• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wagony Wars

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.465 148 0
#61
A ja myślałem, że na dzień dobry w każdym wagonie WLAB od Roco to jest kominek do przeniesienia, zagipsowanie lewego dolnego światła i zamontowanie 2 górnych świateł. Czy któryś z Szanownych Kolegów podejmie się takiego zlecenia na moich 3 sztukach wagonów WLAB od Roco? :)
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.719 15 0
#62
Kilkanaście lat temu odbyła się dyskusja w wątku Roco - modele wagonów standardu Y - typu Bautzen 70, Görlitz 78, Bautzen 84, w której również brał udział Kolega, dotycząca malowania czoła wagonów WARS, w wyniku której okazało się, że w takiej konfiguracji malowania wagony istniały.
http://www.railfaneurope.net/pix/pl/car/night/WLABou/PKP_WL_2.jpg
Oczywiście, aktualne jest pytanie, czy planowany model wagonu w takim malowaniu występował:niepewny:
Cenna informacja, tego nie wiedziałem :)
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.988 121 1
#63
A ja myślałem, że na dzień dobry w każdym wagonie WLAB od Roco to jest kominek do przeniesienia, zagipsowanie lewego dolnego światła i zamontowanie 2 górnych świateł.
Tak po prawdzie, na obecne standarty, wagony sypialne od Roco są nieakceptowalne. One tylko mniej więcej przypominają wagony eksploatowane PKP. To już TILLIG, ze względu na prawidłowe umieszczenie na dachu wywietrzników czy kominka jest bliższy oryginałowi.
A dlaczego Roco takie modele produkuje na nasz rynek:niepewny: Bo my, "barany", je kupujemy:p
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.465 148 0
#65
No dobra. Kolega @MIKOT 1 przerobił moje 2 wagony WLAB (trzeci poszedł na przeróbkę) - likwidacja dolnego lewego światła, lewej wnęki, zmniejszenie prawej wnęki, przeniesienie kominka. A ja zabrałem się za montaż diod oświetlenia końca pociągu. Oto efekt końcowy:

20240921_070904.jpg


20240921_070922.jpg


20240921_072324.jpg


20240921_072338.jpg
 
Reakcje
1.155 135 15
#72
No dobra. Kolega @MIKOT 1 przerobił moje 2 wagony WLAB (trzeci poszedł na przeróbkę) - likwidacja dolnego lewego światła, lewej wnęki, zmniejszenie prawej wnęki, przeniesienie kominka. A ja zabrałem się za montaż diod oświetlenia końca pociągu. Oto efekt końcowy:

Zobacz załącznik 1074971

Zobacz załącznik 1074972

Zobacz załącznik 1074973

Zobacz załącznik 1074974
Jakoś do mnie ta przeróbka nie przemawia. Wszędzie widać jakąś kaszkę z malowania natryskowego podkładem. Są niedociągnięcia przy wywiercaniu otworów. Kominy mają we wnętrzu prześwity. Drabinki na dachu są za grube i są zdecydowanie za wysoko. Pomijając już błędy merytoryczne, których jest dużo, jest też kilka rzeczy co do wykonania. Osobiście nigdy bym klientowi takiego czegoś nie zrobił...

Pozdrawiam!
M
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.719 15 0
#73
A w mojej ocenie jest bardzo dobrze.
"Kaszka" z malowania natryskowego niestety zdarza się nawet w oryginalnym malowaniu i jest to widoczne nawet w tym modelu (drzwi wejściowe).
Odnośnie wywierania otworów, przy ręcznej pracy jest to niesamowicie trudne do wykonania, aby otwory były symetryczne z obu stron i ich wielkość była idealna. Ja u siebie robiłem to pod lupą, godzinę czasu jeden otwór, a i tak nie wyszło mi w 100% zgodnie z oczekiwaniem (model SachsenModelle).

1727867090582.png
 

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
4.450 99 132
#74
Jakoś do mnie ta przeróbka nie przemawia. Wszędzie widać jakąś kaszkę z malowania natryskowego podkładem. Są niedociągnięcia przy wywiercaniu otworów. Kominy mają we wnętrzu prześwity. Drabinki na dachu są za grube i są zdecydowanie za wysoko. Pomijając już błędy merytoryczne, których jest dużo, jest też kilka rzeczy co do wykonania. Osobiście nigdy bym klientowi takiego czegoś nie zrobił...

Pozdrawiam!
M
Maciuś, nie sadź się. Widziałem twoje dzieła, a na bolące hemoroidy polecam maść.
 
