• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wagony motorowe w Europie

Railways

Znany użytkownik
Reakcje
1.090 18 0
Chciałbym dodać jeszcze, że włoski Aln 772 kursował w Libii na liniach: Tripoli- Zuara (118km); Tripoli-Garian (90km); Tripoli-Tagiura (21km)
A tu zdjęcie na trasie Tripoli-Zuara oczywiscie w Libii:

P.S. nie radził bym opierać sie tylko na wikipedii tam wszyscy piszą co chcą
 

Railways

Znany użytkownik
Reakcje
1.090 18 0
Ale ja to wiem Panie Andrzeju i nigdzie nie napisałem że jest inaczej.
Uparłem się jednak i cały czas siedzę i jednak szukam czegoś o tych wagonach w Libii, i nie mam pewności, ale z tego co ustaliłem, to te wagony dla Libii były zupełnie innego typu a ktoś nie wiem czemu w internecie zamieścił informację że to były wagony typu Aln 772. No i inni to kopiują. Ogólnie zaś wagony te są znane pod potoczną nazwą "Littorina", więc ktoś pewnie omyłkowo przypisał je do serii Aln 772.
kiepsko Ci wychodzi to szukanie
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
2.001 127 22
Po czym wnosisz?
To nie jest w zasadzie wątek o wagonie Aln 772 w Libii, który zapewne nawet faktycznie nie był wagonem Aln 772, tylko nazywał się zupełnie inaczej, a tylko chciałem sprostować przez Ciebie podane informacje, jakoby przedstawiony na zdjęciu przez Ciebie wklejonym wagon był wagonem typu jaki napisałeś. Na poszukiwania poświęciłem wiele czasu i to co ustaliłem to napisałem wyżej. Dalej szukać mi się nie chce, a fotek kolejnych wstawiać też nie zamierzam, bo jak na wstępie wspomniałem, nie jest to wątek o tym jednym wagonie.
Powtórzę zatem. Moim zdaniem wagony w Libii nie były wagonami Aln 772 tylko innego typu, ale na pewno produkcji włoskiej, stąd ich przezwisko oraz stąd może pochodzić błędne przypisanie tego typu do powyższego wagonu. Na jednej stronie spotkałem się co prawda z jakimś oznaczeniem typu, ale go tu nie wklejałem celowo, bo nie wiem czy to jest oznaczenie i czy faktycznie tym razem prawidłowe, więc nie ma co pisać jak się nie ma pewności, a ktoś i tę może błędną informację mógłby dalej "rozsiewać". W taki sposób tworzą się głupoty w internecie. Nie chcę dać temu początek.
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
6.479 146 0
Railways napisał(a):
Serbski wagon motorowy Blue Band Class 812 na stacji w Vojevodinie w północnej części Serbii.
Takoż sam, w zeszłym roku w Karlovacu (Chorwacja).
Zdjęcie z okna autobusu

IMG_21496.JPG


Obok stały jeszcze ex-szwedzkie motoraki serii 7122, ale te lepiej wyglądały w Puli
IMG_21003.JPG
 

Railways

Znany użytkownik
Reakcje
1.090 18 0
Takoż sam, w zeszłym roku w Karlovacu (Chorwacja).
Zdjęcie z okna autobusu

Zobacz załącznik 97330

Obok stały jeszcze ex-szwedzkie motoraki serii 7122, ale te lepiej wyglądały w Puli
Zobacz załącznik 97329
no rewelacja ale zdewastowane szkoda bo to bardzo ciekawe wagony były noi doświadczyły kawał historii a teraz takie coś aleco sie dziwić w Polsce podobny los spotkał rownież niektóre wagony motorowe bo albo trzeba osprejować czyli oszpecić albo najlepiej zdewastować i popsuć
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
6.479 146 0
A w tej Libii to jaki był wtedy rozstaw szyn? Bo coś piszą tu i ówdzie, że "standard gauge" rozebrany w 1946" a całą resztę (950mm?) w 1965.
Tor widoczny na zdjęciu w Tunisie wygląda jakby na węższy?
 

Baldwin

Znany użytkownik
Reakcje
488 0 0
Od 12 minuty ,,Ryjek" :D
Należało by dodać jeszcze mało znane wagony motorowe z Gnieźnieńskiej Kolej Powiatowej .
Wagon nr1 Hanowerskiej fabrki wagonów HAWA ,oraz nr 2 i 3 zbudowane w Gnieźnie.
Zbudowano tam także dreznę motorową wykorzystując podzespoły od samochodu Ford T ,takie same wykorzystano również do budowy wagonu nr 2 i 3
Oba wagony zaprojektował dyrektor GKP Wiktor Wullert.
Kursowały na trasie Gniezno-Powidz, wagon nr1 od 1931 roku a wagony nr2i3 od 1935 roku.
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
990 82 5
Podczas zamykania Jarocińskiej K.D. była inicjatywa pozyskania obu wagonów motorowych do Żnina, jednak brak zrozumienia władz PKP spowodowało, że jeden wagon miał dużo szczęścia, a drugi o wiele mniej.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.087 581 30
Ponieważ jest tu straszny groch z kapustą, to i ja się dołożę. Kilka zachowanych wagonów motorowych kolei belgijskich. Część jeździ na różnych imprezach, inne czekają na renowację. Na piątym zdjęciu 2-osiowa doczepa do wagonów pokazanych wyżej, a dwie ostatnie fotki (wagony o numerze 4001) to końcowe wagony 3-członowego zespołu ekspresowego - nie wiadomo, czy doczeka się przywrócenia do ruchu.

IMG_0251.JPG
IMG_7130.JPG
IMG_3136.JPG
IMG_3138.JPG
IMG_3142.JPG
IMG_7118.JPG
IMG_3186.JPG
IMG_3192.JPG
 
OP
OP
daniel loko
Reakcje
1.786 13 0
Właśnie super ,że jest tu "groch z kapustą"- co widać po załączanych "smakowitych kąskach i daniach" na fotkach....:).
Oby więcej....można godzinami oglądać te cuda techniki:p ....
 

Podobne wątki