• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dyskusja Zespół spalinowy Lyntog DSB na skład LKR

Mateusz

Aktywny użytkownik
Reakcje
7 0 0
#61
A nie lepiej by było wstawić tam mały zwykły gwint edisonowski (np.E14) i wkręcić zwykłą żarówkę na 230V, podłączyć przewody, do gniazdka i świeci normalnie. Żarówki bagnetowe były i są stosowane w taborze kolejowym z tego względu, że podczas wibracji nie wykręcają się. A jak ktoś się uprze to można ostatecznie dwie żarówki na 110V połączyć w szereg i już.
 

wojtekpkp

Aktywny użytkownik
Reakcje
7 0 0
#62
Tak wszystko spoko tylko że tu też jest sprawa taka że jak wstawi się oprawkę na gwint to trza się liczyć z tym że jej dupa będzie wystawać a z tego czegoś to prawie nie wystaje...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.543 556 30
#63
Dla wszystkich zainteresowanych historią Lubuskiej Kolei Regionalnej mam dobrą wiadomość: w numerze "Mini Repliki", jaki powinien ukazać się w marcu, będzie artykuł Andrzeja Etmanowicza na temat tej kolei, jej taboru i modeli składów Lyntog produkcji Roco. Artykuł będzie ilustrowany m.in. moimi zdjęciami, z których dwa (ale nie te, które się ukażą w piśmie) tu dla zachęty zamieszczam.

img204.jpg
img206.jpg
 

wojtekpkp

Aktywny użytkownik
Reakcje
7 0 0
#69
No czy nie dostane to bym się chyba kłócił, w Borówcu gdzie jest wielka makieta takiego chyba cały czas mają, tylko nie wiem jaka różnica w cenie...
 

wojtekpkp

Aktywny użytkownik
Reakcje
7 0 0
#70
To jak, jest ktoś chętny na tą popielniczkę z Lyntog-a i kinkiet ???? Do kinkietu znalazłem zapasowe 6 żarówek na 110V...
 
Reakcje
1 1 0
#75
O kurde..... ostanio czytalem serbska konstytucje.... po dunsku, ale to bylo sporo lat temu.
A wiec nie objecuje, zobacze jutro w pracy co sie da zrobic.
A mój polski tez nie najlepszy tak ze sie niezdziw jak "troche" by kleksów wyskoczylo....bo juz jeden to komentowal.
 
Reakcje
1 1 0
#76
Tu troche jest przetlumaczenie, ale nie przestraz sie ... :eek:

Ludowy dar dla Polski

Po krótkim czasie jak MA zakonczyly jazde Lyntog byly odstawione do Centralnego warsztatu w Kopenhadze zeby je mozna bylo sprzedac za granice. Dunskie prywatne operatorzy niepokazaly zainteresowania na nie – nawet nie OHJ. Najnisza cena wartosci tych 10 „pólpociagow” zostala ustalona do 5 milj kr dunskich (2 – 2,5 milj zl). Kilku spekulantów, mniej czy wiecej zainteresowanych okazalo sie tylko rozmowa (). Powód byl ze nawet ze one byly w (dobrym) stanie to byly one mechanicznie zuzyte, trzeba bylo je gruntownie renowowac (podwozie, silnik, boggier i sprzet elektryczny).

W 1991 r cierpliwosc DSB (Koleje Panstwowe Danii) sie zkonczyla i postanowili je pociac. Glosno sie zrobilo kiedy ludzie i gazety sie o tym dowiedzialy. Rezultat byl ze srodkowe wagony pojechaly do Rodby. Natomiast Zestaw silnikowy zostal w centralnym warsztacie – czekajac na kupca.

Zobacze kiedy dalszy ciag moge przetlumaczyc bo za duzo dunskiego nie zdrowo :D
 
Reakcje
1 1 0
#78
...dalszy ciag...

LKR

W tym samym czasie kiedy DSB rozwijalo swoj park kolejowy z nowymi IC3-pociagi staly sie te pozostale dostepne dla nowy Centralnycheuropeiskich (wschodnioeuropeiskich) demokratycznych panstw. W Polsce szybko pojawilo sie duzo samochodów na koszt kolei. PKP mialo plany z tego powody zrezygnowac z kilkadziesiat tysiecy km „bocznych” linii z powodu braku pieniedzy w kasie, szczególnie na zachodnich czesciach panstwa. Tutaj lezala siec kolejowa z kilku powodów bardzo dobrze tylko ze regiony byly wiecej bogatsze niz pozostale czesci Polski, co zpowodowalo ze wiecej ludzi wybralo samochód niz pociag.

Plany nie wzbudzily entuzjazm lokalnie ale z powodu ekonomicznego PKP sie zdecydowalo. Zarzad w Zielonej Górze zrobil dlatego plan aby przejac 20 zamknietych i zagrozeniem zamkniecia odcinków kolej ok 470 km, na które PKP mieli plany zamknac w regionie.

1991 19 lipca spotkalo sie PKP z reprezantami lokalnymi o przejeciu tymi odcinkami. Odrazu postanowiono zeby przeprowadzic analyze ekonomiczna i techiczna. Tym samym czasie wykryto ze stalo 10 vagonów zmotoryzowanych, które wedlug polskich standardu byly nowoczesne i luksusowe. Otrzymac je by moglo uruchomic prywatne linje w Polsce. W lecie formalnie doszlo do kontaktu z DSB przez Hornig Autolager który sprzedawal ciezarówki na nowym polskim rynku po upadku muru, 1989. Po dlugich negoacjach uzgodniono cene na 1.500.000.000 „starych zl” (750.00 DKK) za 10 zmotoryzowanych wagonów i 29 wagonów srodkowych.

...czas teraz do domu. Ciag dalszy jak tylko gardlo przepucze piwem bo inaczej nie dam rady :D

Mam nadzieje ze jest jakis sens z tym tekstem bo przyznam sie ze nie mialem czasu go sprawdzic.
 

Podobne wątki