Coby porozwiewać wątpliwości w temacie "wybieg" pozwoliłem sobie otworzyć ten wątek 
Temat nie jest taki prosty jak by się mogło wydawać i do tego mamy parę rodzajów napędów.
Opieram się na pewnej znajomości struktury wewnętrznej audio w dekoderach ZIMO.
Potraktuję ją skrótowo coby nie pisać pracy magisterskiej.
Zawęzimy temat do zwalniania. Przyspieszanie ma inny charakter (ew. głośność czy "poślizg" ruchu kół względem dzwięku - diesel-elektro, diesel-hydrauliczny i elektrowóz)
Mamy silniki parowe w których zależność "pufów" leży w bezpośrednim związku z danym krokiem szybkości. Można by ją zatem zmieniać szybkością odtwarzania sampla.
Wybieg = zamknięcie zaworów dopływu pary - cisza
Po osiągnięciu poziomu zmniejszonej prędkości - włączenie sampla ze stosowną dla prędkości szybkością lub zastosuje zejście do "zera".
Mamy elektrowozy. Tu teoretycznie wybieg można zrobić w prosty sposób. Elektryczne urządzenia sterujące silnikami "schodzą" do zadanego dzwięku od razu. Osiąga lokomotywa zmniejszoną prędkość lub "zero" - zwiększy głośność sampla z szybkością dla tego kroku lub pobuczy sobie szybkością postojową.
Dla tych dwóch w/w rodzajów napędu - logika mówi - byłoby prosto...
W diesel'u mechanicznym (pomijając sprzęgło i biegi) szybkość dzwięku też pozostaje w związku z prędkością kół. Sample biegów odtwarza się ze stosowną prędkością. Wysprzęglenie = zejście szybkości do szybkości biegu jałowego.
W diesel'u elektro lub hydraulicznym teoretycznie (poza biegami i wysprzęglaniem) mogłoby być tak samo jak wyżej.
Ale...
Struktura sampli w dekoderze ZIMO mówi coś innego. Dla wszystkich w/w rodzajów napędu (choć dla elektrowozu można by skakać od razu do zadanej szybkości z pominięciem etapów przejść) największym problemem jest ilość sampli.
Dla przykładu posłużę się diesel'em elektro lub hydraulicznym.
To co macie na grafie różowego to brakujące do wybiegu sample.
Aby dzwięk był maksymalnie zbliżony do rzeczywistego ilość stałych elementów RPM powinna być jak największa. Zobaczcie co się dzieje z ilością sampli wraz ze wzrostem kolejnego poziomu.
Wydaje mi się, że do czasu aż nie zostanie zmieniona filozofia układu sampli a wręcz sposobu ich odtwarzania, temat wybiegu (przynajmniej dla diesel'i bez bezpośredniego przełożenia napędu) jest nieosiągalny.
Temat nie jest taki prosty jak by się mogło wydawać i do tego mamy parę rodzajów napędów.
Opieram się na pewnej znajomości struktury wewnętrznej audio w dekoderach ZIMO.
Potraktuję ją skrótowo coby nie pisać pracy magisterskiej.
Zawęzimy temat do zwalniania. Przyspieszanie ma inny charakter (ew. głośność czy "poślizg" ruchu kół względem dzwięku - diesel-elektro, diesel-hydrauliczny i elektrowóz)
Mamy silniki parowe w których zależność "pufów" leży w bezpośrednim związku z danym krokiem szybkości. Można by ją zatem zmieniać szybkością odtwarzania sampla.
Wybieg = zamknięcie zaworów dopływu pary - cisza
Po osiągnięciu poziomu zmniejszonej prędkości - włączenie sampla ze stosowną dla prędkości szybkością lub zastosuje zejście do "zera".
Mamy elektrowozy. Tu teoretycznie wybieg można zrobić w prosty sposób. Elektryczne urządzenia sterujące silnikami "schodzą" do zadanego dzwięku od razu. Osiąga lokomotywa zmniejszoną prędkość lub "zero" - zwiększy głośność sampla z szybkością dla tego kroku lub pobuczy sobie szybkością postojową.
Dla tych dwóch w/w rodzajów napędu - logika mówi - byłoby prosto...
W diesel'u mechanicznym (pomijając sprzęgło i biegi) szybkość dzwięku też pozostaje w związku z prędkością kół. Sample biegów odtwarza się ze stosowną prędkością. Wysprzęglenie = zejście szybkości do szybkości biegu jałowego.
W diesel'u elektro lub hydraulicznym teoretycznie (poza biegami i wysprzęglaniem) mogłoby być tak samo jak wyżej.
Ale...
Struktura sampli w dekoderze ZIMO mówi coś innego. Dla wszystkich w/w rodzajów napędu (choć dla elektrowozu można by skakać od razu do zadanej szybkości z pominięciem etapów przejść) największym problemem jest ilość sampli.
Dla przykładu posłużę się diesel'em elektro lub hydraulicznym.
To co macie na grafie różowego to brakujące do wybiegu sample.
Aby dzwięk był maksymalnie zbliżony do rzeczywistego ilość stałych elementów RPM powinna być jak największa. Zobaczcie co się dzieje z ilością sampli wraz ze wzrostem kolejnego poziomu.
Wydaje mi się, że do czasu aż nie zostanie zmieniona filozofia układu sampli a wręcz sposobu ich odtwarzania, temat wybiegu (przynajmniej dla diesel'i bez bezpośredniego przełożenia napędu) jest nieosiągalny.
Załączniki
-
20,2 KB Wyświetleń: 773