• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Japoński terminal kontenerowy

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.412 463 29
#48
Mnie chodzi tylko o wjazd i wyjazd z parkingu, a konkretnie jak się na ten parking wjeżdża, a jak wyjeżdża. A w stwierdzeniu: Nie wjeżdża się. To jest parking tylko dla wjeżdżających jest sprzeczność: jak może być parking tylko dla wjeżdżających, ja się na niego nie wjeżdża? Dlatego spytałem, czy to żart. Ale rozumiem, że ten parking ma być wyłącznie dla jadących od dołu, a wyjeżdża się z niego dalej do góry? W takim wypadku powinien być po lewej stronie drogi, bo tak, jak jest, dwa razy trzeba przeciąć pas przeciwnego kierunku. Ale rozumiem, że po lewej stronie drogi nie ma miejsca. A w Japonii o miejsce jest bardzo trudno... ;) Ale trochę dziwnie to wygląda.
 
OP
OP
Marcin Kempa

Marcin Kempa

Znany użytkownik
Reakcje
158 1 0
#49
Mnie chodzi tylko o wjazd i wyjazd z parkingu, a konkretnie jak się na ten parking wjeżdża, a jak wyjeżdża. A w stwierdzeniu: Nie wjeżdża się. To jest parking tylko dla wjeżdżających jest sprzeczność: jak może być parking tylko dla wjeżdżających, ja się na niego nie wjeżdża? Dlatego spytałem, czy to żart. Ale rozumiem, że ten parking ma być wyłącznie dla jadących od dołu, a wyjeżdża się z niego dalej do góry? W takim wypadku powinien być po lewej stronie drogi, bo tak, jak jest, dwa razy trzeba przeciąć pas przeciwnego kierunku. Ale rozumiem, że po lewej stronie drogi nie ma miejsca. A w Japonii o miejsce jest bardzo trudno... ;) Ale trochę dziwnie to wygląda.
Ma Pan rację, ale tak faktycznie jest. Nie miałem pomysłu jak zagospodarować to miejsce, więc zrobiłem parking. Gdybym miał zrobić wjazdowo- wyjazdowy, to musiałbym przerobić linie, co sprawiło by, że parking musiałby by być większy. Jest jak jest i mnie, to w ogóle nie przeszkadza. Lepiej by Pan napisał, że szuter ładnie położony, a chińskie jupitery pasują do japońskiego terminalu ;)
 
Ostatnio edytowane:

Qmaty

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
5.828 235 3
#51
Czytałem wcześniejszą dyskusję nt. wjazdu/wyjazdu. Myślałeś może aby odwrócić kierunek parkowania pojazdów, tak jak na moim załączniku.
Reszta prac równie ciekawa, fajna nawierzchnia na asfalcie i dobrze sobie poradziłeś z naniesieniem znaków poziomych.
1.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.412 463 29
#52
No tak, ale jak zrozumiałem z wyjaśnień kolegi @Marcin Kempa, ten parking w założeniu jest przeznaczony dla samochodów czekających na wjazd do terminalu.
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.472 12 6
#53
Koledzy kierowcy, nie potrzeba odwracać ruchu pojazdów na tym parkingu, jest wjazd i wyjazd z tego parkingu na drogę biegnącą obok, nie ważne że jest to ruch lewostronny, przy wjeżdzie jak i wyjeżdzie z tego parkingu są namalowane linie przerywane co oznacza że pojazdy mogą wjeżdżać jak i opuszczać teren parkingu nie łamiąc przepisów ruchu drogowego.
 

robertmuszka

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
T M M
Reakcje
4.104 153 19
#55
Panowie, ale nie rozumiem, czemu ta dyskusja trwa nadal.
Parking jest przed terminalem kontenerowym i nigdzie indziej nie prowadzi wyjazd z niego.
Mam nadzieję, że budynek ze szlabanem , a przed szlabanem autocysterna cos niecoś rozjaśni, bo jakoś chyba nikt nie widzi tego miejsca. Autocysterna ma przed sobą parking już na terenie terminala.
Kolega umiejscowił parking w tym miejscu, bo niby gdzie, wolny kawałek terenu przed terminalem. Jesli parking byłby z drugiej strony drogi, to wymagałoby to szerszych skrzynek.
Więc kierowca parkuje auto, idzie z papierami do obsługi, potem wraca i jedzie po lub z kontenerem.
Natomiast z terminala jedzie tam, gdzie ma jechać, nie pakując sie na parking.
 

