• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK ZNTK Modele Aspiranta

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.568 120 86
#42
'Przyklej' patyk do budy (od spodu). Będziesz mógł nią obracać w trakcie malowania i po. Niczego wtedy nie dotkniesz. Później patyk w dwie/trzy klamerki jako podstawka i niech schnie na patyku.

I lepiej pokryć dwona, trzema cienkimi warstwami niż jedną grubą z zaciekami albo z barankiem (tak jak napisał @t_domagalski). Po każdej warstwie warto odczekać z 15-20 minut aż przeschnie.
 
Ostatnio edytowane:

sun71

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
698 9 1
#43
Ja niestety ciągle miałem problem z maskowaniem pomarańczowego pasa. detale przedziału silnika uniemożliwiają szczelne zamaskowanie. Przy kolejnej próbie rozważam kalkomanie - tzn pomalowanie kalkomanii lakierem, wycięcie pasa i przyklejenie go.
 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.568 120 86
#45
Czas schnięcia jest zależny od farby i to trzeba sobie dobrać (ja zawsze korzystałem z samochodowych w sprayu).
Mokre na mokre - można - czemu nie. Ale trzeba umieć ;) Trzeba być bardziej uważny co by nie porobić zacieków. A i tak wszysko polega na kryciu cieńkimi warstwami kilkakrotnie.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
A

Aspirant

Aktywny użytkownik
Reakcje
313 2 3
#46
Malowanie na połowie lokomotywy zrobione
Z efektu jestem bardzo zadowolony.
Zdobyte doświadczenie przyda się przy prawidłowym nadwoziu.
Napewno do maskowania zmienię taśmę teflonowa na papierową. Także lepiej będę na pokład nakładał kolor pomarańczowy.
Następna buda będzie się różnić od tego, że będzie wydrukowana odrazu z wszystkimi dodatkami i daszkiem nad oknem.
Na jesień planuje zrobić ostoje pasująca pod silnik i wózki od SM42. Napewno wtedy będę musiał zmienić umiejscowienie silnika elektrycznego. Musi być pod kątem względem osi.
FB_IMG_1718612656288.jpg
FB_IMG_1718612658976.jpg
FB_IMG_1718612661339.jpg
FB_IMG_1718612663325.jpg
FB_IMG_1718612665550.jpg
 

DarekW

Znany użytkownik
Reakcje
1.413 16 0
#48
Jest na paski jeszcze jeden sposób. Pomalować obudowę na niebiesko, po wyschnięciu zamaskować ją pod pomalowanie pasków i najpierw pomalować podkładem najlepiej białym, a na niego pomarańczowym. To wszystko zależy od układu obudowy. Czasem lepszy efekt uzyskuje się przy większym nakładzie pracy.
Wracając do taśmy to papierowe są stabilniejsze, teflonowe owszem są dobre do łuków ale trzeba malować zaraz po maskowaniu, bo potrafią się ściągnąć i maskować w innym miejscu.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.445 442 99
#50
Ja niestety ciągle miałem problem z maskowaniem pomarańczowego pasa. detale przedziału silnika uniemożliwiają szczelne zamaskowanie. Przy kolejnej próbie rozważam kalkomanie - tzn pomalowanie kalkomanii lakierem, wycięcie pasa i przyklejenie go.
Może więc rozwiązaniem jest kilkukrotne malowanie bardzo cienką warstwą szybkim przeciągnięciem dyszy, jak sugerują koledzy, by uniknąć wlewania się farby w przestrzenie, których nie da się zamaskować (te kratki przedziałów maszynowych)... Tak może się stać, gdy nawet na chwilę zatrzyma się dyszę w jednym punkcie.

EDIT:

Nie wiem, czy kolega tak to robił, ale widzę, że wyszło SPOKO.
 

pyro

Aktywny użytkownik
Reakcje
151 1 0
#51
Jeśli projektujesz w programach siatkowych typu Blender lub podobnych, to zwróć uwagę na ilość segmentów na elementach okrągłych, bo przy wydruku wyjdzie kanciate jak na renderach. A tak na marginesie, to masz jakąś dokumentację, czy modelujesz na bazie pomiarów z natury?
 
