• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK ZNTK P-ń Górczyn

OP
OP
Piotr Kozłowski

Piotr Kozłowski

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.642 11 0
SP42-111 to mój pierwszy model w kolekcji który, kupiłem w 2012 roku i od tego czasu czekał cierpliwie na ten moment. Nowe lampy, nowe toczone ruchome zderzaki, pełne węże, pełny ruchomy sprzęg śrubowy, uchwyty pod zderzakowe, figurka maszynisty, oświetlony pulpit, kabina, płytka z gniazdem i dekoderem dźwięku plux22, oświetlenie białe, czerwone, manewrowe oraz do jazdy po torze niewłaściwym ;) miłego weekendu
 

Załączniki

OP
OP
Piotr Kozłowski

Piotr Kozłowski

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.642 11 0
Witajcie. Na dobry weekend lokomotywa z ostatnich nowości firmy Piko SM31-012 otrzymała nowe reflektory z chromowanymi odbłyśnikami. Niby tak nie wiele jednak różnica jest ;)
 

Załączniki

OP
OP
Piotr Kozłowski

Piotr Kozłowski

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.642 11 0
Drodzy koledzy i koleżanki piszę do Was żebyście sami ocenili czy jest sens abym sprzedawał w dalszym ciągu zestawy reflektorów do samodzielnego montażu, a to dlatego że już kilka razy spotkałem na różnego rodzaju giełdach modele na sprzedaż opisane iż reflektory zostały wykonane u mnie. Jednak wymiana nie została wykonana w moim warsztacie a takie osoby zakupiły sam kit i wymieniły sobie wszystko same. Wszystko było by dobrze gdyby nie jakość wykonania, która chcąc nie chcąc w komentarzach zostaje przypisana mojej usłudze. Z racji tego, że wymieniłem już setki reflektorów nie jestem w stanie ocenić kto kupił sobie zestaw do samodzielnej wymiany a kto zlecił usługę wykonania tego u mnie. Dochodzę do wniosku iż najlepszym rozwiązaniem będzie oznaczanie mojej pracy malutkimi naklejkami umieszczonymi w nie widocznym miejscu co pozwoli na pewną weryfikację. Miałem już kilkanaście sytuacji w których modele po samodzielnej wymianie przez klienta zostały wysłane jednak do mnie bo nie udało się wymienić reflektorów lub światło przebijało nie tam gdzie trzeba.

Dla przykładu jedna z ostatnich sytuacji:

-Tak wyglądały modele jak do mnie trafiły, wypraska zdarła farbę, szyby reflektorów oceńcie sami:

IMG_1263.jpeg

IMG_1265.jpeg


-Przewody zalutowane ale czy do końca prawidłowo?

IMG_1275.jpeg


-Światła przebijały nawzajem, efekt przed i po naprawie u mnie:

EP08-010 Porównanie 2.jpg

EP08-010 Porównanie 3.jpg


-A tak wyglądają po naprawie:

EP08-010 Porównanie.jpg
EU07-123 Porównanie.jpg
IMG_1312.jpg


Nie mam tutaj na celu obwinianie kolegi który podjął się wymiany w żadnym wypadku. Chodzi mi tylko, że podczas naprawy tracę dwa razy więcej czasu aby osiągnąć zamierzony cel a za naprawę nie biorę więcej pieniążków niż za wymianę. Chciałbym żeby wszyscy mieli perfekcyjne reflektory bo w końcu o takie też detale walczycie aby cieszyły oczy ;)
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.850 15 0
Drodzy koledzy i koleżanki piszę do Was żebyście sami ocenili czy jest sens abym sprzedawał w dalszym ciągu zestawy reflektorów do samodzielnego montażu, a to dlatego że już kilka razy spotkałem na różnego rodzaju giełdach modele na sprzedaż opisane iż reflektory zostały wykonane u mnie.
Może sprzedawaj "kity" wyłącznie zaufanym modelarzom, którzy wiesz że zamontują reflektory prawidłowo lub nie podpiszą pracy jako Twoje wykonanie? To będzie bezpieczniejsze w mojej ocenie.
Z drugiej strony, Twoje prace są na tyle rozpoznawalne, że z daleka widać kto je montował samodzielnie, a które wyszły spod Twojej ręki.
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.828 177 0
Ponieważ do tak precyzyjnych prac mam za drętwe palce i za kiepskie oczy to zawsze takie roboty powierzam specjalistom m.in. z tego forum. :) Reflektory w moich modelach wymiania kolega @Piotr Kozłowski , automatyczne pantografy robi kolega @muminek , przeróbkę WLAB-ów robi kolega @MIKOT 1 , a ja sobie co najwyżej montuję kondensatory - UPS, diody oświetlenia końca pociągu czy zmieniam CV w dekoderach. :) I dzięki temu koledzy mają trochę kasy a ja mam takie modele, jakie chcę mieć. :)
 
OP
OP
Piotr Kozłowski

Piotr Kozłowski

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.642 11 0
Witajcie.
Na dzisiaj efekt finalny konwersji na życzenie parowozu TKt3-26. Bazą był ostatni wypust firmy Roco czyli TKt3-21.
W modelu zostało wykonane:
-wymiana fabrycznych lamp na lampy z mosiądzu K30 (nie mylić z K50), które występowały w tamtych latach a dokładnie 1959 roku,
-usunięcie poprzecznych wypustek na dymnicy,
-założenie nowej prądnicy oraz sprężarki z metalu,
-poprowadzenie nowego orurowania na kotle,
-przerobienie pomostu pod drzwiami dymnicy,
-usunięcie fabrycznego odlewu skrzyni węglowej i zastąpienie prawdziwym drewnem oraz węglem,
-założenie tabliczek z serią oraz numerem inwentarzowym,
-wymiana węży na pełne a gniazdo kinematyki z tyłu wymienione na hak Weinerta,
-wymiana uchwytów do podnoszenia budki maszynisty na metalowe,
-przemalowanie i założenie figurek maszynisty i pomocnika,
-podłączenie nowych lamp dzięki czemu model uzyskał światła białe, czerwone osobno załączane oraz manewrowe
-całość przemalowana na nowo oraz nałożono ślady eksploatacji.
 

Załączniki

OP
OP
Piotr Kozłowski

Piotr Kozłowski

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.642 11 0
Witajcie.
Na dzisiaj mam przyjemność zaprezentowania Wam konwersji fabrycznego modelu parowozu Pm2-21 firmy Piko. Wizualnie oprócz tego co rzuca się najbardziej w oczy czyli, że został pobrudzony został wykonany szereg zmian, przez które konwersja ta należała do jednej z cięższych, dłuższych oraz bardzo pracochłonny. Dużym utrudnieniem są fabrycznie klejone części co utrudnia demontaż chociażby tylko do wymiany reflektorów. Poniżej dla zainteresowanych wymieniam szereg czynności które zostały wykonane:
1. Usunięcie zbędnej armatury z prawej strony tylnego kołpaka na kotle
2. Wymiana rury/poręczy biegnącej od budki aż do dymnicy po usunięciu armatury na jedną ciągłą
3. Usunięcie niemieckiej gwizdawki i założenie polskiej pomiędzy budką a tylnym kołpakiem
4. Założenie wywietrznika/klapy na dachu budki oraz wymiana uchwytów podnoszenia na przestrzenne mosiężne
5. Przeniesienie prasy smarnej z prawej na lewą stronę
6. Założenie dodatkowego odeskowania skrzyni węglowej
7. Dołożenie zgarniaczy z przodu oraz z tyłu
8. Dołożenie u góry rurki okalającej kocioł za kominem
9. Dołożenie rurki zasilającej parą prądnicę z cięgnem biegnącym od budki
10. Usunięcie zbędnego napędu prędkościomierza od wiązara lewego koła trzeciej osi wiązanej
11. Dołożenie uchwytów sygnałowych z przodu parowozu dwóch na zderzakach oraz jednym u góry drzwi dymnicy
12. Przeniesienie skrzynki na wąż ppoż bardziej do lewej strony oraz dorobienie zbiornika po prawej
13. Dorobienie mechanizmu otwierania klap wodnych
14. Wymiana zderzaków na sprężynujące
15. Założenie ruchomego sprzęgu kulowego oraz pełnych węży
16. Dołożenie prawdziwego węgla
17. Dorobienie oświetlenia rewizyjnego
18. Dołożenie siedzeń maszynisty oraz pomocnika w budce i podmalowanie wnętrza
19. Wymiana fabrycznych reflektorów na mosiężne z chromowanymi odbłyśnikami
20. Przerobienie fabrycznej instalacji dzięki czemu model otrzymał światła biało-czerwone oraz prawidłowe manewrowe
21. Wymiana wszystkich tabliczek z oznaczeniem serii na mosiężne oraz wypukłych żółtych ostrzegawczych a jest wszystkich łącznie 21szt
22. Rozebranie modelu do zera i nałożenie na wszystkich częściach osobno śladów eksploatacji oraz zabezpieczenie na koniec lakierem
 

Załączniki

Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 13
Tabor 2
Tabor 3
Tabor 9
Tabor 9

Podobne wątki