• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ET22 JAN-KOL

jan-kol

Aktywny użytkownik
Reakcje
22 0 0
#1
Parę fotek z postepów prac nad ET22. Wózki się drukują w 3D. Balast w fazie projektów. Koła o prawidłowej średnicy z profilem RP25 także są już wykonane, będą również pasować do EU07 Cegielskiego, nad nią także pracujemy, z Jackiem Dąbrowskim-twórcą tej wspaniałej EP08, o której było kiedyś głośno.
Pantografy, robione od podstaw, typowo polskie, nie żadne składaki-także są już zamówione.
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.397 463 29
#14
lokojacko napisał(a):
Ten po prawo ma wyjątkowe światła
Wyjątkowe dziś, ale pierwsza seria miała takie osłony reflektorów fabrycznie. Nie wiem, do którego numeru, ale było ich sporo, dopóki Pafawag jeszcze robił elektrowozy zgodnie z oryginalnym projektem plastyka (tak, ET22 był bodajże pierwszą lokomotywą, w projektowaniu której miał udział profesjonalny plastyk). Potem niestety poszli w uproszczenia, które wprawadzano także przy naprawach głównych, tak, że w oryginalnym wyglądzie chyba już nie ma żadnych maszyn w eksploatacji, a jeżeli, to bardzo niewiele. Nawiasem mówiąc, oryginalny projekt przewidywał też osłony pochew zderzaków, wykonane w podobnym stylu. W necie znalazłem fotkę zachowanego w Jaworzynie ET121 (swoją drogą ciekawa maszyna - jest to była EP23-001), gdzie widać oryginalny kształt reflektorów i zderzaków:
http://www.psmkms.krakow.pl/kolej/et22121.jpg
 
Reakcje
0 0 0
#15
Zgadzam się z Tobą . Te kształty obudów lamp i buforów musiał zaprojektować plastyk kubista:) . Niedawno widziałem zmodernizowaną EP07 o designie można by dyskutować, ale zauważyłem, że w tej lokomotywie v max = 110 km / h chyba prędkość bez sensu dla elektrowozu pospiesznego?
Obudowane buforki zdaję się, że widziałem, w którymś odstawionym ET21 w Tarnowskich Górach tak więc przy najbliższej okazji zrobie focenie.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.397 463 29
#16
Jesteś pewien, że to była EP07 i prędkość maksymalna była 110 km/h? To musi być jakaś pomyłka. Ta najnowsza EP07-497 (o której dyskusja była w innym wątku) to ma nawet 160 km/h.
 
Reakcje
0 0 0
#18
Widziałem tabliczke z wartością 110 km/h . Nr EP07, a może rzeczywiście EU07 nie pamiętam a było to po dniach "Techniki Kolejowej" czy jakoś tak w Tarnowskich Górach...ale nawet jakby była to EU to nie zmodernizowana była jakby trochę szybsza;)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 1
Tabor 5
E
Tabor 54
Tabor 85
Tabor 10

Podobne wątki