• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kult jednostki

yahya

Znany użytkownik
#1
Nie wiem, jak Was, ale mnie zawsze urzekała niesprofanowana modernizacjami "jednostka" znana też pejoratywnie jako kibel, klop, a na wesoło tyku-tyku, ew. ortopeda, czyli popularny u nas EN57. Nadal w XXI w. zapewnia doświadczanie specyficznego klimatu kolei z okresu PRLu i ma zasadniczą zaletę nad swymi modernizacjami (AKM, AL, itd.) oraz nowszymi generacjami EZT, czy szynobusami: można w niej szeroko otworzyć okna i robić przez nie zdjęcia, co docenić powinien każdy MK.

Kto dołącza do kultu jednostki? Zdjęcia mile widziane.

EN57

EN57

EN57-1673

EN57-1900

SKM EN57

PR EN57-960, poc. R21306/7 do Terespola

EN57



Za to najbardziej cenię "jednostkę" - klimat rodem z PRL oraz możliwość otwarcia okna i fotografowania kolejowych klimatów przy stosunkowo niewielkiej prędkości.

EN57

EN57

EN57

EN57

EN57

EN57

EN57

EN57

EN57
 

JacekZet

Znany użytkownik
#2
W sezonie letnim 3 EN57 robiły za pociąg Gdynia - Mysłowice p. Poznań, Ostrów Wlkp. Czy ktoś zna równie długie relacje z tych czasów bo dziś "kibelek" to podstawowy pojazd PR.
 

axer1970

Znany użytkownik
#4
W sezonie letnim 3 EN57 robiły za pociąg Gdynia - Mysłowice p. Poznań, Ostrów Wlkp. Czy ktoś zna równie długie relacje z tych czasów bo dziś "kibelek" to podstawowy pojazd PR.
Ja pamiętam nieco krótszą, ale... i tak długą relację na EN57! Był to pociąg relacji Gliwice (odjazd ok. 17:20) - Dęblin (przyjazd ok. 0:20). Pamiętam pociąg zatrzymywał się na wszystkich stacjach. To były czasy, eh!
 
#5
Ja pamiętam potrójny skład ze W-WA Śródmieścia do Wawra a właściwie do Falenicy lub Otwocka wisiało się w drzwiach, środek był nie osiągalny, to samo było rano do Warszawy.
 

Ostatni

Znany użytkownik
#6
Na SKM -Trójmiasto sklady 3 jednostkowe do lat 90-tych ubiegłego wieku(chyba bo nie wiem dokładnie kiedy wprowadzono składy 2-jednostkowe oraz jamniki) to był standard !
Takie też są długie wszystkie perony od Wejherowa do Gdańska -na 3 jednostki !
 
#10
Trójmiasto, sierpień 1985. Jeden z typowych składów SKM złożony z 3 jednostek EN57, które w zasadzie powinny nazywać się tutaj EW57, ponieważ miały zabudowany dodatkowy stopień mający na celu dostosowanie jednostek do lepszej współpracy z wysokimi peronami. Drugą "osobliwością" było zastosowanie dwóch rodzajów ślizgaczy w odbierakach AKP-4E. Do pracy na torach SKM jednostki były wyposażone w podwójne ślizgacze grafitowe, odziedziczone po taborze 800V (nota bene takie same miały ówczesne EN94 na WKD). Drugie, konwencjonalne miedziane, na wypadek jazdy po torach dalekobieżnych. W związku z powyższym kierunku do Wejherowa wszystkie składy SKM miały podniesione pierwsze pantografy, z powrotem do Gdańska skład wyglądał już klasycznie.

EN57-1104 Trójmiasto 1985.jpg
 
OP
OP
yahya

yahya

Znany użytkownik
#12
Tak kiedyś było - zdjęcia różnych autorów z flickra.

Czy gdzieś jeszcze jeździ w ruchu planowym niesprofanowana modernizacjami albo przemalowankami żółto-granatowa "jednostka" z "analogowym" okienkiem tabliczki kierunku na czole? Ostatnio widziałem taką chyba w 2005 lub 2006 r. na Dolnym Śląsku w Bardo. Potem już tylko przemalowanki.

22.03.94 Wieliczka EN57-1808

EN57-1314 + 1140 Warszawa 12.08.84

EN57-1140 Warszawa 12.08.84

EN57-001 Plavec 25.01.06

PKP EN57-1152+EN57-913 @ Zakopane_040498

EN57-26 Pyskowice 03.01.84

EN57-1314 Warszawa 12.08.84

EN57-975 Plavec 05.09.04

EN57-939 Jelenia Gora 22.02.97

EN57-108 Opole 26.02.92

EN57-695 Poznan 02.07.95

EN57-1390 + 1314 Warszawa 12.08.84

PKP EN57-1152+EN57-913 @ Zakopane_040498b

EN57-1390 Warszawa 12.08.84

PKP EN57 2006 r.

EN57-1042 at Leszno, January2008
 

axer1970

Znany użytkownik
#15
No dobra! A może gdzieś macie w swym archiwum zdjęcia ezt tych już dawno skasowanych, np. 002, 004, 601, 1105, 1720, 1753.....?[DOUBLEPOST=1408904437,1408903989][/DOUBLEPOST]Kilka ezt spotkanych niegdyś w Rybniku.
EN57-990 Rybnik 30.01.2001.jpg
EN57-991 Rybnik 30.01.2001.jpg
EN57-993 Rybnik 11.08.2000.jpg
EN57-996 Rybnik 2.09.2000.jpg
EN57-997 Rybnik 17.02.2001.jpg
 

JacekZet

Znany użytkownik
#17
Łódź Kaliska - Gdynia przez Karsznice to około 8 godzin a Gdynia - Mysłowice przez Poznań to ponad 14 godzin, Jak dopadnę cegły z 1986 to podam dokładne dane. Tą ostatnią relację obsługiwały EN57 z Poznania.
 

Zbyszek

Zajebistość roku
#18
Łódź Kaliska - Gdynia przez Karsznice to około 8 godzin a Gdynia - Mysłowice przez Poznań to ponad 14 godzin, Jak dopadnę cegły z 1986 to podam dokładne dane. Tą ostatnią relację obsługiwały EN57 z Poznania.
W obiegu Gdynia-Łódź, zdarzały się jednostki bez kibla!, to była jazda. Bywało tak, że człowiek się modlił, aż zobaczy parowozy zduńskowolskiej izolacji wiedząc, że zaraz skorzysta ze stacyjnej ubikacji.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Prawdziwa kolej 5

Podobne wątki