• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kult jednostki

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.358 144 0
Niekoniecznie. Patrz m.in., moja strona o malowaniach kibli. Było parę sztuk EN57, które miały jeden wagon rozrządczy 1 klasy. Jeździły takie np. z Warszawy do Kielc oraz jako Słoneczny (kilka razy na tych trasach jechałem właśnie w 1 klasie). :)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.965 495 33
Bardzo podobne 2-osobowe kanapy, jak w klasie drugiej, ale z białymi zagłówkami. W sumie różnica w komforcie była niewielka, ale nie pamiętam, czy same siedzenia w pierwszej klasie nie były trochę wygodniejsze. Warszawa Grochów, 13.10.1993 r. Nad drzwiami do przedsionka słabo widać "1" oznaczające pierwszą klasę.

EN57 1 klasa (1)a.jpg

EN57 1 klasa.jpg
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
5.505 37 4
Ja dopiero z forum się dowiedziałem, że była 1 klasa w kibelkach :) Mi się kojarzy ze stadami pracowników w stanie wskazującym czy to jak jeździłem w okolice Warszawy czy to Trójmiasta. Szmacianych foteli nigdy nie widziałem chyba również. Swoją drogą standardu różnicy niewiele, prędkości w ogóle. I za tą 1 klasę był bilet x2 drożej?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.965 495 33
Swoją drogą standardu różnicy niewiele, prędkości w ogóle. I za tą 1 klasę był bilet x2 drożej?
W tym krótkim zdaniu są aż dwa nieporozumienia. Faktycznie, różnica w standardzie nie jest tak wyraźna, jak w tradycyjnych wagonach przedziałowych. Oczekiwanie różnicy prędkości w klasie pierwszej i drugiej to pierwsze nieporozumienie. A w tradycyjnych systemach cen, a takie wtedy jeszcze obowiązywały, bilety 1. klasy były o połowę droższe niż w 2. klasie, a nie 2 razy droższe (150% ceny 2. klasy, nie 200%) - to drugie nieporozumienie.
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
940 39 3

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
676 53 1
Bardzo podobne 2-osobowe kanapy, jak w klasie drugiej, ale z białymi zagłówkami. W sumie różnica w komforcie była niewielka, ale nie pamiętam, czy same siedzenia w pierwszej klasie nie były trochę wygodniejsze. Warszawa Grochów, 13.10.1993 r. Nad drzwiami do przedsionka słabo widać "1" oznaczające pierwszą klasę.

Zobacz załącznik 1037349
Zobacz załącznik 1037350
Na 100% w jednostkach EN57, o podwyższonym standardzie, w charakterystycznym czerwono kremowym malowaniu, przedziały, a dokładnie cały wagon klasy pierwszej (rb), posiadały indywidualne fotele lotnicze, takie same (a w najgorszym razie, bardzo podobne), jak w jednostkach ED72 i w identycznej konfiguracji jak w ED72, czyli podwójne i pojedyncze (z przejściem pośrodku).
W przedziale służbowym (ten sam wagon rb), czy znanym też jako przedział dla podróżnych z większym bagażem, była trochę inna konfiguracja - po obu stronach pojedyncze.
W Katowicach były to jednostki 1714-1721 i 1822-1823.
Były też takie same m.in. warszawskie 1915-1916, które sptykało się w Kielcach., byly jeszcze jednostki 1752-1747, częstochowskie chyba i jeszcze kilka których już niepamiętam, albo o których nie wiem, by się jeszcze pewnie znalazło.

Powyższe zdjęcie, załączone przez Kolegę, przedstawia podwójne siedzenia w klasie drugiej, tych jednostek.
 
Ostatnio edytowane:

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
676 53 1
Ja dopiero z forum się dowiedziałem, że była 1 klasa w kibelkach :) Mi się kojarzy ze stadami pracowników w stanie wskazującym czy to jak jeździłem w okolice Warszawy czy to Trójmiasta. Szmacianych foteli nigdy nie widziałem chyba również. Swoją drogą standardu różnicy niewiele, prędkości w ogóle. I za tą 1 klasę był bilet x2 drożej?
Tapicerka była welurowa.
Jak już słusznie, wcześniej zauważył Kolega @Andrzej Harassek, odnosząc się do Twojego wpisu, odnośnie cen, a zwłaszcza oczekiwania prędkości pociągu w zależności od klasy wagonu, czy danego przedziału jest delikatnie mówiąc wielkim nieporozumieniem i technicznie nie wykonalne.
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
5.505 37 4
@Andrzej Harassek, @Engineer koledzy, niezgrabnie napisałem swoją myśl, kibel zawsze pozostanie kiblem w parametrach, które opisałem :) Dodanie firanek czy foteli lotniczych nie zrobi z niego pendolino :) Poza nieznacznie lepszym komfortem różnica jest jedynie w cenie przejazdu. Miał wyjść żartobliwy wpis, a wyszła całkiem poważna dyskusja na temat zasadności owego wpisu ;)
 

tulip

Aktywny użytkownik
Reakcje
177 1 0
Na 100% w jednostkach EN57, o podwyższonym standardzie, w charakterystycznym czerwono kremowym malowaniu, przedziały, a dokładnie cały wagon klasy pierwszej (rb), posiadały indywidualne fotele lotnicze, takie same (a w najgorszym razie, bardzo podobne), jak w jednostkach ED72 i w identycznej konfiguracji jak w ED72, czyli podwójne i pojedyncze (z przejściem pośrodku).
Potwierdzam.
40272.jpg

http://rail.phototrans.eu/14,40272,0,PaFaWag_5Bm_6Bm_EN57_1917.html
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 76
Koleje w Polsce 5

Podobne wątki