Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Wreszcie zabrałem się za dość pracochłonną bestię czyli pudernicę. Dużo kalek do nakładania a potem jeszcze rury spustowe do przygotowania i wklejenia. Docelowo będzie małe wahadło z 4 wagonów ale to ewidentnie potrwa... W okolicznościach przyrody:
Dziękuję. Tym razem na warsztacie produkcja "seryjna" w innej technologi. Modele w formie zestawów do samodzielnego montażu pochodzą z firmy Freudenreich Feinwerktechnik Firma ta wypuściła chyba trzykrotnie już modele w malowaniu PKP (najczęściej to nakład 20 sztuk) ale jest możliwość czasami zakupu niektórych modeli do własnoręcznego poskładania i pomalowania. Tutaj kilka wagonów dwuosiowych - kryte i węglarki w tym niskoburtowe typu Linz. Podwozia trzeba składać z blaszek a węglarki należy posklejać z plastikowych elementów - odrębnie każda burta i dno. Przy podwoziach w niektórych typach konieczne jest doklejanie stopni dla manewrowego czy dekli na piastach kół. Jest trochę pracy...
Na dwie węglarki z kitów FF o których było wyżej miałem kalki więc doczekały się szybkiego dokończenia. Zanim to jednak nastapiło postanowiłem zapewnić im ładunek - tym razem złomu:
Maćku - wiele z tych elementów zależy od dostępnych materiałów a czasami od wsparcia od innych osób. Oczywiście trzeba mieć też chęć by w pewne sprawy się bawić, czasem akceptować kompromisy ale też trochę się uczyć i doskonalić technikę. Nie kryję, że to próbowanie przesuwania granicy daje satysfakcję jak widać, że coś fajnie wyszło. Jak zaczynałem z Zetką byłem przekonany, że polskie klimaty i PKP to abstrakcja, która nigdy się nie wydarzy.