• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dyskusja Zespół spalinowy Lyntog DSB na skład LKR

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.969 122 22
#41
Tak, już od kilku lat mam ten model. Wersja czerwona. Wybrałem ten, gdyż poszczególne modele (a było ich ileś tam wariantów różniących się wagonami w składzie) posiadał takie wagony wewnętrzne, jakie chciałem mieć w składzie. Wersja srebrna miała w tym bodaj wagon restauracyjny, który mnie mniej interesował niż te pierwszej i drugiej klasy. Ale mogłem coś teraz pomylić, bo to kilka lat temu dokonywałem wyboru.
O jeździe Ci raczej nie napiszę, bo już kilka lat temu to na torach miałem, ale nie pamiętam by coś było nie tak. A kupiłem wersję z dźwiękiem. Jedynie tylko w ostatnim wagonie oświetlenie czołowe mi nie działało, ale nie wnikałem wtedy jaki jest tego powód.
 

wojtekpkp

Aktywny użytkownik
Reakcje
7 0 0
#44
Jeżeli są tutaj jacyś wielcy miłośnicy tych składów to może jest ktoś zainteresowany popielniczką z fotela z dwójki, albo kinkietem z jedynki ??
 

wojtekpkp

Aktywny użytkownik
Reakcje
7 0 0
#46
Eeeeeee, spokojnie, ja zaatakowałem jak już nic prawie nie było... Uratowałem te elementy przed brutalnym działaniem złomiarzy bo są z alu i mosiądzu :)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.689 560 30
#47
Co do bazy na przeróbkę, to ja wybrałem ten zestaw, ze względu na fakt iż posiada w składzie wagon drugiej klasy, zaś ten zaprezentowany przez Doris zamiast niego ma wagon restauracyjny, bądź z kioskiem (były dwa typy wagonów, odmienne wewnątrz, takie same z zewnątrz, na LKR były tylko te z kioskiem).
http://www.roco.cc/index.php?id=104&Anf ... mmer=63061
......
A zestaw z wagonem drugiej klasy wybrałem dlatego, że takie najczęściej pojawiają się na wszelkich zdjęciach LKR.
Ponieważ temat LKR znowu wypłynął, pozwolę sobie na mały komentarz do starego wpisu kolegi CoCu. Nie było dwóch typów wagonów: restauracyjnych i z kioskiem. To były te same wagony dostarczone jako restauracyjne, a już na DSB przebudowane na bufety-kioski. Było ich 6, jeden pozostawiono w Danii w zachowanym do dziś czynnym składzie muzealnym, a 5 trafiło na LKR i przynajmniej niektóre jeździły w składach (jak wiadomo, nie wszystkie wagony dostały dopuszczenie do eksploatacji w Polsce). Tak, że zarówno wersja z wagonem 2 klasy (tym z gęsto rozmieszczonymi wąskimi oknami), jak i z tym kioskiem pojawiała się w rozkładowych pociągach. Nie wiem tylko, czy ten kiosk był czynny.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.969 122 22
#48
Panie Andrzeju, teraz to sprawdziłem dokładniej niż wtedy i faktycznie ma Pan rację. Czyli że zawsze jest to jedna dodatkowa ciekawa informacja do ogólnego obrazu tych pociągów.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.689 560 30
#49
A co najśmieszniejsze, o przebudowie tych wagonów doczytałem się na duńskiej stronie, do której link podal kolega CoCu.
 

wojtekpkp

Aktywny użytkownik
Reakcje
7 0 0
#52
Danielu owszem, mam ją jeszcze i kinkiet też. Jak znajdę chwilkę to poszukam i cyknę fotkę. Jednak zdajesz sobie sprawę że to nie jest popielniczka ścienna tylko wbudowana w oparcie fotela ??
 

wojtekpkp

Aktywny użytkownik
Reakcje
7 0 0
#55
Obejrzałeś dokładnie fotki ?? W miejscu gdzie jest czarna taśma jest dziura po wyłączniku, niestety nie widziałem nawet jak wyglądał :( Kopuła jest z mosiądzu, więc ciężko było taką jeszcze trafić :p Jest odkręcana i kryje się pod nią gniazdo na wciskane żarówki, takie jak są w naszym taborze, gdzieś takie mam na 110V i jak będzie trzeba to poszukam i dorzucę za przysłowiowe piwko :) Wystarczy przykręcić wyłącznik i kabel, no i mamy klimatyczne światełko :) Jak znajdę czas to odkręcę kopułkę i zrobię fotki...
 
Reakcje
1.786 13 0
#56
Dobra - czekam:p
Cholera tylko jak tu zrobić ,żeby normalne żarówki wchodziły na gwint - w sumie niech będzie wciskana , ale w kablach jest 220 V ,a nie 110 V i co robić(n)? Może żarówka ma 110W a nie V....:rolleyes:?
 

wojtekpkp

Aktywny użytkownik
Reakcje
7 0 0
#57
Nie, żarówka jest na 110 VOLT... I z tego co mi się wydaje to w kiblach te małe żaróweczki też są na 110V, jako że przynosił je ojciec jak jeszcze nie było LKR i wystarczyło zastosować odpowiednią diodę (już nie pamiętam jak się nazywała) która zmniejszała napięcie o połowę, czyli właśnie na 110 i była gitara. Jak wrócę to zrobię te fotki.
 

wojtekpkp

Aktywny użytkownik
Reakcje
7 0 0
#60
Oj tam, oj tam... Ja też bym o tym nie wiedział gdyby mi ojciec tego nie robił... Tak samo robiliśmy z lampkami choinkowymi, wtedy świeciły ledwo co i nie wyłączałem ich nawet na noc. A no i ja nie pamiętam jak ta dioda się nazywa, ale w sklepie elektronicznym będą wiedzieć :) Jak coś to pisz !!
 

Podobne wątki