• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wagony osobowe typu Bi, Ci, Ciy, BCiy, Oy (dwu i trzyosiowe)

Oktawian

Znany użytkownik
Reakcje
13 0 0
Czy kolega Jarząbek ma na myśli inny wagon? Moim zdaniem jest to zdjęcie tego samego pociągu, tylko to zamieszczone w książce było zrobione parę sekund później, gdy parowóz był na wprost fotografującego. Według opisu jest to poc. 55515, a skład jechał w zastępstwie wagonu silnikowego (może ezt?). Zdjęcie wykonane miałoby być w ówczesne święto odrodzenia, 22 lipca 1974 r. (OKl27-77 mit P 55515 färt Triebwagenersatz am 22. Juli 1974 bei Fosowskie, Strecke Opole - Czestochowa. Foto: Johannes Glöckner, Dortmund.)
Patrząc na obydwa zdjęcia istotnie coś jest na rzeczy. Fotografie nabywałem swego czasu (odbitki/negatywy i slajdy) na giełdach modelarskich w Niemczech między innymi właśnie w Dortmundzie od niemieckich i holenderskich hobbystów. Tylko w takim razie mój opis do zamieszczonego zdjęcia nijak się ma do tego z książki :( i raz jeszcze sprawdzam opis na odbitce i nie chce być inaczej...
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.376 111 11
Jedna jedynka? Pewnie jakiś służbowy...
albo zdeklasowana na dwójkę a jedynki już tak po prostu zostały :)
Nie koniecznie, w tamtych czasach uzywano co bylo pod reka. Raz wracajac z Jeleniej Gory mielismy przesiadke w Gryfowie Slaskim, zeby dalej kontynuowac jazde w strone Swieradowa. Ku mojemu zdziwieniu, pociag lokalny do Swieradowa, zestawiony byl z dwoch ryflakow pierwszej klasy. Byl to jedyny raz kiedy jechalem w fotelach "lotniczych" takimi wagonami. Nie pamietam ktory to byl rok, ale w srodku lat 80-tych.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
Najprawdopodobniej opis na zdjęciu wstawionym przez Oktawiana jest prawidłowy. Do obsługi pociągu relacji Fosowskie - Dobrodzień wystarczył jeden wagonik.
Jeżeli będę miał dodatek II C z tamtego okresu to sprawdzę jak wyglądało zestawienie składu ..... ale to dopiero za kilka dni.
Chociaż może .... konstruktorzy r.j z DOKP przewidzieli kilka wagonów a miejscowi z doświadczenia wiedzieli, że wystarczy jeden.;)
 
A

AJ

Gość
Taki typowy lokalny pociąg początku lat siedemdziesiątych z Tp4 ;)

1-F-2922-5-1500x.jpg


skład wagonów

1-F-2922-108-1500x.jpg


i najciekawszy wagon w składzie

1-F-2922-104-1500x.jpg


To wszystko dzięki nieocenionej Fototece Filmoteki Narodowej http://fototeka.fn.org.pl/, a zdjęcia powstały przy okazji kręcenia filmu Legenda Sylwestra Chęcińskiego.
Dzięki temu, że filmowcom przeszkadzał tylko napis PKP można poznać numery wagonów (pierwszych czterech od parowozu)
1) 50 51 23 - 20 69? - ? By
2) 50 51 24 - 21 340 - 4 B
3) 50 51 23 - 20 981 - 7 By
i najciekawszy
4) 50 51 23 - 22 255 - 4 Bi?
a przynajmniej tyle udało mi się odcyfrować
Dwa ostatnie wagony pozostały nierozpoznane (numerowo oczywiście ;))
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
517 21 0
Taki typowy lokalny pociąg początku lat siedemdziesiątych z Tp4 ;)
To wszystko dzięki nieocenionej Fototece Filmoteki Narodowej http://fototeka.fn.org.pl/, a zdjęcia powstały przy okazji kręcenia filmu Legenda Sylwestra Chęcińskiego.
Dzięki temu, że filmowcom przeszkadzał tylko napis PKP można poznać numery wagonów (pierwszych czterech od parowozu)
1) 50 51 23 - 20 69? - ? By
2) 50 51 24 - 21 340 - 4 B
3) 50 51 23 - 20 981 - 7 By
i najciekawszy
4) 50 51 23 - 22 255 - 4 Bi?
a przynajmniej tyle udało mi się odcyfrować
Dwa ostatnie wagony pozostały nierozpoznane (numerowo oczywiście ;))
Tak skład jest ładnie obfotografowany. Na tych zdjęciach widać
Wagony 1, 3 i 5 to pruskie boczniaki 4 klasy. Jak widać 1 i 3 mają zlikwidowane świetliki i zaokrąglone dachy ale w różnej symetrii. Chociaż jest też możliwość że numer 1 jest podobnym do pruskich wagonem bawarskim.
2 - dwuosiowy boczniak DRG - Chyba Cd21.
I 4 - trzyosiowy przechodni wagon pruski grupy 05 - także ze zlikwidowanym świetlikiem.
 
