• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Zaplecze techniczne i urządzenia w parowozowni do obsługi parowozów

OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.401 58 3
#44
Muszą stać, czy ktoś je lubi, czy nie. Monolityczna konstrukcja z żelbetu jest tak trudna do rozbiórki, że nikomu nie opłaca się tego robić, póki ich stan nie zagraża bezpieczeństwu. Wszystkie elementy wykonane z metalu które dały się urwać urwano i złomowano już dawno temu.
Dzisiaj przejeżdżajac koło bunkra w Gdyni zwróciłem uwagę na coś czego nie mają inne bunkry, to do końca chyba nie jest monolit żelbetonowwy ?
nie zrobiłem żadnych fotek bo mi się śpieszyło ale potem znalazłem na panoramio i w google earth. Część wieży jest chyba z cegieł bo widać taki czerwony pas ściany . I tak się zastanawiam czy to było od poczatku powstania wieży czy ta sciana chyba ceglana powstała później
Gdynia bunkier 1.jpg
Gdynia bunkier 2.jpg
Gdynia bunkier.jpg
i jeszcze mzm pytanie czy ktośsie oriętuje co to są za kanały biegnące wzdłuż torów częściowo przykryte jakimiś betonowymi płytami. Widoczne na poniższym rzucie

Gdynia bunkier 4.jpg
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.401 58 3
#45
Stacja Ełk system do nawęglania parowozów ja zwróciłem uwagę na wagę do ważenia wagoników które jechały do wyciągu Teuendloff-a. Rozwiązanie z załadunkiem małych węglarek z dużej weglarki też jest ciekawy http://www.fdn.org.pl/kolej_09_weglarka.php
Czy te wagi były używane jak do załadunku były używane wieże Teuendloff-a czy też były wykożystywane w innych parrowozowniach?
Gdzie jeszcze można spotkać skład węgla wykonany z wagonu (jakiegokolwiek) poza Chabówką
EŁK weglarka_01 i waga.jpg
EŁK weglarka_02.jpg
EŁK weglarka_23.jpg
EŁK weglarka_24.jpg
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.023 6 0
#46
To samo urządzenie do szlakowania było w Zebrzydowicach (takie jak na Pradze) ale tam to już nawet parowozowni nie ma :mad::(
http://kolejcieszyn.pl/galeria.php?s=1997
Zobacz załącznik 156421

Może ktoś ma jakieś fotografie gdzie jeszcze były takie urządzenia.
Oraz mam jeszcze pytanie czy było dużo wież do naweglania systemu Teudtloff'a(n)
- amerykańskie urządzenia do szlakowania już wiemy ,że były co najmniej cztery na sieci PKP :Warszawa Praga , Zajączkowo Tczewskie, Tarnowskie Góry , Zebrzydowice ,- CZY BYŁY SPOTYKANE JESZCZE GDZIE INDZIEJ w Polsce ??- ... może , W INNYCH ZARZĄDACH KOLEJOWYCH, - TEGO NA RAZIE NIE WIEMY - SZUKAM/Y INFO O TYM , PRZEDE WSZYSTKIM JAKA FIRMA JE WYPRODUKOWAŁA I TAK DALEJ ,
- a jeżeli rozprawiać zaczynasz o tych Teudloffach to pytanie do Ciebie Kolego Szwed1978 ( posiłkuj się internetem) gdzie jeszcze te urządzenia występowały jeszcze w Europie ?- mam na myśli zarządy kolei
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
#48
I z całą pewnością w MD Fosowskie - jak dobrze pamiętam chyba dwie. I jeszcze gdzieś to widziałem .... ale gdzie? :(
Coś mi świta, że był jakiś "patent" albo ówczesny wniosek racjonalizatorski na wykorzystanie tych wagonów do napełniania wózków służących do węglowania parowozów.
 

