• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kult jednostki

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.606 26 0

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
678 54 1
Dzięki za informację. Wygląda na to, że niskie plastiki zaczęto montować podczas napraw głównych, gdy dermy były już zniszczone po latach eksploatacji. Z kolei wysokie plastiki pojawiły się w fabrycznie nowych EN57 po serii podpaleń w latach 80 (wyczytałem to tutaj na forum).
Co do pożarów, tutaj też jest wiele niewiadomych. Na WKD spłonęły 3 jednostki, podobno z powodu zapalenia się skaju od grzejników. Jako pierwsza EN57 spłonęła 055 w 66 roku. Ciekawe czy przyczyną mogła być taka jak w EN94.
(y)
Co do niskich plastików to rzeczywiście były montowane w ZNTK-ach przy okazji napraw okresowych, głównie... Napraw głównych.
Czerwone, wysokie plastiki były montowane fabrycznie w Pafawagu, już w jednostkach 16xx.

Na pewno montaż plastików, w szczególności podyktowany był aktami wandalizmu, których najbardziej szczególnymi i najpoważniejszymi w skutkach, przykładami były...
Podpalenia:mad:, w przypadku których pocięte dermy lub powyrywane siedzenia to pikuś.

Także, jak słusznie napisał Kolega:
Co do samych laminatów, fakt z lekka były to siedzenia o specyfice ortopedycznej, ale doczyścić to było latwiej...
...utrzymanie takich siedzeń w czystości było o wiele łatwiejsze.

Zastanawiają mnie również te fotele: http://www.forumkolejowe.pl/ilostan/index.php?nav=foto&id=7888. Mogą to być fabryczne siedzenia z Pafawagu? A może jednak wymysł ZNTK Mińsk Mazowiecki z lat 90?
Nie wiem na chwilę obecną, kto jest (a raczej był) producentem tych siedzeń, czy ich obić.
Siedzenia te montowane były w różnych jednostkach przy okazji napraw okresowych, dodatkowo zakwalifikowanych do podniesienia standardu, w celu wykorzystania ich do połączeń międzyregionalnych w pociągach przyśpieszonych i pośpiesznych.

http://www.forumkolejowe.pl/ilostan/index.php?nav=foto&id=13837
http://www.forumkolejowe.pl/ilostan/index.php?nav=foto&id=7895
http://www.forumkolejowe.pl/ilostan/index.php?nav=foto&id=7896
http://www.forumkolejowe.pl/ilostan/index.php?nav=foto&id=6803
http://www.forumkolejowe.pl/ilostan/index.php?nav=foto&id=6416


http://www.railfaneurope.net/pix_frameset.html


http://www.railfaneurope.net/pix_frameset.html
 
Ostatnio edytowane:

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.666 78 7
Swego czasu (ponad 10-11 lat temu - jeszcze przed KM) 57-1916 miała malowanie zewnętrzne czerwono(buraczkowo) - kremowe i nawet chyba przedział 1-ej klasy w którym był układ 2+1, w drugiej klasie 2+2. W obu siedzenia wyściełane. Ktoś mi kiedyś wspominał, że była przypisana do połączenia Warszawa - Częstochowa jako "Kmicic". Kursowała z jeszcze jednym EZT, ale co to był za sprzęt?? Pewnie jakaś "19-ka".

Pozdrawiam z MMz:)
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
678 54 1
Swego czasu (ponad 10-11 lat temu - jeszcze przed KM) 57-1916 miała malowanie zewnętrzne czerwono(buraczkowo) - kremowe i nawet chyba przedział 1-ej klasy w którym był układ 2+1, w drugiej klasie 2+2. W obu siedzenia wyściełane. Ktoś mi kiedyś wspominał, że była przypisana do połączenia Warszawa - Częstochowa jako "Kmicic". Kursowała z jeszcze jednym EZT, ale co to był za sprzęt?? Pewnie jakaś "19-ka".

Pozdrawiam z MMz:)
Tak, dokładnie. Była to EN57-1915.
Ale z tego co pamiętam, to jeździły one (EN57-1915+1916) także w połączeniach, m.in. do Kielc.

Właśnie te jednostki, które...
(...) przy okazji napraw okresowych, dodatkowo zakwalifikowano do podniesienia ich standardu, w celu wykorzystania ich do połączeń międzyregionalnych w pociągach przyśpieszonych i pośpiesznych.
...były malowane na czerwono z kremowym pasem i posiadały w jednym z wagonów rozrządczych przedziały klasy 1, właściwie był to cały wagon klasy 1.
http://www.forumkolejowe.pl/ilostan/index.php?nav=foto&id=7895
W Katowicach były to takie kremowo-czerwone wahadła:
EN57-1714+EN57-1721;
EN57-1822+EN57-1823.

Wyjątkiem była jednostka EN57-1035 również w takim malowaniu (kremowo-czerwonym), która pomimo miękkich welurowych siedzeń 2+2, klasy 1-szej nie posiadała...

http://czgk.pl/data/media/798/en57-1035_1.jpg



http://www.garnek.pl/rogonon/21322021/en57-1035

...oraz Krakowskie EN57-1080, 1050, 1074 i 1114 w charakterystycznym malowaniu biało-niebieskim z czerwono białym czołem, do połączeń m.in. Kraków-Katowice-Kraków.
25371.jpg

http://rail.phototrans.eu/14,25371,0,PaFaWag_5B_6B_EN57_1050.html



http://rail.phototrans.eu/images/photos/big/10/23976.jpg

25028.jpg

http://rail.phototrans.eu/images/photos/big/4/25028.jpg


400_11.jpg

http://www.railfaneurope.net/pix_frameset.html


Innym przypadkiem była także kremowo-czerwona EN57-1545, która poza malowaniem, posiadała standardowe wnętrze z siedzeniami z dermy i niczym szczególnym nie wyróżniała się od pozostałych standardowych kibelków.
 
Ostatnio edytowane:

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.666 78 7
Akurat 57-1916 w 2003 miałem przyjemność spędzać Sylwestra - impreza na kółkach.
Dlatego ten szczegół z 1 klasą pamiętam.
A, że ganiała w parze z 57-1915 to dzięki za info...

Pozdrawiam z MMz:)
 

tulip

Aktywny użytkownik
Reakcje
177 1 0
Swego czasu (ponad 10-11 lat temu - jeszcze przed KM) 57-1916 miała malowanie zewnętrzne czerwono(buraczkowo) - kremowe i nawet chyba przedział 1-ej klasy w którym był układ 2+1, w drugiej klasie 2+2. W obu siedzenia wyściełane. Ktoś mi kiedyś wspominał, że była przypisana do połączenia Warszawa - Częstochowa jako "Kmicic". Kursowała z jeszcze jednym EZT, ale co to był za sprzęt?? Pewnie jakaś "19-ka".
Było ich więcej: w Warszawie były to numery 1911 - 1917, dodatkowo jednostki 1486, 1590 i 1904 miały miękkie siedzenia, ale tylko drugiej klasy. Obecnie wszystkie z tych jednostek mają siedzenia typowe dla KM.
Widok dawnego przedziału pierwszej klasy (2008):
EN57-1917wn3.JPG

http://rail.phototrans.eu/14,40272,0,PaFaWag_5Bm_6Bm_EN57_1917.html

Pozostałości przedziału barowego:
EN57-1917wn1.JPG
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 76
Koleje w Polsce 5

Podobne wątki