Jak w realu. Opiszę w skrócie na przykładzie jazdy ST44 z moich czasów , nie zanudzę mam nadzieję.
Zacznę od tego, że faktycznie przydałby się charakterystyczny odgłos załączających sięstyczników liniowych przy wejściu na pierwszą pozycję jazdy nastawnika. Ktoś tu już o tym wspominał. Lokomotywa ta posiadała/posiada 15 pozycji nastawnika jazdy (jeśli dobrze pamiętam), a silnik spalinowy wchodzi na obroty od 4-tej pozycji aż do 15-tej . I tak naprawdę do jazdy manewrowej luzem na stacji trzy pierwsze pozycje w zupełności wystarczają- silnik na biegu jałowym. Więcej, nawet podczas jazdy luzem na szlaku lokomotywa jest w stanie na 4,5=tej pozycji nastawnika jazdy jechać z przyzwoitą prędkością, nawet do 100km/h - nieznacznie wzrastają obroty silnika spalinowego. Tak naprawdę śpiew diesla słychać przy pracy z wagonikami czyli z pociągiem.
I tu jest różnie, rózniście . Przy dobrym brutto pod góreczkę możesz jechać 5km/h na 15-pozycji aż się kolektory wydechowe do czerwieni rozgrzewają, na płaskim profilu 60km/h na 7-9-tej pozycji nastawnika jazdy, a z góreczki 60km/h na wybiegu i nieraz na hamulcu. Także w zależności jakie opory musimy pokonać na takich obrotach pracuje nasz motor.
Zacznę od tego, że faktycznie przydałby się charakterystyczny odgłos załączających sięstyczników liniowych przy wejściu na pierwszą pozycję jazdy nastawnika. Ktoś tu już o tym wspominał. Lokomotywa ta posiadała/posiada 15 pozycji nastawnika jazdy (jeśli dobrze pamiętam), a silnik spalinowy wchodzi na obroty od 4-tej pozycji aż do 15-tej . I tak naprawdę do jazdy manewrowej luzem na stacji trzy pierwsze pozycje w zupełności wystarczają- silnik na biegu jałowym. Więcej, nawet podczas jazdy luzem na szlaku lokomotywa jest w stanie na 4,5=tej pozycji nastawnika jazdy jechać z przyzwoitą prędkością, nawet do 100km/h - nieznacznie wzrastają obroty silnika spalinowego. Tak naprawdę śpiew diesla słychać przy pracy z wagonikami czyli z pociągiem.
I tu jest różnie, rózniście . Przy dobrym brutto pod góreczkę możesz jechać 5km/h na 15-pozycji aż się kolektory wydechowe do czerwieni rozgrzewają, na płaskim profilu 60km/h na 7-9-tej pozycji nastawnika jazdy, a z góreczki 60km/h na wybiegu i nieraz na hamulcu. Także w zależności jakie opory musimy pokonać na takich obrotach pracuje nasz motor.