• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Ładunki na kolei w PRL

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.306 23 0
No właśnie sęk w tym, że "formalnie" nie pasuje!
Panowie, zadajcie sobie trud i sprawdźcie, choćby poprzez Google, w jakich latach funkcjonował twór o nazwie Polska Rzeczpospolita Ludowa i już będziecie mieli jasność i może "ogarniecie"!
Abstrahując od powyższego ja bym nie przesadzał z tym formalnym podejściem do okresu PRL-u w tym wątku. No chyba, że jest na forum osobny wątek dotyczący tej samej tematyki w okresie przed PRL-owym (czyli w latach 1945-1952), a ja go nie zauważyłem?
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.394 463 29
Ciekawe, że wagon ma oznaczenia z III epoki, bez numeru UIC. Pytanie, czy tak długo jeździły wagony ze starymi oznaczeniami (artykuł z 1974 r.), czy, co jest bardzo prawdopodobne, po prostu w redakcji wzięli pierwsze lepsze zdjęcie, pasujące tematycznie do artykułu, bez zwracania uwagi na to, kiedy zostało wykonane.
 

Bobik

Aktywny użytkownik
Reakcje
179 3 1
Mój wuja miał taki dźwig , Star 66 z żurawiem kratownicowym ŻSH 6S. Nie miało toto wielkiego udźwigu, za to samo ramię dźwigu było lekkie, można było bez użycia podpór zawiesić na haku betonową płytę z tyłu za samochodem i tak jechać.
Poza tym, silnik benzynowy (jakkolwiek słaby) był niesłychanie cichy na biegu jałowym.
 

salio

Aktywny użytkownik
Reakcje
16 1 0
Mój wuja miał taki dźwig , Star 66 z żurawiem kratownicowym ŻSH 6S. Nie miało toto wielkiego udźwigu, za to samo ramię dźwigu było lekkie, można było bez użycia podpór zawiesić na haku betonową płytę z tyłu za samochodem i tak jechać.
Poza tym, silnik benzynowy (jakkolwiek słaby) był niesłychanie cichy na biegu jałowym.
Wszystkie te dzwigi umarły śmiercią gwałtowną wraz z wejściem HDS-ów ,ostatnio wynajmowałem auto z hds 18 m wysięgu i 12 t udzwigu
 

Podobne wątki