Wątek zakładam aby można było sie podzielić wiadomościami i wszelkiego rodzaju grafiką która dotyczy zaplecza technicznego jak i urządzeń które były niezbędne w parowozowni aby parowozy mogły prawidlowo funkcjonować w ruchu plaanowym. Były omawiane koleje w porcie, żurawie portowe jak i urządzenia dźwigowe do obsługi parowozów. A więc temat poświecony urządzeniom technicznym, który był na codzień używany do obsługi parowozów powinien być poruszony na forum.
Odrazu na początek znalazłem w NAC jest foto opisane jako Warszawa Praga 1958 http://audiovis.nac.gov.pl/obraz/139297:1/ zdjęcie opisane jako załadunek węgla na wagon. Mimo że widzę to urzadzenie pierwszy raz to mi nie pasuje do załadunku wegla ponieważ węgiel do parowozowni sie raczej przywoziło jak wywoziło. Wydaje mi się że jest to raczej urządzenie do załadunku szlaki na wagony (jesli się myle to prosze o poprawki). I tu mam pytanie czy na Pradze było bardzo zmechanizowane czyszczenie kanału oczystkowego i czy takie urządzenia byly spotykane w innych parowozowniach.
Zdjęcia pokazują to urzadzenie z dwóch stron. Czy w miejscu gdzie przechodzi facet (druga fotka) były jakieś zgarniaki do szlaki?
Odrazu na początek znalazłem w NAC jest foto opisane jako Warszawa Praga 1958 http://audiovis.nac.gov.pl/obraz/139297:1/ zdjęcie opisane jako załadunek węgla na wagon. Mimo że widzę to urzadzenie pierwszy raz to mi nie pasuje do załadunku wegla ponieważ węgiel do parowozowni sie raczej przywoziło jak wywoziło. Wydaje mi się że jest to raczej urządzenie do załadunku szlaki na wagony (jesli się myle to prosze o poprawki). I tu mam pytanie czy na Pradze było bardzo zmechanizowane czyszczenie kanału oczystkowego i czy takie urządzenia byly spotykane w innych parowozowniach.
Zdjęcia pokazują to urzadzenie z dwóch stron. Czy w miejscu gdzie przechodzi facet (druga fotka) były jakieś zgarniaki do szlaki?
Ostatnio edytowane: