• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Ładunki na kolei w PRL

salio

Aktywny użytkownik
Reakcje
16 1 0
https://www.google.com/search?q=Żuraw+kratownicowy+ZSH-65&client=firefox-b-d&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=M3XV6itBVP6YIM%3A%2CQBfw-rSuk3qWOM%2C_&vet=1&usg=AI4_-kRZ_JuMHptxFPxA69mew_qskKD1Hw&sa=X&ved=2ahUKEwisudSv1ITiAhWmtYsKHQKqD4QQ9QEwAnoECAcQCA#imgdii=BnPBD-n3wCrvoM:&imgrc=n469nli0v5XEMM:&vet=1Kolego salio, napisz jaki ciężar jest w stanie przemieścić ten HDS na odległość 18mb. Zdjęcie które wstawił kolega PT-47 przedstawia nie dzwig a żuraw kratownicowy na podwoziu samochodowym Star-66. I jeszcze czasem można taki żuraw spotkać na drogach.
na 18 miał już tylko 0,5 t ale wątpie żeby ta kratówka miała więcej , zasadnicza zaleta że na samochodzie jest dzwig i miejsce na ładunek...
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.420 7 0
A te koła przy wozie częściowo drewniane felgi ?
Zobacz załącznik 625548
Ojciec opowiadał mi, jak jeszcze w latach 60 takimi rolwagami wożono w Łodzi różnorakie ładunki, głównie węgiel (po zamontowaniu burt). Najczęściej spotkać je można było w śródmieściu na ulicy Składowej, tuż przy Dworcu Fabrycznym. Ojciec wspominał, jak kiedyś wracał do domu i strzeliła opona w takiej ciężko załadowanej węglem rolwadze. Sama felga mogła być stalowa, a szprychy wykonane z twardego drewna.
 

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.652 133 3
Tak się skupiłem a o tym zapomniałem. @Kempol Ty m.in. gobiłeś ;)

Dodan że film jest rewelacyjny i widać na nim Płochocin i wjazd do Polmosu a magazyn po dziś dzień stoi w Błoniu
 

MAnTonI

Aktywny użytkownik
Reakcje
182 1 0
Wpis kolegi @Stanisław1972 z tematu ,,Wagonowy hyde park na PKP (po 1945 roku)" - myślę że warto o nim wspomnieć i tu. Wpis numer 1022.
Seria 6 zdjęć prezentujących tory stacji Warszawa Praga w 1977 r. Źródło: Narodowe Archiwum Cyfrowe.
Jak widać (w nawiązaniu do niezwykle nowatorskiego tematu "Lotne stany Kempola) już 43 lata temu Kolega Marek miał swojego poprzednika, który robił zdjęcia "z góry" ;)

Na zdjęciach mozaika wagonów towarowych, zarówno 2- jak i 4- osiowych, od platform różnego typu, w tym budowy specjalnej (do przewozu kontenerów, samochodów), poprzez węglarki (w tym "talboty" czy "szutrówki), wapniarki, "gruszki" i chłodnie, na wagonach krytych i cysternach kilku typów kończąc. Dla spostrzegawczych i wytrwałych, niezła zabawa w rozpoznaniu typów wagonów. Dostrzec można także dźwig kolejowy, lokomotywy SM42 i ST44 oraz inne "smaczki" jak choćby samochody Fiat 125p czy Zastava (zapewne wersja montowana w Polsce czyli 1100p) czy ciągniki gąsienicowe (spychacze :niepewny:) stojące na platformach.

Niezwykłe zdjęcia dokumentujące historię stacji. Moją uwagę zwróciło zwłaszcza kilka wagonów, w tym trzy wagony z których:
1. pierwszy to zapewne wagon kryty budowy specjalnej (obcego przewoźnika ?)
2. następnie dwa wagony kryte chyba niemieckiej budowy (Oppeln ?), przerobione na wagony gospodarcze / techniczne (?), w tym jeden z dodatkowymi drzwiami na jednym końcu, pod którymi są schodki.
3. oraz chłodnia z "płaskim" dachem, w porównaniu do innych tego typu wagonów widocznych na zdjęciach.

Może ktoś mógłby powiedzieć coś więcej na temat tych wagonów, których sylwetki wykadrowałem na końcu serii zdjęć.





QUOTE]
 

Podobne wątki