#1
Na prośbę kolegi Zbyszka coś o wagonach motorowych serii SN61. Na początek kilka fotek z końca lat 80-tych. Część jest mojego autorstwa, pozostałe zaś z archiwum. Jeśli któregoś z autorów nie wymieniłem, to proszę o wybaczenie - nie czynię tego celowo.

img080.jpg img081a.jpg img081b.jpg
img082.jpg img082b.jpg img083.jpg
 

Zbyszek

Zajebistość roku
#2
Dziękuję! Pierwsze zdjęcie z Bydgoszczy Głównej (y) Jak tylko odzyskam moje zdjęcia, poskanuję i zamieszczę.
Myślę, że temat się rozwinie, bo SN61 to pojazd kultowy.
 

Bodek

Aktywny użytkownik
#5
Pytanie do Ludwika, a propo's ostatniego zdjęcia zrobionego przy nastawni GPA w Gdyni.
Jak widać robiłeś je zza płotu, czyli przypuszczalnie z terenu ówczesnego Przedsiębiorstwa Automatyki i Telekomunikacji (PAT). Właśnie gdzieś tam, na ich terenie jeszcze pod koniec lat 80 stał piękny (jak mi się dziś wydaje - pewnie z sentymentu) schurzenwagen 1 klasy z lat 30. Wagon był w oryginalnym PKP-owskim malowaniu z oznaczeniem 1 klasy i numerami inwentarzowymi, ale chyba przekreślonymi oraz (tego nie pamiętam na bank) z napisami świadczącymi o jego przynależności do PAT Gdynia, gdzie jak sądzę służył jako jakiś magazyn.
Był doskonale widoczny z pociągu SKM jadącego np. z p.o. Stocznia w kierunku Grabówka. Raz jako nastolatek wybrałem się nawet z aparatem, by zrobić mu fotkę, ale na bramie był jakiś groźnie wyglądający cieć, a ja że byłem raczej nieśmiałym chłopakiem, nie odważyłem się do niego nawet podejść i zapytać czy mogę wejść i pstryknąć zdjęcie tego wagonu:mad:
Niestety pod koniec lat 80 wagon został zdemolowany a następnie pocięty, czego nie mogłem przeboleć, bo mimo widocznego wieku wydawał się być bardzo nowoczesny na tle naszych pullmanów.
Stąd mam pytanie - czy przypadkiem go tam widziałeś, a może nawet zrobiłeś przy okazji jakieś zdjęcia tego wagonu? Zobaczyć go po latach byłoby dla mnie miłym przeżyciem.
 
OP
OP
Ludwik Igielski
#8
Pytanie do Ludwika, a propo's ostatniego zdjęcia zrobionego przy nastawni GPA w Gdyni.
Jak widać robiłeś je zza płotu, czyli przypuszczalnie z terenu ówczesnego Przedsiębiorstwa Automatyki i Telekomunikacji (PAT). Właśnie gdzieś tam, na ich terenie jeszcze pod koniec lat 80 stał piękny (jak mi się dziś wydaje - pewnie z sentymentu) schurzenwagen 1 klasy z lat 30. Wagon był w oryginalnym PKP-owskim malowaniu z oznaczeniem 1 klasy i numerami inwentarzowymi, ale chyba przekreślonymi oraz (tego nie pamiętam na bank) z napisami świadczącymi o jego przynależności do PAT Gdynia, gdzie jak sądzę służył jako jakiś magazyn.
Był doskonale widoczny z pociągu SKM jadącego np. z p.o. Stocznia w kierunku Grabówka. Raz jako nastolatek wybrałem się nawet z aparatem, by zrobić mu fotkę, ale na bramie był jakiś groźnie wyglądający cieć, a ja że byłem raczej nieśmiałym chłopakiem, nie odważyłem się do niego nawet podejść i zapytać czy mogę wejść i pstryknąć zdjęcie tego wagonu:mad:
Niestety pod koniec lat 80 wagon został zdemolowany a następnie pocięty, czego nie mogłem przeboleć, bo mimo widocznego wieku wydawał się być bardzo nowoczesny na tle naszych pullmanów.
Stąd mam pytanie - czy przypadkiem go tam widziałeś, a może nawet zrobiłeś przy okazji jakieś zdjęcia tego wagonu? Zobaczyć go po latach byłoby dla mnie miłym przeżyciem.
Faktycznie zdjęcie było zrobione w sierpniu 1985 roku, podczas praktyk studenckich, które odbywałem w ówczesnych KZA (Kolejowe Zakłady Automatyki). Na terenie zakładów znajdowało się sporo różnych wagonów: mieszkalnych, magazynowych i innych. Wśród nich był czteroosiowy wagon pasażerski, wyglądający na restauracyjny. Niestety był tak gęsto "zastawiony" innymi wagonami i różnymi gratami, że nie dało się zrobić żadnego sensownego zdjęcia. Nie pamiętam, aby były na nim jakieś interesujące napisy, ponieważ był już w stanie "połowicznego" rozpadu. Poza tym wagony stacjonujące na terenie KZA dość często rotowały w związku z tym, że zakłady obsługiwały roboty związane z elektryfikacją linii W-wa - Gdańsk. Rok wcześniej sfotografowałem inny wagon restauracyjny w okolicach Grabówka - zdjęcie zamieściłem w którymś z wątków ze starymi zdjęciami - jak trochę poszukasz, to na pewno je znajdziesz
 

