• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kult jednostki

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
Żal klasyki....aczkolwiek po wielu jazdach Elfami,Impulsami ,Flirtami to jednak lepiej by zajeły godne miejsca w skansenie i na pociągach specjalnych.....nie ta epoka.Aczkolwiek kocham żółto niebieskie,skajowe siedzenia,brezentowe przejścia
[DOUBLEPOST=1444418100,1444417774][/DOUBLEPOST]Na Dworcu Gdańskim przed modernizacją
 

Załączniki

Reakcje
1.058 25 2
... do tej pory myślałem że EN57 TZW ,,19'' występowały tylko jako bordowo pomarańczowe
Tylko ta pierwsza była tak pomalowana, z czasem i ją przemalowano na pomarańczowo.
Nie jak napisałeś: "bordowo pomarańczowe".
Kolejne od numeru 1901 były już pomarańczowe, ściślej: pomarańczowe z bordowymi pasami wzdłuż pudła; jeden na wysokości reflektorów i drugi na dolnej krawędzi. Czoła EZT były żółte.
 

JacekGG

Aktywny użytkownik
Reakcje
37 0 0
Tylko ta pierwsza była tak pomalowana, z czasem i ją przemalowano na pomarańczowo.
Szkoda że tylko jedna i że ją później przemalowano. Bardzo pasuje to malowanie do EN57 i tego czoła.
Swoją drogą przy modernizacjach mogliby je zostawić jako "retro"
Według mnie o wiele ładniejsze od nowo modernizowanych En57 (które notabene brzydkie nie są).
Coś jak Polonez. No, Caro niby nowoczesny styl, ale dziobek to klasyk, a Borewicz to rarytas. (Mi osobiście dziobek najbardziej podchodzi:) )
 
Reakcje
1.058 25 2
Może w późniejszym okresie pomalowano je na żółto. ..... taaa,
Na Twoim zdjęciu z 1995 roku ta EN57-1906 jest już po pierwszej naprawie rewizyjnej. Jest ona pomalowana w nieco ciemniejsze kolory niż gdy wyszła z fabryki, tak wtedy malowali w ZNTK Mińsk Maz..
Już ok. 1994 roku (chyba rok, dwa wcześniej) zaczęto odchodzić od malowania żółtego czoła i np. ówczesne "Regio" z Grochowa otrzymały malowanie bez żółtego czoła /1993r./ a wszedł nakaz jazdy z włączonymi reflektorami.

Poniżej zdjęcie jakie wykonałem trzy lata wcześniej. Ta EZT miała wtedy kilka miesięcy, na pudle można odczytać wyznaczoną naprawę rewizyjną na 05.1994r.
EN57-1911, Warszawa Grochów 10.03.1992, fot. T Suchorolski.jpg

EN57-1911, Warszawa Grochów 10.03.1992, fot. T Suchorolski
 
Reakcje
1.058 25 2
... znalazłem zdjęcie 1905 ...
EN57-1904 i 1905, to były "moje" EZT-y, od zaraz jak przyszły z PAFAWAG-u. W tym czasie stworzono przydział maszynistów do konkretnych numerów jednostek, to co dzisiaj jest niemożliwe.
Wraz z trzema kolegami tworzyliśmy brygadę obsługującą tylko te numery. A ponieważ przypadkowo wszystkich nas czworo miało nazwiska zaczynające się na literę S, więc mówiłem, że ten skład obsługuje "S Brygada" :)
Co to wtedy było za utrzymanie taboru ! - niektórzy koledzy tak się zaangażowali, że traktowali przydzielony im tabor jak własność, były i firanki w oknach, czajniki itp. Ja nic takiego nie robiłem, gdyż zawsze uważałem, że to ja jestem przypisany do taboru a nie odwrotnie. Dziś jestem, a jutro mogą mnie "przesunąć", mój tabor będzie wtedy jak w kabinie będzie wisiała tabliczka z wygrawerowanym moim nazwiskiem, to wtedy będę mógł coś więcej wnieść od siebie.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 76
Koleje w Polsce 5

Podobne wątki