• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wykoleiła się lokomotywa

OP
OP
P

Paweł Piotr

Gość
#2
Czasem się tak zdarza, następuje wykolejenie lokomotywy jedną osią (z wózka lub solo) - przyczyną może być zły stan torowiska lub zła współpraca zestawów kołowych lokomotywy z torem kolejowym - vide poniższy obrazek:
Pozdrawiam
 
OP
OP
P

Paweł Piotr

Gość
#4
W takim przypadku potrzebny jest pociąg ratunkowy, który w swoim wyposażeniu ma zestaw podnośników hydraulicznych, przy pomocy których następuje podnoszenie wykolejonej (wykolejonych) osi.
 

Hoart

Znany użytkownik
#5
wkolejnica

przerabiałem to kiedyś Piaskowy zwrócił uwagę na takie urządzenie mianowicie -wkolejnica,ale mowa jest o nie tej naszej ,która to miała radośnie wkolejać wykolejony wagon/y podczas jazdy ,ale o niewielkim "urządzeniu"w które to były zaopatrzone wszystkie trumany.Owe "urządzenie zawieszone było na hakach z dwóch stron tendra ,na ramie z boku ,widać to na zdjęciu fabrycznym BLW Ty246 -56.Szpec od piasku -Piaskowy ,wspomniał też o podobnym patencie zastosowanym na kolejach piaskowych.Ten specjalnie wykonany kształt staliwny miał być pomocny przy wykolejeniu ,podobnym do tego na fotce PP (Ty2-953)i przy udziale tylko obsługi lokomotywy
 

PULMAN

Znany użytkownik
#7
Ja się nie dziwie że lokomotywa się wykoleiła. :roll:
Bo po mojej ostatnie wizycie na półwyspie Helskim zauważyłem że mają całe torowisko do naprawy. Krzywizna totalna.
 

cyruss

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
#8
Wkolejnice (żargonowo "żaby") są też na standardowym wyposażeniu SM48. Nad zbiornikiem paliwa. Po tym jak po wprowadzeniu tych loków drastycznie spadła liczba notowanych wykolejeń przy manewrach zaczęto je plombować...
Na wjeździe do Przemyśla, po latach medytacji, zastosowano na łuku trzecią szynę, i takie ścinanie szyn jak na fotce się skończyło.
 

Adam

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
#9
gbbsoft napisał(a):
Czy w takim wypadku jedynym wyjściem jest czekanie na dźwig? Czy są jakieś inne metody powrotu koła na swoje miejsce?
Niekoniecznie. W tamtym roku, podczas parady parowozów w Chabówce byłem świadkiem, jak ostatnią, wykolejoną oś tendra w parowozie Ok22 ustawiono z powrotem na tor przy pomocy dwóch starych wykolejnic.
 

Adam

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
#11
Oczywiście, ze był, na terenie skansenu. Nie wiem dlaczego, ale akurat jak przechodziłem to sie OK wykoleiła jedną osią tendra...;) może mam jakąś moc... ;)
 

Podobne wątki