JacekZet

Znany użytkownik
Reakcje
474 1 0
#49
W parowozowni pomocniczej Nowe Skalmierzyce jako składu węgla używano stojącego w zasiekach 4-osiowego wagonu samowyładowczego pochodzenia niemieckiego.
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.401 58 3
#50
- amerykańskie urządzenia do szlakowania już wiemy ,że były co najmniej cztery na sieci PKP :Warszawa Praga , Zajączkowo Tczewskie, Tarnowskie Góry , Zebrzydowice ,- CZY BYŁY SPOTYKANE JESZCZE GDZIE INDZIEJ w Polsce ??- ... może , W INNYCH ZARZĄDACH KOLEJOWYCH, - TEGO NA RAZIE NIE WIEMY - SZUKAM/Y INFO O TYM , PRZEDE WSZYSTKIM JAKA FIRMA JE WYPRODUKOWAŁA I TAK DALEJ ,
- a jeżeli rozprawiać zaczynasz o tych Teudloffach to pytanie do Ciebie Kolego Szwed1978 ( posiłkuj się internetem) gdzie jeszcze te urządzenia występowały jeszcze w Europie ?- mam na myśli zarządy kolei
CHodzi o kraje które były pod panowaniem Cesarstaw Austro - Węgierskiego i tam były używane nawet na wąskotorrówkach i z tamtąd przywędrowaly do Polski (małopolska obszar Austro - Węgier). Były produkowane w Pile. Wg. tej strony były to urzadzenia bardzo znormalizowane, dzieki czemu te same elementy slużyć mogły w wielu konfiguracjach (jeśli dobrze przetłumaczylem z http://81.223.140.138/teudloff.html - google przetluaczyły a tam często to tłumaczenie jest doslowne, jakby co to poprawcie(n))[DOUBLEPOST=1386353192,1386352255][/DOUBLEPOST]A tutaj jeszcze ze strony Zebrzydowice 1926 http://forum.modelarstwo.info/threa...dżwigi-chwytakowe-w-parowozowniach-pkp.18438/
Zebrzydowice 1926.jpg

i to urządzenie z innej perspektywy ze strony (z innego miejsca) http://www.mdc.sk/stranka/strucny-v...zpecenie-prevadzky-rusnov-nezavislej-trakcie/
zauhlovacie_zariadenie.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.401 58 3
#52
Myślę że pora zajrzeć do parowozowni na poczatek obrabiarki do zestawów kołowych
1. foto frezarka do obręczy kół
2. tokarka do zestawów kołowych
3. j.w w Fabloku
Tokarka do obręczy.jpg Tokarka dozestawów kołowych.jpg Fablok tokarka zestawów kołowych.jpg

I jeszcze tokarka zestawów kołowych z Kościerzyny i palnik karbidowy (chyba)
DSCF0997.JPG DSCF1004.JPG






I mam prośbę jakby ktoś zmiał to prosze o wstawienie jakiejś fotki z zapadnią do kół
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

MichałŁ

Aktywny użytkownik
Reakcje
138 1 0
#55
Myślę że pora zajrzeć do parowozowni na poczatek obrabiarki do zestawów kołowych
1. foto frezarka do obręczy kół
2. tokarka do zestawów kołowych
3. j.w w Fabloku

I jeszcze tokarka zestawów kołowych z Kościerzyny i palnik karbidowy (chyba)

I mam prośbę jakby ktoś zmiał to prosze o wstawienie jakiejś fotki z zapadnią do kół
1 foto to też tokarka tyle że pionowa.
A żółty baniak na kółkach to wytwornica do acetylenu. Do kompletu potrzebne jest jeszcze źródło tlenu przewody no i palnik.
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.401 58 3
#56
Przesuwnica dawniej
http://www.wmtmk.pl/forum/printview.php?t=557&start=0&sid=e82b0c4467f8f923ed17c7f427a622e8
przesuwnica.jpg


I obecnie we Wrocławiu http://dolny-slask.org.pl/771336,foto.html?idEntity=509134
279997.jpg Wrocław.jpg

I jeszcze we Wrocławiu z tej samej strony Zuraw kolejowy z wieżami do uzupełniania piasku w lokomotywach i podnośnik
MD Wrocław piaskownice i żóraw.jpg Wrocław podnośnik.jpg [DOUBLEPOST=1388778268,1388777479][/DOUBLEPOST]I tu jeszcze jako ciekawostka przesuwnica ukośna na terenie szybu Matylda w Wałbrzychu
http://fotopolska.eu/zdjecia/m55097,Walbrzych.html?zdjeciaOd=1980&zdjeciaDo=2000
Szyb matylda w Wałbrzychu 1.jpg Szyb matylda w Wałbrzychu 2.jpg Szyb matylda w Wałbrzychu 3.jpg [DOUBLEPOST=1388779128][/DOUBLEPOST]I Ol 49 we Wrocławiu na przesuwnicy http://forum.martel.pl/viewtopic.php?p=53208
OL 49 na przesuwnicy we Wrocławiu.jpg
 

Podobne wątki