• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Zdjecia historycznych lokomotyw w USA.

OP
OP
D

Dariusz

Gość
Najstarsze zdjecie jakie posiadam w kolekcji. Przedstawia parowoz 4-4-0 zbudowany dla kolei Marietta & Pittsburgh. Zdjecie zrobione w 1870 w Filadelfii (miejsce starej fabryki Baldwina). Jest bardzo wyrazne. Pod szklem powiekszajacym mozna odczytac z tabliczki konstrukcyjny numer Baldwina 2180.
 

Załączniki

OP
OP
D

Dariusz

Gość
Zdjecia fabryczne sprzed II wojny mialy bardzo czesto wyretuszowane tla. Roznie z tym retuszem bywalo. Raz lepiej raz gorzej.
1. Parowoz serii G wyprodukowany przez Baldwina dla Kolei Pennsylvania (numer fabryczny 12619) Zdjecie bardzo wyrazne ale retusz slaby (wystarczy spojrzec na okna gdzie widac pozostalosci budynku tak samo dzwon). Zdjecie pochodzi z roku 1891. Jest to jedyne fabryczne zdjecie tej lokomotywy. Zdjecie archiwum Baldwina
2. Parowoz (0-6-0) kolei Ocmulgee Northern (kolej III klasy). Rok produkcji 1920. Numer fabryczny Baldwina 53039. Zdjecie archiwum Baldwina
3. Parowoz (2-6-0) kolei Texas, Oklahoma & Eastern (kolej III klasy do dzis istniejaca). Rok produkcji 1920. Numer fabryczny Baldwina 53269. Zdjecie archiwum Baldwina
 

Załączniki

OP
OP
D

Dariusz

Gość
Juz kiedys zaznaczalem, ze najlepsze parowozy na swiecie nie budowali wielcy producenci jak ALCO, Baldwin, Lima ale kolej Norfolk & Western. Y6b byl ostatnim przedstawicielem serii 2-8-8-2 . Zbudowano 30 sztuk w latach 48-52 (numeracje 2171-2200). Wspaniala lokomotywa. Mniejsza, ekonomiczniejsza i duzo silniejsza od Big Boy'a.
 

Załączniki

OP
OP
D

Dariusz

Gość
Hudson'y L-2 kolei Chesapeake & Ohio. Seria liczyla 8 sztuk. Zbudowane w zakladach Baldwina w 1941 roku. Juz w 1953 sprzedano je na zlom gdy lokomotywy spalinowe przejely wszystkie pociagi pasazerskie spolki. Hudsony zupelnie nie nadawaly sie to ruchu towarowego.
 

Załączniki

OP
OP
D

Dariusz

Gość
Lokomotywa serii T-2 kolei Burlington Route. Zbudowano 10 sztuk w zakladach Baldwina w 1910. Zdjecie zrobione 11 czerwca 1935 w okolicach Denver (Colorado). Podgrzewacz Elesco zamontowano w latach 30-tych.
 

Załączniki

OP
OP
D

Dariusz

Gość
T-1 Pennsy byl jednym z najczesciej fotografowanych parowozow. Zbudowano 50 sztuk + 2 prototypy (roznily sie troche sylwetka od serii produkcyjnej). Niestety zadnej nie zachowano.
Pierwsze zdjecie przedstawia maszyne prototypowa a dwa nastepne lokomotywy z serii produkcyjnej.
 

Załączniki

OP
OP
D

Dariusz

Gość
Parowozy typu American 4-4-0 byly bardzo popularne w USA w XIX wieku. Jeszcze po I wojnie byly produkowane a na podrzednych liniach kolejowych niektore przetrwaly do konca epoki pary.
1. A-1 (#500) spolki Chicago & Illinois Midland. Zbudowany w czerwcu 1927 roku przez Baldwina (numer konstrukcyjny 60054). Zdjecie z czerwca 1950 roku na miesiac przed wycofaniem.
2. E-39 (#206) kolei Southern Pacific. Wyprodukowany przez Baldwina w 1924 roku. Zdjecie zrobione 14 listopada 1938
 

Załączniki

OP
OP
D

Dariusz

Gość
Prototypowy parowoz Q1 byl maszyna kompletnie nieudana. Najwieksza wada bylo umieszczenie drugiej pary silnikow parowych pod paleniskiem. Po modyfikacji planow kolej zbudowala maszyny Q2 o zmienionym ukladzie, ktore mialy znakomite osiagi. Q2 zajmowaly pierwsze miejsce na swiecie wsrod parowozow w kategorii mocy. Prawie 8000KM. Byly tez najwiekszymi sposrod wszystkich parowozow swiata z jedna sztywna ostoja. Mimo zalet bardzo szybko je wycofano co bylo spowodowane wysokimi kosztami eksploatacji.
1. Q1 po zdjeciu otuliny oplywowej. Poczatkowo mial otuline oplywowa.
2. Q2. Parowoz prototypowy (mial wieksze oslony boczne poza tym niczym sie nie roznil)
3. Q2 Parowoz seryjny.
 