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.053 26 1
#56
No to i ja się "czepię". Jedna z ciężarówek ma na naczepie "normalny" kontener, jakie transportuje się między innymi statkami kontenerowymi. Japońskie kontenery, po które przyjeżdżają samochody, to kontenery pasujące na ich wąskotorowe wagony-platformy i mają zupełnie inne wymiary niż te znormalizowane. Na taką zwykłą japońską naczepę wchodzą ichnie dwa, a na dłuższą o trzech lub czterech osiach z bliźniaczymi kołami to i trzy. Wiem, że Japończycy wożą i koleją i autami te normalne dwudziesto- i czterdziestostopowe kontenery ale tego nie widziałem. Widziałem natomiast te kolejowe i na wagonach, jak i na ciężarówkach i gdybym ja robił makietę takiego terminala, to dla zachowania "klimatu" użył bym właśnie tych japońskich.
 

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.053 26 1
#57
To życzę powodzenia w łamaniu się zestawem.
Zobacz załącznik 797319
Kolega Coyote natomiast był łaskaw zaznaczyć wjazd, tam gdzie przy prawostronnym ruchu jaki panuje w Japonii jest wyjazd. Wystarczy obrócić autka na parkingu kabiną do drogi i wszystko powinno pasować. Skoro gość przyjechał załatwiać papiery wjazdowe, to jak kabina "patrzy" w stronę drogi, to potem i tak musi "dołem" parkingu pojechać na terminal, żeby się załadować.
 
OP
OP
Marcin Kempa

Marcin Kempa

Znany użytkownik
Reakcje
158 1 0
#58
No to i ja się "czepię". Jedna z ciężarówek ma na naczepie "normalny" kontener, jakie transportuje się między innymi statkami kontenerowymi. Japońskie kontenery, po które przyjeżdżają samochody, to kontenery pasujące na ich wąskotorowe wagony-platformy i mają zupełnie inne wymiary niż te znormalizowane. Na taką zwykłą japońską naczepę wchodzą ichnie dwa, a na dłuższą o trzech lub czterech osiach z bliźniaczymi kołami to i trzy. Wiem, że Japończycy wożą i koleją i autami te normalne dwudziesto- i czterdziestostopowe kontenery ale tego nie widziałem. Widziałem natomiast te kolejowe i na wagonach, jak i na ciężarówkach i gdybym ja robił makietę takiego terminala, to dla zachowania "klimatu" użył bym właśnie tych japońskich.
Nikt tutaj nie widzi nic fajnego tylko wieczne narzekanie malkontentów, bo zły kontener, bo nie taki wjazd, bo parking nie ma kałuż itp. To jest moja wizja i skoro nie chcę mieć dziurawych dróg, to nie będę mieć. Rozumiem krytykę, ale takie d***********e się na siłę jest zbędne.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

robertmuszka

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
T M M
Reakcje
4.104 153 19
#60
A po jakie licho ma robić koło na parkingu kolego @hamulcowy ?
Swoją drogą to proszę mi wytłumaczyć, jak to jest z tymi kontenerami normalnymi na całym świecie, a tymi spacjalnymi w Japonii. Standartowy kontener dociera do kraju kwitnącej wiśni i co dalej, towar jest przeładowywany na te ich kontenery?
@Coyote ja myślę, ze Marcin w całym tym czepianiu się mógł nie doczytać. Jak piszesz, fajna robota, a prostych spraw koledzy nie widzą.