• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kult jednostki

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.754 119 1
Informacje z Facebooka - Jack Jack

PESA Mińsk Mazowiecki SA

EN71-001
441267852_1887248708389661_7761323984635259990_n.jpg
441498356_1887248791722986_937236901606681751_n.jpg
441587378_1887249431722922_422152727619381155_n.jpg 436319151_1887249585056240_7522169221198336096_n.jpg 441262612_1887249641722901_3309781410521336447_n.jpg


No, złapałem i ja. Pogoda nie zachęcała do wywleczenia się z domu, ale taka okazja nie zdarza się często. Poza tym miałem okazję tą jednostką podróżować dwa razy na "kryniczance". Zobacz załącznik 1049428
Niestety, robota została spaprana. Pierwsze, co rzuca się w oczy, to żółte drzwi przedziału służbowego, podobny błąd do tego, który poczyniła trójmiejska SKM z ichnią 052 (później naprostowany). Mała czcionka nad oknami też wygląda dziwnie, ale to wciąż są szczegóły. To, co najbardziej zawalono, to pomalowanie okien w kolor pudła - tego sobie nie przypominam, by w epoce V tak robiono. Ramy okienne w EN57/EN71 w tamtych latach na zewnątrz miały odcienie koloru szarego (nie bawiąc się już w RAL, do którego się i tak wtedy nie stosowano raczej), wewnątrz były koloru brązowego. Przynajmniej okna są klasyczne, a mówiło się o wmontowaniu nowych, grubych ram, no i kanapy z dermy jak były, tak są. Niemniej jednak jestem zdania, że jak się coś robi raz, to się robi porządnie.
Warto zwrócić uwagę na poprawione malowanie drzwi do przedziału służbowego, wielkość oznaczenia na czole jednostki oraz kolor/malowanie ramek okiennych:)
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
Reakcje
120 2 0
Co do EN71-001. Ponoć zamontowano mu sprężarkę tłokową typu CM-38, lepiej znaną jako tyku-tyku. Czy taką sprężarkę miał on fabrycznie, czy już nowszego typu?
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.651 77 6
Co do EN71-001. Ponoć zamontowano mu sprężarkę tłokową typu CM-38, lepiej znaną jako tyku-tyku. Czy taką sprężarkę miał on fabrycznie, czy już nowszego typu?
...Maciek, może łatwiej zadać pytanie, od kiedy zaczęto montować co innego niż
CM-38... Na logikę, to raczej od poczatku...

Pozdr,...
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.651 77 6
Mińsk Mazowiecki, 9-06-2024, godzina.+/- 17:40... Kondukt żałobny zmierzajacy w stronę Sokołowa przez Siedlce.
IMG_20240609_173850380_HDR~2.jpg IMG_20240609_173922674~2.jpg IMG_20240609_173931915~2.jpg IMG_20240609_173957536~2.jpg IMG_20240609_174004084~2.jpg IMG_20240609_174021507_HDR~2.jpg

R.I.P,...

ps. numery widoczne na zdjęciach były jedynymi widocznymi, reszta zasprajowana lub na czołach ezt...
Jeżeli dobrze mi się wydaje, chyba było 7 nieboszczyków...
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.754 119 1
Ciekawostki z Facebooka - Sala Tradycji Herby Nowe

Niedawno, bo 23 maja, minęło 50 lat !!! od zakończenia w 1974 roku elektryfikacji odcinka linii 131 Chorzów Batory-Tarnowskie Góry.
Stało się to po prawie 9 latach, od elektryfikacji węglówki z Tarnowskich Gór w kierunku Karsznic przez Herby Nowe.
Gdzie sieć nad torami zawisła już w 1965 rok.
Na skanie foto z naszej kolekcji: EN57-1004 z okazjonalną tablicą na stacji w TARNOWSKICH GÓRACH

448332907_1004221958369949_4646101099157075266_n.jpg
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
5.505 37 4
Tak mi się trafiło na film "Jak co dzień" reż. K. Karabasz / PWSFTviT 1955
Przyjemnie zobaczyć ciekawy materiał historyczny, ładnie nagrany.
FILM
I fajne smaczki, kolejowe, kilka tramwajów. Trochę motoryzacji.
dzien.jpg

dzien2.jpg
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.651 77 6
Z historycznych: widoczny parowóz tendrzak ( dla mnie NN) stojący przy bramie z terenu kolejowego z którego poprowadzona była bocznica przecinająca w poziomie tory tramwajowe w ciągu ul. Targowej ( widoczne kamienice stoja do dziś) oraz z tego co kojarze przecinajaca kolej Karczew - Jabłonowo i dalej do portu Praskiego.
Poza tym kadry ze stacji Otwock i ówczesna Warszawa Główna w miejscu Warszawy Centralnej / Warszawy Śródmieścia... i kilka by można jeszcze zidentyfikować, ale to tak na szybko...

Pozdr,...

ps. pozostałości bocznicy są miejscami widoczne w postaci szyn wystajacych z bruku koło skupu złomu...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.961 495 33

Julek511

Nowy użytkownik
Reakcje
1 1 0
Zastanawiałem się, czy lepiej tutaj, czy stworzyć osobny wątek, ale może lepiej nie śmiecić gdzie indziej, skoro już mamy temat Jednostek..

Staram się zidentyfikować numery boczne jednostek EN57 poniżej nru bocznego 1114 (z ryflowanym pudłem), które w okolicy lat 1995-2005 były eksploatowane na podwarszawskich liniach w pomarańczowej malaturze.

Z tego, co udało mi się ustalić, ogromna większość warszawskich EN57 w pomarańczowych barwach to jednak nowsze, gładkie wersje, zaś jedyny ryflowany, którego dotychczas znalazłem to EN57-203, a zatem jeden z tzw. składaków (w tym wypadku numerów bocznych 937, 1053 i 125). Wklejam dwa zdjęcia na dowód.

