• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kult jednostki

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.104 129 19
ZNTK Mińsk Mazowiecki zakończyły modernizację pierwszego z 21 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Przewozów Regionalnych. Zmodernizowana jednostka EN57AL-2101 wyróżnia się przede wszystkim nowym schematem malowania. Osobiście mam mieszane uczucia, ale nawet nie w stosunku do malowania co do samego czoła, które już od jakiegoś czasu można spotkać na torach w zmodernizowanych w ostatnim czasie w ZNTK Mińsk Mazowiecki jednostkach. Pomimo, że najbardziej podobają mi się jednostki o oryginalnym wyglądzie (które niestety coraz trudniej spotkać), to jednak tak często spotykane modernizacje (zwłaszcza pierwsze tzw. "SPOT'y") przyzwyczaiły mnie do swego widoku i niejako z przymusu polubiłem je, czego nie mogę powiedzieć o nowym wzorze czół modernizowanych ostatnio jednostek.

- źródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/59261/nowe_barwy_en57_przewozow_regionalnych.htm
- autor: Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy
- opis: "Nowe barwy EN57 Przewozów Regionalnych - ZNTK Mińsk Mazowiecki kończy modernizację pierwszego z 21 ezt EN57 dla Przewozów Regionalnych. Pojazd zaskakuje nowymi barwami.

Według harmonogramu pierwszy zmodernizowany pociąg Przewozów Regionalnych wyjedzie na tory w połowie września, a ostatni – w grudniu 2015 r. Trwają już jazdy testowe pierwszego pojazdu. Od razu zwróciły uwagę miłośników kolei, ze względu na niestosowane dotąd przez przewoźnika barwy. Przewoźnik - choć o nowej malaturze wiemy już od jakiegoś czasu - nie chciał dotąd nic o niej mówić. Teraz potwierdza, że premiera zmodernizowanego pociągu odbędzie się na targach Trako.

- Pojazd ten ma całkiem nowy wygląd zarówno z zewnątrz, jak i w środku. Istotną zmianą jest również wprowadzenie wielu rozwiązań technicznych, które pozwoliły poprawić właściwości użytkowe pociągu. Chcemy zapewnić podróżnym wyższy komfort jazdy, ale też pokazać, że Przewozy Regionalne zmieniają się dla pasażera. Dlatego też podjęliśmy decyzję o nowej kolorystyce - mówi Michał Stilger z biura prasowego przewoźnika.

Jak pisaliśmy, modernizacja dotyczy 21 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57. Modernizacja obejmie układ jezdny, dzięki czemu pociąg będzie mógł osiągać prędkość do 120 km/h. Dzięki zastosowaniu trzech rodzajów hamulców (pneumatyczny, elektropneumatyczny i elektrodynamiczny), droga hamowania z maksymalnej prędkości wyniesie nie więcej niż 850 m. W zmodernizowanym pociągu można zobaczyć nowe czoło o opływowym kształcie, z panoramiczną szybą czołową. Przód ezt-ów wyposażony będzie w reflektory halogenowe oraz lampy sygnałowe wykonane w technologii LED.

Co zyska pasażer?

Po modernizacji całkowicie zmieni się zarówno wygląd zewnętrzny, jak i wewnętrzny pociągów. Zmiany, z którymi zetkną się bezpośrednio pasażerowie, dotyczą przede wszystkim wnętrza jednostek. Każdy pojazd zostanie wyposażony w dwie toalety zabudowane w obiegu zamkniętym, z których z jednej będą mogły w komfortowy sposób skorzystać osoby niepełnosprawne na wózkach, a także rodzice z niemowlakami (miejsce do przewijania). W pociągach zamontowane zostanie nowoczesne oświetlenie, pojawią się nowe półki bagażowe oraz stoliki.

Przedział pasażerski zyska nowe okna oraz ergonomiczne fotele. Po modernizacji zostanie w nim zamontowanych co najmniej 180 miejsc siedzących stałych (co najmniej 160) lub uchylnych. Komfort podróżowania z pewnością poprawi wydajny i nowoczesny układ klimatyzacyjny oraz grzewczy. Specjalne uchwyty (po cztery z każdej strony pojazdu) pozwalają na przewóz rowerów. Zmodernizowane pojazdy wyposażone zostaną także w nowy system informacji wizualnej, w skład którego wejdą elektroniczne diodowe tablice LED na czołach i bokach pojazdów oraz monitory LCD wewnątrz jednostek o przekątnej 22 cale.

- Środki na modernizację 21 pociągów EZT szacowane na około 160 mln zł pochodzą ze spółki, ale odzyskanie znacznej ich części możliwe będzie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Cieszymy się, że będziemy mogli zaproponować naszym pasażerom nowoczesny tabor i mamy nadzieję, że jest to dopiero początek zmian – mówił w rozmowie z "RK" Tomasz Pasikowski, prezes zarządu Przewozów Regionalnych.

Większe bezpieczeństwo

Modernizacja, oprócz komfortu, zapewni pasażerom także jeszcze większe bezpieczeństwo. Zagwarantuje to m.in. sygnalizacja dźwiękowa i świetlna podczas zamykania automatycznych drzwi wejściowych z blokadą indywidualnego otwarcia przy prędkości powyżej 5 km/h, czy komunikatory przy drzwiach umożliwiające ewentualne porozumienie się pasażera z maszynistą w momencie zagrożenia. Co istotne wnętrze pojazdu będzie monitorowane przez system 16 kamer z możliwością cyfrowej rejestracji obrazu przez co najmniej 72 godziny. W kabinie maszynisty pojawi się klimatyzacja i nowoczesny pulpit sterowniczy."

f47a07186141320fb89cf7ab94d7fa3b.jpg 7ec2062242e2076501988b2e0f631721.jpg 10f8e92ba341391af48f5c3f9978b12d.jpg


Dodatkowo ode mnie jeszcze zdjęcia przedstawicielek dwóch różnych "klasyk":

Na początek przedstawicielka "nowej klasyki", czyli jedna z jednostek z kanciastym czołem z dwoma oknami na czole:

- źródło: zbiory własne autora
- autor: @Remaj12
- opis: 3 stycznia 2014 roku - Toruń Główny - EN57-1944 [Zakład Przewozów Regionalnych Bydgoszcz] po skończonym biegu jako pociąg REGIO nr 55917 relacji Mogilno - Toruń Główny, oczekuje na manewry na torze 2 przy peronie 1.

DSC_0054.2.jpg


Oraz drugi przedstawiciel "klasyki modernizacji":

- źródło: zbiory własne autora
- autor: @Remaj12
- opis: 5 stycznia 2014 roku - Toruń Główny - "SPOT" lub też "Uboot", czyli EN57-2070 [Zakład Przewozów Regionalnych Bydgoszcz], przygotowuje się do manewrów, celem zjechania do Zakładu Przewozów Regionalnych na Kluczykach, po skończonym biegu jako pociąg REGIO nr 50745 relacji Inowrocław - Toruń Główny.

DSC_0066.JPG
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 76
Koleje w Polsce 5

Podobne wątki