...dalszy ciag...
LKR
W tym samym czasie kiedy DSB rozwijalo swoj park kolejowy z nowymi IC3-pociagi staly sie te pozostale dostepne dla nowy Centralnycheuropeiskich (wschodnioeuropeiskich) demokratycznych panstw. W Polsce szybko pojawilo sie duzo samochodów na koszt kolei. PKP mialo plany z tego powody zrezygnowac z kilkadziesiat tysiecy km „bocznych” linii z powodu braku pieniedzy w kasie, szczególnie na zachodnich czesciach panstwa. Tutaj lezala siec kolejowa z kilku powodów bardzo dobrze tylko ze regiony byly wiecej bogatsze niz pozostale czesci Polski, co zpowodowalo ze wiecej ludzi wybralo samochód niz pociag.
Plany nie wzbudzily entuzjazm lokalnie ale z powodu ekonomicznego PKP sie zdecydowalo. Zarzad w Zielonej Górze zrobil dlatego plan aby przejac 20 zamknietych i zagrozeniem zamkniecia odcinków kolej ok 470 km, na które PKP mieli plany zamknac w regionie.
1991 19 lipca spotkalo sie PKP z reprezantami lokalnymi o przejeciu tymi odcinkami. Odrazu postanowiono zeby przeprowadzic analyze ekonomiczna i techiczna. Tym samym czasie wykryto ze stalo 10 vagonów zmotoryzowanych, które wedlug polskich standardu byly nowoczesne i luksusowe. Otrzymac je by moglo uruchomic prywatne linje w Polsce. W lecie formalnie doszlo do kontaktu z DSB przez Hornig Autolager który sprzedawal ciezarówki na nowym polskim rynku po upadku muru, 1989. Po dlugich negoacjach uzgodniono cene na 1.500.000.000 „starych zl” (750.00 DKK) za 10 zmotoryzowanych wagonów i 29 wagonów srodkowych.
...czas teraz do domu. Ciag dalszy jak tylko gardlo przepucze piwem bo inaczej nie dam rady
Mam nadzieje ze jest jakis sens z tym tekstem bo przyznam sie ze nie mialem czasu go sprawdzic.