• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

I nastał koniec......

Kylogram

Znany użytkownik
Reakcje
1.519 33 3
Odniosę się do słów Kolegi @mikl
Wiesz, co mi się podoba na Zachodzie w kwestii środków informacji wizualnej? Uporządkowanie. Odkąd zacząłem bywać we Francji, u nich już były tablice z nazwami stacji niebieskie, a litery na biało. Tak, jak jest to teraz u nas. Wszędzie we Francji było/jest tak samo. A w Polsce w tym czasie zwykle była biała tablica z czarnymi literami, ale też nie zawsze.
Drugi przykład: w Niemczech na każdym dworcu pasażerskim wisi logo DB. I to wystarczy; w natłoku reklam (w Niemczech bardzo mało w stosunku do tego, co jest u nas) łatwo je wzrokiem wyłowić i już wiadomo, że to jest dworzec pasażerski. U nas jest albo nazwa miejscowości albo napis "dworzec kolejowy" - wtedy nie wiadomo, jak się nazywa stacja (patrząc od strony miasta).
Teraz są tablice pomarańczowe na DŚ, a niebieskie gdzie indziej. Może Mazowsze wprowadzi np. zielone? Wolność i swoboda, ale dla mnie, jak i dla pewnej grupy ludzi, jest to nie najszczęśliwszy pomysł. Akurat w tym przypadku jestem za unifikacją. A to, że tego niebieskiego mogłoby być mniej - bo teraz jak już malujemy na niebiesko, to wszystko: barierki, ławki, wiatę itp. - to inna sprawa :)
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.621 107 12
...niestety DSDiK idzie w ślady wszechmocnej PLK i również zaczyna malować mosty na pomarańczowowo.

Ale żeby nie było że tylko my jesteśmy tacy źli, w takiej Wielkiej Brytanii stację również nabierały lokalnych kolorów jednakże w tym przypadku było to związane z franczyzna na dane linie. Więc takie np London Nortwestern ktora nie tylko wozi pasazerow na linii z Euston w kierunku Northhampton i dalej do Birmingham "swoje" stacje upiększała kolorem zielonym i czarnym. Aczkolwiek nie zdziwiłbym się gdyby firma-córka, która ma podobnie do DSDiK, rażące kolory pomarańczowe w swym logo używała tego koloru rowniez w nadmiarzena swych stacjach...
 
OP
OP
kociol

kociol

Aktywny użytkownik
Reakcje
175 4 0
Takie są oznaczenia na liniach nie PKP. Niestety nie widzę na filmie żadnej bocznicy dla pociągów towarowych. Jak teraz dowieść węglarkami węgiel?
Na liniach zarządzanych przez DSDiK prowadzony jest tylko ruch osobowy. Pod pociągi towarowe wymagane są inne naciski na oś. Te linie maja tylko 196 KN na ruch towarowy jest chyba 220 KN.
 
Reakcje
49 1 0
Tyle kasy w remont torów by tylko było 196 KN? To już mogli by tramwaj zrobić lub trolejbus. Dla mnie kolej to także ruch towarowy.
A po co na linii prowadzącej do "uzdrowiska" o długości raptem kilkunastu km ruch towarowy? Przecież tam nie ma żadnego większego przemysłu. Może poza rabunkową wycinką drzewostanu.
 

WrocT

Znany użytkownik
Reakcje
213 33 1
Może i nie ma przemysłu, ale teraz ma być ekologicznie i drewno można wozić koleją. Czy do stacji Łagiewniki Dzierżoniowskie też nie będzie można dojechać pociągiem towarowym? Była tam kiedyś cukrownia.
 
Ostatnio edytowane:

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.351 18 9
Pytanie, czy ta pomarańcz stalowej galanterii przystanków to tylko fetysz "Zdolnego Śląska", czy też gdzieś indziej w kraju też tak mają?
Bardziej niż kolorem barierek martwiłbym się beznadziejną organizacją na przystankach/stacjach.
Już na pierwszym przystanku z tego filmiku: https://forum.modelarstwo.info/threads/i-nastał-koniec.17078/post-1097023 (Proszówka) widać idiotyzm polegający na tym, że stojak i zadaszenie na rowery jest na jednym końcu peronu, ale wejście na peron przez "redyk" jest usytuowane dokładnie na drugim jego końcu. Osoba, która przyjechała na pociąg rowerem i chce go zostawić w bezpiecznym miejscu, musi potem przebiec przez całą długość peronu, żeby wsiąść do pociągu. Gdzie tu logika?
 

Podobne wątki