Bodek

Aktywny użytkownik
#9
Wielkie dzięki za wyjaśnienie. Szkoda że wówczas nie udało Ci się go sfotografować.
Wagon o którym myślę na pewno był wagonem 1 kl, a nie restauracyjnym, ale po wielu latach postoju faktycznie mógł zatracić cechy charakterystyczne dla swojego typu.
Co do Twoich fotek restaurantów z Gdyni, widziałem je w innym wątku. Są świetne i niepowtarzalne. Miło się ogląda po latach takie wagony. Wydają się totalną egzotyką, a przecież to nasze, tutejsze, zaledwie sprzed nastu lub dwudziestu kilku lat...
 

tcy

Znany użytkownik
#11
SM61 104 Poznan 1968.JPG

SN61-104, Poznań 1968 r. Slajd był oferowany na ebay-u.

Taran_0596_TIF.jpg

20.06.1966, Życzyn.
Katastrofa kolejowa expresu Warszawa-Ustrzyki Dln. pod Życzynem.
Fot. Jarosław Tarań/KARTA
 

Pt47-106

Znany użytkownik
#13
Trzy wariaty malowania Szczecińskiego SN61-183
sn61_183_15_07_2001_s_p_c.jpg

SN61-183 15.07.2001 Szczecin Port Centralny
sn61_183_godkow_7_01_2001.jpg

SN61-183 07.01.2001 Godków
sn61_183_klepicz_20_07_1996.jpg

SN61-183 20.07.1996 Przyjzierze Moryn
 

Terebesz

Znany użytkownik
#17
Hej, już się przestraszyłem, że sprzedali Ganza złomiarzom (nic człeka nie dziwi na tym łez padole), a tu tylko banda debili uświniła go farbami. Nie dawaj takich nagłówków, bo ktoś zejdzie na zawał.
 

Zbyszek

Zajebistość roku
#18
Skoro street artyści mogą bez problemu podejść, nieniepokojeni bazgrać tę swoją twórczość, to nie wróżę temu wagonowi długiego żywota.
Następnym będzie amator odkręcenie czegoś na złom, albo znajdzie się jakiś lokator jak w Zajączkowie Tczew.:mad:
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
#20
Heloł :). Taka anegdotka. Na burtach szczecińskiego Ganza nie ma metalowych dwójek. Szczerze mówiąc myślałem, że uda się je ponownie przymocować. Zwłaszcza, że zostały odzyskane po taranowaniu młodego lasu, który wyrósł na torach szlaku do Sątopów Samulewa przed laty.
 

Podobne wątki