Pytanie do sprawniej poruszających się w temacie Kolegów, czy może były też inne jednostki w tej dokładnej konfiguracji?

Serdecznie

EN57-203_2.png

EN57-203_1.png
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
3.568 30 0
Zastanawiałem się, czy lepiej tutaj, czy stworzyć osobny wątek, ale może lepiej nie śmiecić gdzie indziej, skoro już mamy temat Jednostek.. Staram się zidentyfikować numery boczne jednostek EN57 poniżej nru bocznego 1114 (z ryflowanym pudłem), które w okolicy lat 1995-2005 były eksploatowane na podwarszawskich liniach w pomarańczowej malaturze. Z tego, co udało mi się ustalić, ogromna większość warszawskich EN57 w pomarańczowych barwach to jednak nowsze, gładkie wersje, zaś jedyny ryflowany, którego dotychczas znalazłem to EN57-203, a zatem jeden z tzw. składaków (w tym wypadku numerów bocznych 937, 1053 i 125). Wklejam dwa zdjęcia na dowód. Pytanie do sprawniej poruszających się w temacie Kolegów, czy może były też inne jednostki w tej dokładnej konfiguracji?
Myślę, że na początek dobrze byłoby ustalić jakie nr inwentarzowe EN57 w wymienionym przez Ciebie okresie, znajdowały się na stanie warszawskich i okolicznych MD, czyli generalnie w Centralnej DOKP.

Poniżej zestawienia wg. statystyk poszczególnych DOKP i Zakładów Taboru, jakie zamieszczano w II połowie lat 90-tych i na początku XXI w., w czasopiśmie Świat Kolei. Może te zestawienia będą pomocne w szukaniu. Widać jednak od razu, że w Centralnej DOKP, na dzień 1 stycznia 1997, jednostek o numerach poniżej 1114 było jak na lekarstwo, a dokładnie tylko 3 szt. w MD Tłuszcz (076, 081 i 111) + składaki 203, 204, 206 w MD Warszawa Ochota, tak więc może być tak, że ryflowanych EN57 o takiej malaturze, w okręgu warszawskim, w II połowie lat 90-tych, po prostu nie było, nie licząc 203, przy czym pozostałe pięć nr inwentarzowych jest do sprawdzenia w sieci, czy widnieją gdzieś na historycznych zdjęciach z tego okresu w takich barwach.

Poniżej ilostan ezt EN57 Centralnej DOKP, wg stanu na dzień 1 stycznia 1997 czyli tuż przed reformą administracyjną i zmianą struktur PKP (z dniem 1 lipca 1997 powołano 33 Zakłady Taboru, w miejsce dawnych lokomotywowni, oddziałów zamiejscowych trakcji i wagonowni) z fragmentami odnoszącymi się do miejsca stacjonowania i nr inwentarzowych EN57, wg: Ilostan taboru trakcyjnego na dzień 1 stycznia 1997 r. w Centralnej DOKP, Świat Kolei nr 4/1997, str. 34-35 (z cyklu Statystyka).

1.01.1997 - EN57 w MD Warszawa Grochów.jpg


1.01.1997 - EN57 w MD Warszawa Ochota.jpg


1.01.1997 - EN57 w MD Tłuszcz.jpg


1.01.1997 - EN57 w MD Sochaczew.jpg


1.01.1997 - EN57 w MD Łódź.jpg


1.01.1997 - EN57 w MD Łuków.jpg



A ponieważ Kolega interesuje się okresem do ok. 2005 r., poniżej zestawienie nr inwentarzowych EN57 przekazanych z dniem 1 października 2001 r. do Zakładów Przewozów Regionalnych (zgodnie z restrukturyzacją PKP odbywającą się w tym okresie, powołano spółkę PKP Przewozy Regionalne), a dokładnie fragmenty tabeli odnoszące się do Zakładów PR w Warszawie i Łodzi, z artykułu: Paweł Terczyńcki, Pojazdy Trakcyjne w 2001 roku cz.3, Świat Kolei nr 4/2004, str. 40 (z cyklu Statystyka).

Świat Kolei nr 4-2004, frgm str. 40, PKP PR Warszawa.jpg



Świat Kolei nr 4-2004, frgm str. 40, PKP PR Łódź.jpg



Jak widać w 2001 z ryflowanych EN57 w Warszawie były, nie licząc składaków, dwie sztuki 775 i 887. Więcej było ich w Łodzi, ale one kręciły się w większości po woj. łódzkim, a nie mazowieckim (reforma administracyjna kraju, czyli utworzenie m.in. 16 województw, weszła w życia 1 stycznia 1999 r.). W okręgu warszawskim było więc niewiele EN57 o nr inwentarzowych poniżej 1114, przez co ułatwia to szukanie w sieci zdjęć, dokumentujących ich malaturę w tamtym okresie służby.
 
Reakcje
3.568 30 0
Na szybkiego znalazłem EN57-204, której dwa człony były ryflowane (EN57-204ra ex EN57-743ra, EN57-204s ex EN57-097s i EN57-204rb ex EN57-1322rb), natomiast EN57-206 można wykluczyć bo powstała z numerów wyższych od 1114.

https://www.kolejowaklatka.org/foto/001/6/big/1646.jpg
https://www.kolejowaklatka.org/foto/001/6/big/1645.jpg

PS. Powyższe zdjęcia zostały wykonane przez Marka Dąbrowskiego w dniu 5.07.2001 r., w Warszawie Zachodniej, EN57-204 była wówczas na stanie CM Warszawa.
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 76
Koleje w Polsce 5

Podobne wątki