Reakcje
1.155 135 15
#76
@MIKOT 1 - No to super, że widziałeś moje prace. Różnica jest w tym, że ja robię wszystko dla siebie, nie pobieram żadnych opłat. Zresztą nie będę się zniżał do rynsztokowego wręcz poziomu wypowiedzi, gdyż ideologia mojej mentalności nie obliguje mnie do prowadzenia z Tobą merytorycznej konwersacji. Napisałem, co jest źle, a błędy mogę poprzeć wieloma zdjęciami.

@ffox - Ja nigdzie nie wspomniałem, że chodzi o wysokości końcówek, tylko o ogonki plastiku na obrzeżach otworu. Na zdjęciach są bardzo dobrze widoczne. Co do poręczy, przecież można je wymienić. Znaleźć drut o odpowiedniej średnicy, podłożyć coś pod drut na wymaganą wysokość i byłoby okej. Przecież gołym okiem widać, że drut jest za gruby i za wysoko. Ja rozumiem, żeby robić coś takiego dla siebie, ale nie za żadne pieniądze…

Pozdrawiam!
M
 
Ostatnio edytowane:

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
4.450 99 132
#77
@MIKOT 1 - No to super, że widziałeś moje prace. Różnica jest w tym, że ja robię wszystko dla siebie, nie pobieram żadnych opłat. Zresztą nie będę się zniżał do rynsztokowego wręcz poziomu wypowiedzi, gdyż ideologia mojej mentalności nie obliguje mnie do prowadzenia z Tobą merytorycznej konwersacji. Napisałem, co jest źle, a błędy mogę poprzeć wieloma zdjęciami.

@ffox - Ja nigdzie nie wspomniałem, że chodzi o wysokości końcówek, tylko o ogonki plastiku na obrzeżach otworu. Na zdjęciach są bardzo dobrze widoczne. Co do poręczy, przecież można je wymienić. Znaleźć drut o odpowiedniej średnicy, podłożyć coś pod drut na wymaganą wysokość i byłoby okej. Przecież gołym okiem widać, że drut jest za gruby i za wysoko. Ja rozumiem, żeby robić coś takiego dla siebie, ale nie za żadne pieniądze…

Pozdrawiam!
M
Co cię to obchodzi co komu robię i ile za to biorę. Zajmij się sobą i swoimi interesami. Ja nikomu w kieszeń nie zaglądam i oczekuję tego samego
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.342 504 30
#78

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.478 443 99
#80
Jakoś do mnie ta przeróbka nie przemawia. Wszędzie widać jakąś kaszkę z malowania natryskowego podkładem. Są niedociągnięcia przy wywiercaniu otworów. Kominy mają we wnętrzu prześwity. Drabinki na dachu są za grube i są zdecydowanie za wysoko. Pomijając już błędy merytoryczne, których jest dużo, jest też kilka rzeczy co do wykonania. Osobiście nigdy bym klientowi takiego czegoś nie zrobił...

Pozdrawiam!
M
Ją trochę obronie kolegę @MIKOT 1
.. Jedyne z czym mogę się zgodzić to błędy merytoryczne, jeśli są. Tego nie wiem bo nie analizowałem tego typu wagonów więc zakładam, że Ty wiesz.
Ale co do wykonania też jak kolega @ffox bym się aż tak nie czepiał, choćby w kontekście tego jak niewiele osób wogóle podejmuje jakiekolwiek próby przeróbek. Kto wszedł w ten temat i cokolwiek kiedykolwiek robił wie jak jest. Moim zdaniem należy docenić chęć samego działania. Pomijam, że nie każdy ma profesjonalny warsztat z obrabiarkami itp rzeczami. Z uwagi na to, ja przymykam oko na "niedociągnięcia w wierceniu otworów" które (nie oszukujemy się) widać w zasadzie tylko na zdjęciach.... Zresztą, jak się dobrze przybliży to i do wielkoseryjnych modeli można się dopierniczyć. Bądźmy uczciwi... Najgorsze jest to, że każdy chętnie zauważa co źle i za nic nie pochwali.

ffox, nie reklamuj partactwa.
No tak, bo na tym forum by usłyszeć choćby jedno słowo uznania to trzeba chyba być arcymistrzem, który wszystko robi idealnie. Nie daj panie jednego "niedoszpachlowania" dostrzec bo przej....ane. Można konstruktywnie krytykować, ale po co od razu "jechać po gościu"?

@Maciek Wójcik , skoro ideologia twojej mentalności nie obliguje ciebie do prowadzenia merytorycznej konwersacji to po co wogóle odpowiadasz na wpis dot. tych warsów? Na forum, gdzie każdy oczekuje takiej konwersacji.
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 15
Tabor 1
Tabor 2
Tabor 14
Tabor 4

Podobne wątki