• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2015

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.600 15 0
Jeśli wagony pasażerskie przechodzą rewizję co roku, to wszystkie trzy wagony powinny mieć rewizję z różnicą max 1 roku, a tu jest aż 3 lata.
 
Wagony osobowe przechodzą rewizje co roku.
Przechodziły - i tylko wagony dopuszczone do 160 km/h i/lub do kursowania w komunikacji międzynarodowej. Pozostałe nawet do 24 miesięcy - tu zależnie od przebiegu. Dzisiaj - czyli w czasach UTK i wielości spółek - jest inaczej.
Oczywiście oba "pół[...]" nie powinny się razem w tym znakowaniu rewizji spotkać, ale
Tak czy inaczej PKP bez trumienki spółek i tp
i z tego powodu nie ma co wybrzydzać - bo innej wersji po prostu nie będzie.
Za granicą i tak nikt na to nie zwróci uwagi.

środkowy opuścił fabrykę 31.07.1990r. więc chyba niemożliwe żeby już 19.01.1991r. miał rewizję
Nie jestem w stanie tego sprawdzić, ale jest to możliwe:
1. przebieg
2. z rewizji późniejszych z drugiej połowy lat 90. - które mam pod ręką - można wywnioskować, że ten wagon mógł mieć rewizję w pierwszym kwartale 1991 roku. Bardzo długo wagony te miały rewizję wykonywaną co roku.
 

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
Niech się wypowie jeszcze kilka osób pracujących w temacie.Zresztą okresami revizji jest jak piszą koledzy -przewertowałem podręcznik.A ja i tak się ciesze bo gdy kiedyś nabędę to i tak będe odwzorowywał składy i to niekoniecznie tytułowy OST-WEST gdyż te wagony można było spotkać w wielu innych pociągach:):):):):love:
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
475 4 0
Oczywiście. Taki sam zestaw polskich wagonów kursował wówczas np. w składzie Chopina do Wiednia. Oczywiście był w nim też 1 WLAB, więc odpowiedni model Roco lub Tilliga też się przyda.
Bez kuszetek Goerlitze można było spotkać też w składach niektórych ówczesnych krajowych poc. Ex. (np. Lajkonik) i w niektórych IC (np. Kaszub) często razem ze 136A (także produkowanymi przez ACME). Do kompletu brakuje więc już tylko EP09, albo odolańskiej lub gdyńskiej EU07 :)
 
Goerlitze można było spotkać też w składach (...) niektórych IC (np. Kaszub)
No nie jestem taki pewny, Bodziu. Nie pamiętam by wysyłane były ośmiomiejscowe na pociągi najwyższej kategorii - bo "pół[...]" owszem i były na tych pociągach, ale kilka lat później i już po przebudowie części z nich na sześciomiejscowe.
Ale głowy nie daję - w końcu Ty Kaszub-a widziałeś częściej niż ja.
Do kompletu brakuje więc już tylko EP09, albo odolańskiej lub gdyńskiej EU07
... i wspomnianego już wcześniej 154A ale w wykonaniu fabrycznym.:)
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
475 4 0
Być może wtedy Kaszub jeszcze nie był pociągiem IC, tylko Expressem (nie dam głowy), ale pamiętam, że jadąc tym właśnie pociągiem (co najmniej dwa razy) zwróciłem uwagę na to połówkowe okienko w toalecie (szczerze powiedziawszy w ogóle mi się to nie podobało). Stąd jestem pewien, że w którymś RJ w latach 90. te wagony na Kaszubie się pojawiały.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.600 15 0
W związku w tym, ciekawy jestem dlaczego rozbieżność lat wynosi 3 lata, skoro koledzy wcześniej napisali, że wagony te powinny mieć rewizję co rok?
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 21
Tabor 313
Tabor 539
Tabor 339
Tabor 151

Podobne wątki