• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

II epoka PKP - początki stalowego piękna RP

Pm37

Znany użytkownik
Reakcje
99 0 0
Zakład jednak po różnych perturbacjach i upadłościach przetrwał i obecnie jest częścią Bombardiera.
Przepraszam, że pozwolę sobie odgrzać kotleta. Nie wiem czy chodzi nadal o ten zakład o Szopienicach czy może jednak o ten na Wełnowcu (ZWUS), który również jest częścią Bombardiera. Jeśli chodzi o ten wydział na Wełnowcu to od kilku lat chodzą słuchy, że wydział ma iść do likwidacji, a ponieważ miałem przyjemność pracować u jednego z podwykonawców Bombardiera (jak również i byłem krótko w samym Bombardierze) - to ta informacja jest dość pewna. Nie chcę podawać dokładnie u kogo pracowałem, ale dodam że firma jest z Siemianowic Śląskich i oni dostali ostatnimi czasy nawał zleceń od Bomby, również takich, których pomimo tylu lat współpracy wcześniej nie mieli :)
 

Robert

Znany użytkownik
Reakcje
475 1 0
Raczej mało prawdopodobne. Drewniana buda? Prowizoryczna konstrukcja, mocno ograniczająca widoczność załodze parowozy, poza tym, sama załoga jednej lokomotywy to minimum 5 osób
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.582 73 0
W okresie międzywojennym na terenie fabryki wagonów Zieleniewskiego w Sanoku był używany "lokotraktor" do manewrów na terenie fabryki.
Poruszony w innym wątku temat Środy przypomniał mi pewną sytuacją.
Kiedyś na imprezie w Środzie zorganizowanej przez Poznański Klub Modelarzy Kolejowych trafiłem do budynku, w którym przebywał dyspozytor.
Udostępnił wszystkie posiadane formularze peiksów i sobie siedziałem spokojnie i wypisywałem różne informacje. W pewnym momencie wszedł pewien Starszy Pan, który popatrzył dziwnie na mnie. Po krótkiej rozmowie stwierdziliśmy, że rozmowa będzie ciekawsza gdy co nieco się ją ... wzmocni. I tak w czasie gdy całe towarzystwo biegało z aparatami po stacji ja słuchałem tego co ten Pan opowiadał. Zaciekawiła mnie wtedy jedna rzecz, gdy zapytał:
A czy wiesz, że na cukrowni to kiedyś był taki brojerwerk - lokomotor? Wówczas wybałuszyłem gały, ale zanotowałem sobie to co usłyszałem. Teraz po wielu latach przypomniało mi się to zdarzenie i zacząłem szukać. To co udało mi się znaleźć ... za chwilkę pokażę, choć nie jestem pewien czy to co pokazuję jest dokładnie tym co było w Środzie.
A brojerwerk-lokomotor to nic innego jak lokomotor wyprodukowany w firmie Breuer Werke mieszczącej się we Frankfurcie nad Menem.
I mogło to być coś takiego:
Breuer-Typ III.jpg





A może coś takiego, co wiosną 1991 r. sfotografowałem w berlińskim muzeum - wersja z budką:

Lokomotor-Bln-1991 r.-JS.jpg
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.582 73 0
I jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała - kiedyś bywając w Gliwicach widziałem tabliczkę w pobliżu dworca z napisem "UWAGA-LOKOMOTOR".
Z bramy wychodził wąski tor, ale nigdy nie dojrzałem tam żadnego pojazdu.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.288 61 2
To akurat nie było w pobliżu dworca (choć to rzecz względna) lecz na ulicy Jagiellońskiej była to brama do Huty 1 go Maja a w zasadzie to dwie bramy po obu stronach ulicy. Tor 785mm. Mieszkam niedaleko tego miejsca. Niestety dzisiaj nie ma już ani kolei ani huty. Tramwaju który tam jeździł też już nie ma.
 

Podobne wątki