A

AJ

Gość
4 - trzyosiowy przechodni wagon pruski grupy 05 - także ze zlikwidowanym świetlikiem.
Czyli 4) to wagon który rozpoczął ten temat. Niesamowite ile robi kształt dachu dla odbioru wagonu. A w numerze było 23 . Czyli jego prawidłowe oznaczenie powinno być Biy. Jeszcze w takim razie w celach porównawczych z tego samego źródła "oryginał":

1-F-2491-264-1500x.jpg
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

404W

Znany użytkownik
Reakcje
517 21 0
Czyli 4) to wagon który rozpoczął ten temat. Niesamowite ile robi kształt dachu dla odbioru wagonu. A w numerze było 23 . Czyli jego prawidłowe oznaczenie powinno być Biy. Jeszcze w takim razie w celach porównawczych z tego samego źródła "oryginał":
Kształt dachu, uproszczone okna. W niektórych przypadkach nawet poszycie burt było tak zmieniane, że wraz z zmienionymi oknami i dachami wyglądały jak austriaki. Np w filmie "Pigułki dla Aurelii" - wbrew fabule są tam 3 różne składy.
"Oryginał" z filmu "Pierwsze dni" z 1951. Bardzo żałuję, że go nie ma na YT.
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.388 58 3
Kształt dachu, uproszczone okna. W niektórych przypadkach nawet poszycie burt było tak zmieniane, że wraz z zmienionymi oknami i dachami wyglądały jak austriaki. Np w filmie "Pigułki dla Aurelii" - wbrew fabule są tam 3 różne składy.
"Oryginał" z filmu "Pierwsze dni" z 1951. Bardzo żałuję, że go nie ma na YT.
Jest
[DOUBLEPOST=1442157022][/DOUBLEPOST]i jeszcze zdjęcia z filmu 'Pierwsze dni' http://fototeka.fn.org.pl/strona/wy...esult[]=7004&pageNumber=1&howmany=50&view_id=
[DOUBLEPOST=1442157194,1442156781][/DOUBLEPOST]I jeszcze
http://www.repozytorium.fn.org.pl/?q=pl/node/7284#.VfWSGmPv6iU
 

Waskotorowiec

Znany użytkownik
Reakcje
928 6 0
Witam,
sprobuje ozywic temat wklejajac zdjecie wagonu, ktorego jeszcze tutaj nie bylo. Trafilem na nie przypadkowo, przegladajac niemieckie fora na temat pruskich 3-osiowych boczniakow. To pruski AB3pr11. Zdjecie Greiffenberger, Tarnowskie Gory 1978. Piekny przyklad do konwersji wagonow Roco. Przy okazji pytanie. Czy byl to wagon dla "niepalacych"? Ewidentnie sa 2 biale tabliczki. Wiem tez, ze byly biale tabliczki "dla palacych". Czy ktos moglby sie wypowiedziec na ten temat.
Pozdrawiam
AB3y pr11.jpg
AB3pr11 1978a Greifenberger.jpg
 

Waskotorowiec

Znany użytkownik
Reakcje
928 6 0
Witam ponownie,
moze zainteresuja kogos dalsze losy "jedynki" z Tarnowskich Gor? A wiec: wagon zostal sprzedany w 1979r. do Niemiec, gdzie zostal "odrestaurowany" tj. przywrocony do stanu oryginalnego. Otrzymal numer Magdeburg 1087, ktory zostal uznany za najbardziej prawdopodobny. Zasila zbiory w Aumuehle i wyglada "nie do poznania"..... 1987r. Foto Greiffenberger. Pozdrawiam
AB3pr11 Aumuehle 1987 Greifenberger.jpg
 

Waskotorowiec

Znany użytkownik
Reakcje
928 6 0
Witam,
trafilo mi sie ladne zdjecie skladu boczniakow odstawionego na jakims bocznym torze....Podpisane bylo tak:Abteilwagen Bahnhof Ratzki, 2.8.1974 Glöckner.
Piekny sklad w ep.IV, w ktorej modeli jak na lekarstwo... Szkoda, ze numerow nie da sie rozszyfrowac...
Zastanawiam sie nad pierwszym wagonem. Czy jest to C3pr14, moze jednak C3pr11b? Moze ktos z Kolegow wie cos na ten temat?
Dziekuje i pozdrawiam.
Boczniaki Bahnhof Ratzki 2.8.1974 Glöckner.jpg
 

Podobne wątki