Załączniki

OP
OP
D

Dariusz

Gość
Parowoz serii TTT czyli Two, Ten, Too (2-10-2). Na Union Pacific nazywano go seria 5000.
Duzo mozna by napisac o tych maszynach. TTT byly podstawowymi lokomotywami towarowymi eksploatowanymi przez Union Pacific i spolki wchodzace w sklad Union Pacific. Budowano je w latach 1917-23 w firmach Baldwin, Lima i ALCO. W sumie zbudowano 144 sztuki podzielone na 7 klas.
Ten na zdjeciu pracowal na Los Angeles & Salt Lake Railroad (do 1921 roku byla to niezalezna spolka potem weszla w sklad UP). Zbudowany przez Baldwina i opalany mazutem.
 

Załączniki

OP
OP
D

Dariusz

Gość
Kolej Missouri Kansas Texas potocznie zwana "Katy" eksploatowala male i srednie parowozy jak ten D8 2-6-0. Zbudowano je w 1902 roku u roznych producentow. MKT posiadala 125 sztuk tych maszyn.
 

Załączniki

OP
OP
D

Dariusz

Gość
Elektrowoz E2b Pennsylvania Railroad. General Electric wyprodukowal lacznie 6 sztuk (3 zestawy 2-czlonowe) w 1952 roku. Lokomotywy byly eksploatowane do 1964 roku.

Jak kogos interesuja lokomotywy Pennsy to polecam strone Billa Burketa http://www.billspennsyphotos.com/
Bil ma mase doskonalej jakosci unikalnych fabrycznych zdjec.
 

Załączniki

OP
OP
D

Dariusz

Gość
Lokomotywa parowa typu Prairie (2-6-2) towarzystwa AT&SF (Santa Fe). Na kolei sklasyfikowano ja jako seria 1800.
W 1903 Baldwin zbudowal 88 sztuk tych maszyn dla w/w spolki. Pracowaly ponad 50 lat az do 1955.
 

Załączniki

OP
OP
D

Dariusz

Gość
Pare zdjec sprzed przeszlo 100 lat przedstawiajacych parowozy Pennsy.
1. To jest ciekawostka. Lokomotywa eksperymentalna zbudowana we Francji w 1904 roku przez Societe Alsacienne de Constructiones Mecaniques w Belfort we Francji. Pennsy zakupila ja w Luizjanie. Nazywano ja De Glehn od nazwiska jednego z konstruktorow. Pracowala krotko bo sie nie sprawdzala. W 1912 wycofana ja.
2. Parowoz 4-6-0 zbudowany przez Baldwina w 1861 roku. Zdjecie jest pozniejsze.
3. Parowoz D6 (4-4-0) zbudowany przez Pennsy w zakladach Altoona. Kolej zbudowala 19 sztuk w latach 1881-83. Fotografia fabryczna.
4. Ostatnie zdjecie przedstawia parowoz o ktorym nie mam zadnych danych. Wiadomo tylko, ze zbudowano go w zakladach Altoona i na pewno przed 1880 rokiem. Po tej dacie wszystkie maszyny Pennsy mialy juz palenisko umieszczone nad ostoja.
 

Załączniki

OP
OP
D

Dariusz

Gość
Parowoz Y5 spolki Norfolk & Western. Kolej zbudowala 19 sztuk tych maszyn w latach 1930-31 we wlasnych zakladach w Roanoke. Zdjecie zrobione w polowie pazdziernika 1958 roku w Roanoke, Virginia.
 

Załączniki

OP
OP
D

Dariusz

Gość
Dariusz napisał(a):
1. Chesapeake and Ohio H-7a 2-8-8-2 #1527. Parowoz zbudowany w 1926 roku przez Baldwina.
Fot. Eugene Huddleston 1948 rok.
Przepraszam za niescislosc. Zdjecie przedstawia H-7 (#1572) a nie H-7a. Obie serie byly niemalze identyczne ale H-7a mialy pozniejsza numeracje.
Ponizej C&O H-7 (2-8-8-2) z tendrem skrzyniowym. Zbudowano 45 sztuk tych maszyn (pierwsze 25 Alco i kolejne 20 Baldwin). Baldwiny byly odrobine ciezsze.
 

Załączniki

OP
OP
D

Dariusz

Gość
Lokomotywy spalinowe 1 generacji na kolei Baltimore & Ohio. B&O byla najstarsza spolka kolejowa w USA i jedna z wazniejszych.
1. EA najstarsza pasazerska lokomotywa o oplywowych ksztaltach. Zbudowana w zakladach EMC.
2. E6 po modyfikacji.
3. Towarowy rekin (shark) RF16.
Trudno okreslic date i miejsca tych zdjec. Brak jakichkolwiek opisow.
 

Załączniki

Podobne wątki