• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ET22 JAN-KOL

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.251 32 10
#21
lokojacko napisał(a):
v max = 110 km / h chyba prędkość bez sensu dla elektrowozu pospiesznego
EP07 to elektrowóz pasażerski, nie pośpieszny (w parowozach P było pośpieszne). Sama zmiana przekładni to nie wszystko żeby było chyżej.
 
E

e-lektryk

Gość
#22
Ciekawe po co polskim kolejom szybkie lokomotywy???, wystarczy policzyć średnią prędkość z przejazdu na trasie Gdynia Gł-Kraków i mamy właściwą prędkość dla lokomotywy pośpiesznej w POlsce.
Wszystkie modernizacje doprowadzą do tego że jeszcze przez kolejne 40 lat będziemy jeździli starymi gratami w nowej oprawie. :devil:
JanKol -sory ale buda mi sie nie podoba :(
 

MichałK

Znany użytkownik
Reakcje
874 9 4
#23
e-lektryk napisał(a):
Ciekawe po co polskim kolejom szybkie lokomotywy???, wystarczy policzyć średnią prędkość z przejazdu na trasie Gdynia Gł-Kraków i mamy właściwą prędkość dla lokomotywy pośpiesznej w POlsce.
Wszystkie modernizacje doprowadzą do tego że jeszcze przez kolejne 40 lat będziemy jeździli starymi gratami w nowej oprawie. :devil:
JanKol -sory ale buda mi sie nie podoba :(
Bo za 3-4 lata oddadzą obecnie modernizowane linie, sporo wagonów już jest na 160km/h, a loki?
Na zakupu nowych loków nic nie wskazuje, bo po prostu nie stać przewoźników na to, a 10 Husarzy to kropla w morzu potrzeb. Wiem, że lepiej kupować nowe niż modernizować stare, ale żyjemy w Polsce takie są realia i chyba musimy się z tym pogodzić... :(
 

wespe

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#24
e-lektryk napisał(a):
Ciekawe po co polskim kolejom szybkie lokomotywy???, wystarczy policzyć średnią prędkość z przejazdu na trasie Gdynia Gł-Kraków i mamy właściwą prędkość dla lokomotywy pośpiesznej w POlsce.
Wszystkie modernizacje doprowadzą do tego że jeszcze przez kolejne 40 lat będziemy jeździli starymi gratami w nowej oprawie.
JanKol -sory ale buda mi sie nie podoba
husarze są tylko aby obsługiwać linie do Berlina, Pragi i Wiednia bez zmiany loka. Prawdę mówiąc w końcu coś robimy w kwestii modernizacji, już w PRL były plany szybkich lokomotyw 200km/h dla sprawniejszego ruchu.

prawda, Gdansk-Wawa v<=110 ale zauważ że już niektore odcinki sa v,=160km/h, CMK też ma być v<=250km/h. Jak dla mnie to faktycznie ICC nie powinno brać 17 PENDOLONO tylko kupić 40 pull&push albo podcepić sklady pod EP09 lub EP07A.
 
Reakcje
0 0 0
#26
Dariusz w budowie lokomotyw oprócz wymiarów ważnym elementem jest to aby model lokomotywy jeżdził w tempie podobnym do oryginału. Na pewno spotkałeś się z modelami parowozów, albo dizli "old timer", które po przeliczeniu na skale osiągają v max pod 300 km/h...czyli jakieś tam znaczenie ma 8)
 
E

e-lektryk

Gość
#27
Dariusz napisał(a):
wespe napisał(a):
e-lektryk napisał(a):
"Ciekawe po co polskim kolejom szybkie lokomotywy???,
A ja sie zastanawiam czy niektorzy nie maja problemu ze zrozumieniem tematu.....
No bo co wspolnego ma model ET22 Jan-Kola z szybkoscia pociagow na PKP? Wie ktos?
Darek, widzę że te tornada, tajfuny i inne hamerykańskie plagi dają ci popalić i nie czytasz całości a pół tematu jest o prędkości lokomotywy EP07 (nawet 160 ona wyciąga !!!!) :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
 

Mirek555k

Znany użytkownik
PGM
Reakcje
6 1 4
#28
e-lektryk napisał(a):
Dariusz napisał(a):
wespe napisał(a):
e-lektryk napisał(a):
"Ciekawe po co polskim kolejom szybkie lokomotywy???,
A ja sie zastanawiam czy niektorzy nie maja problemu ze zrozumieniem tematu.....
No bo co wspolnego ma model ET22 Jan-Kola z szybkoscia pociagow na PKP? Wie ktos?
Darek, widzę że te tornada, tajfuny i inne hamerykańskie plagi dają ci popalić i nie czytasz całości a pół tematu jest o prędkości lokomotywy EP07 (nawet 160 ona wyciąga !!!!) :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
160,200,250... Nie macie zielonego pojęcia ... JanKol wie jak to zrobić...
 

JGT

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#30
Czy ktos z Kolegów dysponuje może starymi zdjęciami lokomotyw ET22 z lat 70. 80.? Potrzebujemy ich niezbędnie do wykonania oznaczeń również w tych latach.
Niestety Pan K.Koj bardzo niemiło potraktował moje zapytanie odnośnie przygotowywania oznaczeń na nasze modele i zablokował otrzymywanie wiadomości-bez jakiegokolwiek uzasadnienia, tak więc jesli nikt się nie zgłosi, to będą tylko oznaczenia z epoki Vc-szczególnie dla wagonów. Reakcja ze strony Pana Koja zaskoczyła mnie bardzo.
Pierwszy raz widzę taką rozmowę firmy z firmą.
 

calvados1976

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#32
Jestem bardzo zawiedziony brakiem współpracy wśród braci modelarskiej to żenujące, doprawdy miałem chrapkę na lokomotywę ET22 i do niej wagony z IV epoki, ale okazuje się , że nawet trudno o zdobycie do nich oznaczeń, bo jedyna osoba w kraju , która mogłaby wykonać profesjonalne oznaczenia stri fochy, jak dziecko. A może ktoś jeszcze to jednak potrafi -ciekawe...czy jest taki ktoś?
Szymon
 

A-K

Użytkownik
Reakcje
108 1 0
#34
Tak się składa że opracowałem plany modelarskie tej lokomotywy we wszystkich wersjach produkcyjnych obejmujące także malowanie (niestety nie mogę ich od 3 lat wydać bo brakuje 15 zdjęć :devil: ) więc jak autor jest zainteresowany mogę pomóc.
 
D

Dariusz

Gość
#35
JGT napisał(a):
Czy ktos z Kolegów dysponuje może starymi zdjęciami lokomotyw ET22 z lat 70. 80.? Potrzebujemy ich niezbędnie do wykonania oznaczeń również w tych latach.
Nie uwierze, ze nie ma zdjec tych lokomotyw z lat 80-tych. Przeciez tego jezdzilo z 1000 sztuk!
 

tomek 05

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#38
JGT napisał(a):
Niestety Pan K.Koj bardzo niemiło potraktował moje zapytanie odnośnie przygotowywania oznaczeń na nasze modele i zablokował otrzymywanie wiadomości-bez jakiegokolwiek uzasadnienia, tak więc jesli nikt się nie zgłosi, to będą tylko oznaczenia z epoki Vc-szczególnie dla wagonów. Reakcja ze strony Pana Koja zaskoczyła mnie bardzo.
Pierwszy raz widzę taką rozmowę firmy z firmą.
Nie ty pierwszy, mam podobny problem :D Ponad pół roku jestem olewany :(
Mam coś na Byczka z 83r.Interesuje Cię?
 
Reakcje
0 0 0
#39
W Tarnowskich Górach koło szopy stoją różne elektrowozy, niektóre jeszcze w oryginalnym malowaniu sprzed lat! Zdjęcie ET22 z połowy lat 80 między Bytomiem a Tarnowskimi Górami + ET40 41 - ta maszyna TYLKO W INNYM KOLORZE pomykała kiedyś 160 km/h.
 

Załączniki

OP
OP
jan-kol

jan-kol

Aktywny użytkownik
Reakcje
22 0 0
#40
Odświeżając nieco temat, poniżej fotka prezentująca balast wykonany motodą stereolitografii. Wymaga jeszcze nieco ingerencji z powierzchnie- i idzie do odlewania ze znalu.
 

Załączniki

Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 1
Tabor 5
E
Tabor 54
Tabor 85
Tabor 10

Podobne wątki