Długo i mozolnie idą prace nad projektem RINGu. Wszystko bierze się z tego, że cały czas dojrzewają różne koncepcje. A ponieważ będzie to jedyny RING w Polsce, to chciałbym aby był jak najbardziej uniwersalny, łatwo transportowalny i co najważniejsze po ostatnim pobycie 26-28 września 2015 w Sande , aby był na nim ruch non stop, bez chwili wytchnienia, bo nic innego nie daje najwięcej radości, jak ruch pociągów. To ostatnia reminiscencja po pobycie w Sande, gdzie w kółko i na okrągło niemieccy koledzy ujeżdżali swoje składy. Nawet musiałem czekać w godzinnej kolejce, aby puścić Ol49 w składzie z Donnerbüchsenami.
Stąd też powrót do RINGu 2-torowego (zamiast 2 x 1-torowego), gdzie będzie królował szybki i natężony ruch kolejowy w zasięgu wzroku (stąd pomysł na RING max 12x6 m - pomysł wzięty z pobytu w Berlinie na Arge Spur 0 w czerwcu 2015).
Przedstawiam zatem kolejną już (chyba 10-tą) odsłonę idei projektu RINGu. Pod nim ukryta stacja techniczna dla 10-ciu 4-6 metrowych składów pociągów (mimo że stacja obsługuje zgodnie z ustaleniami FremoPL pociągi do 4 metrów) z nachyleniem wzdłużnym zjazdu 2%, dzięki któremu będzie można łatwo cofać składem, tak aby lokomotywa zawsze wyciągała składy spod spodu. Poza tym rampa łukowa będzie sprytnie dokręcana do gotowych już segmentów łukowych.
Rozjazdy łukowe 1:10, czyli R=4500/2400 mm, rozjazdy 1:7,5 pojedyncze i angliki na szlaku i głowne tory na stacji R=3500 mm, co daje bardzo dużo realizmu, minimalny promień R=2400 mm, natomiast tory do bocznicy 0/0e na stacji o geomterii 1:9 o promieniu R=2500 mm.
Poza tym szeroki ukłon do wąskich torów 0e w postaci przelotowej stacji FremOe z rampą przeładunkową 0/0e i dokiem do ładowania wagonów 0 na wózki podosiowe do transportu wagonów 0 na szlaki i stacje 0e. Jak widać stacja 0e jest odłączalna od RINGu, stanowiąc stację przelotową (lub końcową) do imprez Frem0e.
Najwyższy czas, aby zakończyć już dywagacje nad projektem i zacząć go realizować, muszę go uruchomić do przejezdności w 2016 roku na Piotrów lub Poznań, bo inaczej nikt nie zazna walorów intensywnej jazdy pociągów w skali 0.
Pawła Piotra proszę o komentarz co do projektu sygnalizacji kształtowej i świetlnej.