• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ET22 JAN-KOL

E

e-lektryk

Gość
#44
piotr66 napisał(a):
Stereolitografia, no no!
Dragon napisał(a):
No i nie mam więcej pytań teraz :-(

Stereolitografia? Technologia w modelarstwie rodem z NASA, ale co tam :p
Stereolitografia to technologia stara jak świat, a o druku 3D słyszeli????
Janek-uważaj ten wytwór może się skurczyć, materiał z jakiego jest to wykonane ma takie tendencje.
 
OP
OP
jan-kol

jan-kol

Aktywny użytkownik
Reakcje
22 0 0
#47
Taki montaż wstępny-model matka balastu wewnątrz pudła, do tego modele matki maskownic wózków. Napęd z Brawy z toczonymi wymiarowymi kołami. Koła RP25 czernione. Urządzenie przensozące siły pociągowe z wału drążonego na zestaw kolowy będą jako odlewane, by miały odp. grubość i także będą monotowane. Tak ważny i charakterystyczny element nie mógł zostać pominięty.
Wózki mogą się wydawać źle złożone, ale to efekt amortyzowanej trzeciej osi w napędzie Brawy, dzieki czemu lokomotywa będzie wydzielała charakterystyczny stukot trójosiowego wózka :D Oś środkowa wisi w powietrzu bo za małe obciązenie wózka i wózki podeszły nieco w górę na końcach.
Sory za jakośc zdjęć-na szybko zrobiłem aby tylko był pogląd. Gdy pierwszy model zostanie wykonany, zdjęcia będą lepszej jakości.

Temat ET22 jest już gotowy do odlewania, teraz można się zabrać za przygotowanie ET21, które zajmie już znacznie mniej czasu.
 

Załączniki

escobar

Znany użytkownik
Reakcje
152 3 0
#51
W Bydgoszczy (zakład PKP Cargo na ul. Inwalidów) stoi odstawionych ok 40 lokomotyw serii ET22 w większości są jeszcze w malowaniu IV epoki...
są klasyczne z tymi dizajnerskimi lampami, najniższy numer tam to chyba ET22-023??? większość wygląda jakby stały tam od lat 90-tych:(

DSC00501.JPG
DSC00502 (2).JPG
 

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
#52
raczej od drugiej połowy lat 2000,po 2002 ROKU ZAPRZESTANO MALOWANIA CZÓŁ NA ŻÓŁTO.Niektóre loki rzeczywiście malowano tak jakby je żywcem wyjąć z IV EPOKI
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.897 111 7
#53
Ym
W Bydgoszczy (zakład PKP Cargo na ul. Inwalidów) stoi odstawionych ok 40 lokomotyw serii ET22 w większości są jeszcze w malowaniu IV epoki...
są klasyczne z tymi dizajnerskimi lampami, najniższy numer tam to chyba ET22-023??? większość wygląda jakby stały tam od lat 90-tych:(

Zobacz załącznik 102245 Zobacz załącznik 102246
A moze by tam wpasc i porobic troche zdjec takich bardziej detalowych szczegolnie z napisami i ich rozmieszczeniem w stosunku do zaluzji. I zeby to wstawic na forum dla tych ktorzy chca sobie dopelnic dokumentacje, wlasnie tej IV ery nam brakuje. A jeszcze jak by byla z listwami ozdobnymi i "kwadratowymi" garami czyli najbardziej poprawny wyglad, to by bylo najfajniej. Z tego co pamietam to chyba widzialem jedna z zielonym czolem w 2001r. Ostatni raz widzialem taka na chodzie w Walbrzychu w 2010r. Zdaje mi sie #204, jak teraz zaluje ze lepiej nie obfocilem, zapomnialem lekcje jednego fotografa-zrob i tak, pozniej nie bedzie.
 

Rafał G.

Znany użytkownik
Reakcje
3 1 0
#54
Z największą przyjemnością kupię profesjonalnie wykonany model tego elektrowozu, może Kolega zinq weźmie go na warsztat po ET40, mógłby też dołączyć EU07 i byłbym kontenty.
 
OP
OP
jan-kol

jan-kol

Aktywny użytkownik
Reakcje
22 0 0
#56
W ramach odświeżenia wątku chciałbym ogłosić, że jeszcze w czerwcu powstaną gotowe modele ET22 w różnych-dowolnych malowaniach, m.in. typowe PKP, CTL, Cargo.
Kompletne odlewy będą w następnym tygodniu-wtedy też wrzucę fotki.
Później oczywiście także fotografie gotowych modeli.

Model matka został już przebudowany i udoskonalony.
W najbliższym czasie będzie także wersja z kwadratowymi reflektorami.

Jak będzie wyglądać moje ET22 wystarczy wejść w wątek o nazwie ET22-666.
 
OP
OP
jan-kol

jan-kol

Aktywny użytkownik
Reakcje
22 0 0
#57




Przepraszam za jakość, ale to tak z ręki na szybko. Chodzi tutaj tylko o dowód na to, że kwestia ET22 jest realizowana. Na razie 20 kompletów, sporo modeli gotowych jest zaklepanych.
Część odlewów jest z szarej żywicy. W stosunku do poprzedniej budy-ta aktualna została udoskonalona, poprawiona. Część odlewów jest z barwionej żywicy. Koła toczone z aluminium z dodatkiem tytanu w profilu RP25. Profil ten jest bardzo realistyczny, a kwestia stosowania profili obręczy od "masowych producentów" jest odpowiedzią na problem źle ukształtowanych torowisk na makietach i dioramach. RP25 zmienia całkowicie wygląd lokomotywy, tym bardziej w modelu o kołach takiej średnicy, gdzie obrzeże "firmowe" tylko pogarsza dramatycznie efekt wizualny.
Na koła nasadzany jest układ przeniesienia napędu typu Alstom.

Dokładniejsze fotki gotowych modeli w późniejszym czasie. Na razie robię ET21 z nowych nadwozi z napędem od ST44.
 
OP
OP
jan-kol

jan-kol

Aktywny użytkownik
Reakcje
22 0 0
#59
Dokonałem przebudowy pudła ET22 na wersję z początków eksploatacji, czyli kultowe kwadratowe reflektory. Na dniach puszczam do odlewni.

Podobnie postanowiłem przebudować ET21 na wersję bez listew ozdobnych.





 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 1
Tabor 5
E
Tabor 54
Tabor 85
Tabor 10

Podobne wątki