• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Zachodniopomorskie perony i dworce

Pt47-106

Znany użytkownik
Reakcje
591 11 5
#41
trzebierz szcz 60303.jpg
Trzebież Szczecińska 06.03.2003
przystanek dla pracownikow cpn trzebiez szczecinska 20904.jpg

Przystanek dla pracowników Bazy CPN Trzebież Szczecińska 02.09.2004
trzebierz szcz 060303.jpg

Trzebież Szczecińska 06.03.2003
trzebierz szcz 060303.jpg2.jpg

Trzebież Szczecińska 06.03.2003
trzebierz szcz 603030.jpg

Trzebież Szczecińska 06.03.2003
Trzebierz Szczecinska 6.03.03.jpg

Trzebież Szczecińska 06.03.2003
trzebiez szcz 60303.jpg1.jpg

Trzebież Szczecińska 06.03.2003
trzebiez szczecinska bocznica do portu 060303.jpg

Po lewej stronie bocznica do portu konczoca się parę metrów dalej a po lewej tory do Polic Trzebież Szczecińska 06.03.2003
 

Pt47-106

Znany użytkownik
Reakcje
591 11 5
#42

Pt47-106

Znany użytkownik
Reakcje
591 11 5
#45
Dziewoklicz
(niem. Jungfernberg), odległość od Szczecina Głównego: 5,5 km. Stacja zlokalizowana była przy ul. Autostrada Poznańska (droga krajowa nr 31) nieopodal Odry. Nazwa stacji pochodzi od położonego w pobliżu kąpieliska nad Kanałem Leśnym (Odyńca). Została otwarta po zbudowaniu linii z Dąbia do Szczecina Głównego, przez południowe Międzyodrze w 1936, a 10 lat później przestała pełnić funkcje stacji pasażerskiej. Obecnie znajduje się tam posterunek odgałęźny i nastawnia „DZ”. Z Dziewoklicza odchodzi także linia w kierunku nastawni „SPB”. W pobliżu znajduje się przystanek ZDiTM „Dziewoklicz”.
info z Wikipedia
IMG_1662.jpg
[DOUBLEPOST=1388698830,1388698505][/DOUBLEPOST]Przystanek na SPC 21
http://www.bazakolejowa.pl//index.php?dzial=stacje&id=11567&okno=start
IMG_2460.jpg
 
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.609 27 0
#49
Regalica

Regalica jest posterunkiem odgałęźnym, na którym od głównej linii (351) odgałęzia się dwutorowa łącznica (855) do Szczecina Portu Centralnego SPA. Łącznica poprowadzona jest po znacznym spadku oraz ostrym łuku i łączy się z linią 273. Co ciekawe obie linie: 351 i 273 prowadzą do stacji Szczecin Główny. Na Regalicy następuje częściowe rozdzielenie ruchu towarowego i pasażerskiego. Część pociągów regionalnych i towarowych zjeżdża tą łącznicą do Szczecina Portu Centralnego, większość dalekobieżnych oraz cześć towarowych (w kierunku granicy lub Polic) kieruje się na Dziewoklicz. Ruch pociągów na posterunku prowadzi nastawnia "Rg".

P1010834m.jpg P1010836m.jpg P1010837m.jpg P1010853m.jpg

P1010459m.jpg P1010505m.jpg
W związku z prowadzonym obecnie remontem jednego toru na moście, na Regalicy (Odra Wschodnia) zamontowano na tym remontowanym torze tymczasowy kozioł oporowy z poduszką piaskową.
 
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.609 27 0
#50
Gryfino (Linia 273)

Jest to jedna z moich ulubionych stacji zarówno z racji położenia, jak i samego wyglądu. Budynek dworca jest wyremontowany i prezentuje się naprawdę bardzo okazale (jeden z ładniejszych w zachodniopomorskim). Stacja posiada 3 perony (jeden wyspowy i 2 jednokrawędziowe) oraz posiada 6 torów głównych, z których 4 znajdują się przy peronach. Ruch pociągów prowadzony jest przez nastawnię "Gf", która również steruje rogatkami na przejeździe kolejowym. Stacja obsługuje lokalny ruch pociągów pasażerskich (EN57) na liniach Szczecin Główny: - Gryfino, - Kostrzyn, - Rzepin, - Zielona Góra oraz ruch towarowy (tzw. trasa nadodrzańska Wrocław - Szczecin). Obecnie na linii 273 są prowadzone są na szeroką skalę remonty (m.in. wymiana torów).

P1011079mm.jpg P1011119mm.jpg
P1011095mm.jpg P1011083mm.jpg
Budynek dworca.

P1011092mm.jpg P1011113mm.jpg
Przejście podziemne (szkoda, że nie wyremontowane).

P1011105mm.jpg P1011117mm.jpg
Żuraw wodny.

P1011141mm.jpg
Budynek starej nastawni.

P1011145mm.jpg
Nastawnia "Gf".