OP
OP
A

Aspirant

Aktywny użytkownik
Reakcje
313 2 3
#54
Kolor został dobrany prawidłowo, zgadza się z oryginałem

P_20240625_130432_1.jpg
P_20240625_130418_1.jpg


Znalazłem jeden błąd który też się pojawi w najbliższym wydruku. Na dachu od strony pneumatycznej nie ma tych kwadratów. Ode są tylko od strony elektrycznej. W kolejnym wydruku już to poprawie

Także ida powoli prace nad statyczną wersja TKt48.
Powoli kończę układ biegowy parowozu
IMG-20240625-WA0001(1).jpg
IMG-20240625-WA0000(1).jpg
 
OP
OP
A

Aspirant

Aktywny użytkownik
Reakcje
313 2 3
#55
SM60 wydrukowana, trzeba porobić poprawki i pogrubić ścianki. Efektu jestem bardzo zadowolony
Messenger_creation_cb112ad1-2f7e-4a43-81bb-b67609c91841.jpeg
Messenger_creation_d2cbc093-276c-4df6-9c16-ac365a1f6eaa.jpeg
Messenger_creation_df7b4b3c-6498-48ee-980e-a6fed6a3cc0d.jpeg
Messenger_creation_0ec19d60-4dd0-48ab-a7d4-d0073b6e52fc.jpeg


Jak, że wydruk SU4220 nie wyszedł, zdecydowałem się go przeciąć i przyłożyć do SM42 Piko. Pasuje fajnie.
Teraz planuje skupić się na zrobieniu ostoji i pod nią aby pasowały wózki i silnik od SM42 Piko
Messenger_creation_039b6c23-dbba-44b5-aef3-26888090c4d2.jpeg


Stan narazie mojej floty szopy IC z Wrocławia. Napewno dojdzie jeszcze do tego SU4210. Jego konstrukcja będzie łatwiejsza pod SM42 Piko, ze względu braku wgłębień w nadwoziu.
Messenger_creation_a946bce8-84d0-4d5d-a98a-0a611225a452.jpeg
 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.568 120 86
#58
No to masz farta z dokumentacją.

Jak będziesz robił przy niej te poprawki to "wywal" od razu poręcze i zrób otwory pod druciane.
 
OP
OP
A

Aspirant

Aktywny użytkownik
Reakcje
313 2 3
#59
SM60 w barwach IC. Coś się stało z farbą mi i brzydko wyszły czołownice. Na szczęście to egzemplarz próbny.
W sierpniu dalsze malowanie i zaczynam myśleć nad kalkomanią.

W sierpniu skupiam się na ostoi do SU4220, jest trochę pracy przed mną. Może dla robię ją czegoś innego zacznę sobie SU4210 z planów które posiadam

Messenger_creation_550fd2c6-69f1-42d8-bb00-da4f3ed7cebf.jpeg
Messenger_creation_cd5ea956-3396-433c-89b1-102c2bdfce30.jpeg
Messenger_creation_c2de8939-9671-4940-b76a-e17ed4259f12.jpeg
Messenger_creation_6af7a6f3-33b8-4083-815d-df56360fbce7.jpeg
Messenger_creation_2f213fb1-f93f-4e33-ab29-1ff3290e4911.jpeg
Messenger_creation_479a8f58-8dd0-4de3-9e2d-8e6829100075.jpeg

Messenger_creation_c452c5a2-4436-4672-bb1d-63201d235f79.jpeg
 

sun71

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
698 9 1
#60
Zastanów się nad ostoją. Niestety drukowane ostoje mają dośc poważną wadę - są zbyt lekkie, a nawet powciskane obciążenie podnosi środek ciężkości i model traci dobre własności jezdne. Ja do swojej szlifowałem i docinałem oryginalną ostoję Piko, chociaż jest to droga przez mękę, bo stop z którego odlana jest ostoja jest jak plastelina dla wszelkich narzędzi, obelpiając je idealnie. Do tego konieczne jest drobne "oszustwo" na wymiarach, czyli odrobine nieproporcjonalne podniesienie przedziału silnikowego. Moja ostoja po oszlifowaniu straciła trochę na wadze i to już odbija się na jakości jazdy z obciążeniem, chociaż moja lokomotywa przechodzi obecnie P5 i wymieniłem jej silnik na pięciobiegunowy, dużo mocniejszy. Prosiłeś o wymiary - które potrzebujesz, to pomierzę ci ostoję Piko.
 

Podobne wątki