Kolejny wagon przeznaczony do składu z IV epoki. 2 klasa 111-stki. (Heris 17031-3).
W ramach waloryzacji wykonano:
- malowanie wnętrza przedziałów,
- PKP-owskie zasłony,
- montaż pasażerów,
- oświetlenie wnętrza (ESU 50708),
- oświetlenie końcówek składu (wagon będzie w składzie tym ostatnim lub pierwszym),
- malowanie stopni wejściowych,
- waloryzacja dachu.
Widok od strony przedziałów
Widok od strony korytarza
Czerwone końcówki
Kilka uwag odnośnie rozbiórki modelu:
- cholernie trudne oddzielenie budy od ostoi, trzyma dość mocno kilka zatrzasków, szczególnie po dwa od czoła wagonu,
- przy demontażu należy uważać na stopnie wejściowe - bardzo kruche tworzywo,
- ścianka oddzielająca korytarz od przedziałów wykonana nieprecyzyjnie (krzywa, zbyt ciasno wchodzi w otwory mocujące - bez pilnika się nie obejdzie), w drugim egzemplarzu była fabrycznie odwrotnie zamontowana
... no i sam już nie wiem jak z tymi wózkami ma być. Czy są zamontowane poprawnie czy Heris może coś nie dopatrzył? W każdym wózku na ramie jest otwór z obu stron. Jak to wyglądało w oryginale?