P1011116mm.jpg P1011137mm.jpg
 

Pt47-106

Znany użytkownik
Reakcje
591 11 5
#52
Tu jest trochę o historii stacji i kolei w Gryfinie
http://www.gryfino.info/viewtopic.php?t=1716&postdays=0&postorder=asc&start=0
tu jest trochę o historii taboru który przewinął się przez Gryfino
http://www.gryfino.info/viewtopic.php?t=2775&start=0
gryfino 270398.jpg

Gryfino 27.03.1998
gryfino10604.jpg

Gryfino 1.06.2004
gryfino31102.jpg

Dawna budka informacji kolejowej Gryfino 31.01.2002
gryfino070202.jpg

Resztki po wierzy ciśnień w Gryfinie 7.02.2002
gryfino070202 1.jpg
gryfino070202.jpg2.jpg
Dawna budka informacji kolejowej Gryfino 7.02.2002
gryfino10604.jpg

Gryfino 1.06.2004
gryfino 2006.jpg2.jpg

Gryfino 2006
gryfino.jpg

magazyn Gryfino
gryfino40102.jpg

Magazyn Gryfino 4.01.2002
gryfino250802.jpg

Magazyn Gryfino 25.08.2002
 

Pt47-106

Znany użytkownik
Reakcje
591 11 5
#53
Na tej stronce widać jak wyglądał dworca z Niemca
http://www.biblioteka.gryfino.pl/Biblioteka/chapter_61454.asp?soid=E48C894791694C0FA5A730EF908672E5
Sp42-212(obcnie po modrnizaci jezdzi jako Su42-515) 14.07.1995.jpg

SP42-212(obecnie po modernizacji jeździ jako Su42-515) 14.07.1995 Gryfino pociąg relacji Gryfino -Pyrzyce - Stargard Szcz .Pociąg nazywaliśmy bonanza lub kanzas
Fotka pochodzi jeszcze z czasów kiedy z Gryfina można było dojechać do Stargardu Szcz a paere lat wcześniej można było również dojechać do Swobnicy i do szczecina przez stare Czarnowo i peron 3 był etowym peronem dla pociągu do Pyrzyc obecnie tylko EN57 jeżdżą do szczecina [DOUBLEPOST=1389100532,1389098859][/DOUBLEPOST]
sn61-183-03-05-1998-gryfino.jpg

Wstaw zorganizowana z PKP i władzami miasta SN61-183 03.05.1998 Gryfino
ol49-85-12-09-1998-gryfino.jpg

kiedyś parę lat temu PKP organizowała retro pociąg nad Jezioro w Wirowi Ol49-85 12.09.1998 Gryfino
ol49-85-sm42-663-et-22-470-3-05.jpg

Wstaw zorganizowana z PKP i władzami miasta Ol49-85+SM42-663+ET22-470 03.05.1998 Gryfino
sn61-183-05-04-2003-gryfino.jpg

SN61-183 05.04.2003 Gryfino
 
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.609 27 0
#54
Jankowo Pomorskie - bocznica wojskowa

Zamieszczam zdjęcia tej bocznicy jako ciekawostkę. Jest ona obsługiwana przez nastawnie stacji Jankowo Pomorskie (linia 210).
Na tę bocznicę docierają eszelony wojskowe w drodze na i z poligonu w Drawsku Pomorskim.
P1010612m.jpg P1010613m.jpg P1010614m.jpg P1010615m.jpg P1010616m.jpg

Dysponuje ktoś jakimiś zdjęciami z załadunku / rozładunku składów wojskowych na tej bocznicy?
 

Pt47-106

Znany użytkownik
Reakcje
591 11 5
#55
Jeszcze powracam do Stacji Gryfino
gryfino 70202.jpg

Jeden z 3 wiaduktów w Gryfinie nad ul Grunwaldzka 7.02.2002
gryfino 200800.jpg

Jeden z 3 wiaduktów w Gryfinie nad ul Pomorska 20.08.2000
gryfino 230903.jpg2.jpg

Resztki bruku na dawnym placu rozładunkowym Gryfino 23.09.2003
gryfino 260301.jpg

Jeden z 3 wiaduktów w Gryfinie na ul Łużyckiej 26.03.2001
gryfino 280303.jpg

Oryginalny Niemiecki Słupek heteromeryczny swego czasu leżał na torowisku do Pyrzyc 28.03.2003
gryfino200800.jpg

4 ostanie słupy telefoniczne kolejowe Gryfino 20.08.2000
IMG_1185.jpg

Nowa wieża ciśnień Gryfino
lapownia gryfino 290398 gryfino nieistnieje juz.jpg

Budynek dawnej lampowni (obecnie już nie istnieje ) na dawnym punkcie rozgałęźnym Tywa z przodu widać linie Szczecin -Wrocław a styłu budynku była linia do Pyrzyc 29.031998
http://www.bazakolejowa.pl//index.php?dzial=stacje&id=12825&okno=start
lastscan1.jpg

Pozostałości dawnego muru odgradzającego stacje od dawnego cmentarza obecnie jest tam park Gryfino
gryfino 41101.jpg

Po prawej linia Szczecin -Wrocław a po lewej linia do Pyrzyc a w głębi posterunek Tywa Gryfino 4.11.2001

100_0980.JPG

To samo miejsce 2011 roku Gryfino
100_1007.JPG

Tak obecnie kończy się linia do Pyrzyc pare metrów za semaforem Wjazdowym Gryfino
 

Pt47-106

Znany użytkownik
Reakcje
591 11 5
#56
A teraz najciekawsza rzecz z Gryfina .Każde kto był w Gryfinie to wie ze stacja i linia znajduje się wzniesieniu właściwie na brzegu dawnej pradoliny odry a rzeka znajduje sie w zagłębieniu jest to doza różnica miedzy główna linia a odra .Za Niemca powstała bocznica z stacji do nabrzeża portowego nad odra gdzie znajdował sie nieduży kanał i magazyn ,znajdowała sie również nie duza stocznia .Po wojnie bocznica funkcjonowała do lat 70 kiedy ja rozebrano. Dowożono nia węgiel składu opału który znajdował sie w Zakładzie handlu przy ul Rapackiego .Po rozbiorce torów jedynym śladem przez jakiś czas byl widoczny tor w ul Łużyckiej i ślady w ternie .A najciekawsze to jest że Niemcy poprowadzili ta linie tak jak w Peru na liniach górskich ,widać to na mapce .Z Niemca była prawdopodobnie używano lokomotywka spalinowej serii KOFII a po wojnie prawdopodobnie jakiś 2 lub 3 osiowy tendrzak
na tej stronce widać ta bocznice na ostatnich 4 fotkach
http://www.biblioteka.gryfino.pl/Biblioteka/chapter_61454.asp?soid=374162FA2F0F4DF0AD1EEE5511821CA1
i na fotce 2 rzędzie ostania fotka od lewej
http://www.biblioteka.gryfino.pl/Biblioteka/chapter_61454.asp?soid=374162FA2F0F4DF0AD1EEE5511821CA1
Fotki pochodzą z strony Biblioteki w Gryfinie
Zdjęcie067.jpg

Mapka z lat 30 widać przebieg tej bocznicy
bocznica do nabrzeza odry w gryfinie300501.jpg1.jpg

Widok na pozostałości tej bocznicy w stronę Stacji Gryfino 30.05.2001
bocznica gryfino-gryfino port  300502.jpg
bocznica do nabrzeza odry w gryfinie300501.jpg

Widok na pozostałości tej bocznicy w stronę portu Gryfino 30.05.2001
bocznica gryfino-gryfino port miesce po przejezdzie na ul łuzckiej 300502.jpg

Przejazd przez Ul Łużycka Gryfino 30.05.2001
bocznica gryfino-gryfino port  300502.jpg2.jpg
bocznica gryfino-gryfino port  300502.jpg1.jpg
Widok na pozostałości tej bocznicy w stronę Zakładu Handlu na Ul Rapackiego Gryfino 30.05.2001
 

Brodagaz

Znany użytkownik
Reakcje
28.720 109 2
#57
Fotki z dzisiejszego późnego spaceru więc szału nie ma ;)
IMG_6988.JPG
IMG_6992.JPG
IMG_6995.JPG

Ciekawe jest ukształtowanie terenu , mianowicie nad torami widać wiadukt i ulicę Wojska Polskiego , natomiast w drugą stronę pod torami jest wiadukt a pod nim Park Kasprowicza i ogródki działkowe ;)
 
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.609 27 0
#58
To i ja dorzucę parę swoich fotek tej stacji.

Szczecin Łekno jest kolejną stacją znajdującą się na linii 406 (Szczecin Główny - Trzebież Szczeciński). Obecnie jest na niej prowadzony wyłącznie ruch pociągów towarowych. Posiada dwa perony jednokrawędziowe i budynek dworcowy. Kiedyś w jej obrębie znajdowała się bocznica kolejowa z placem składowym. Obecnie plac jest wykorzystywany przez hurtownię materiałów budowlanych.

P1020028m.jpg
Wiadukty, o których wspominał Brodagaz: drogowy nad torami (kierunek Szczecin Pogodno),

P1020046m.jpg
i dwa z drugiej strony stacji (kierunek Szczecin Niebuszewo).
Pierwszy to wiadukt drogowy, drugi kolejowy.

P1020033m.jpg P1020036m.jpg P1020038m.jpg
Stacja od strony peronów. Co ciekawe przejście na drugi peron możliwy tylko przez i pod wiaduktami pokazanymi na wcześniejszych zdjęciach.

P1020049m.jpg P1020063m.jpg
Widok stacji od strony ulicy. Budynek jest obecnie wykorzystywany na cele mieszkaniowe.

P1020052m.jpg P1020048m.jpg
Pod 1 peronem znajdują się pomieszczenia, a w pobliżu zabezpieczone wejście do podziemi (schronu ???).

P1020031m.jpg
Perony.

P1020072m.jpg
Widok na perony z wiaduktu na al. Wojska Polskiego.
 

Podobne wątki