1.
Zobacz załącznik 1035427
2.
Zobacz załącznik 1035428
Ale to zdjęcie nr1 mnie bardzo, ale to bardzo zaintrygowało i zakłopotało wręcz. Datowane niby na (06-1975 Mława?)
Że miejsce nie to, to oczywiste, ale data też nie może być poprawna. Musi być o wiele wcześniejsze, z 10-20 lat...?
To drugie to porównawczo wstawiam.
Cała moja wiedza legła w gruzach. Nie potrafię wytłumaczyć tego, co widzę na tym zdjęciu.
Otóż nie chodzi o drewniane słupy po prawej stronie, nie chodzi o wbite skrajniki szyn po prawej stronie i brak peronu.
To wszystko oczywiście jest bardzo nietypowe i pierwszy raz ujęte na takim zdjęciu.
Chodzi też o to, że nie ma rozjazdu do lokomotywowni i do gazowni,
a w tym miejscu jest jakaś kupka kruszywa, czy przejazd, czy coś.
To wręcz unikatowe ujęcie tych wszystkich rzeczy na jednym zdjęciu.
No teraz zacząłem się zastanawiać, że co, lokomotywowni wówczas jeszcze nie było i bocznicy do gazowni również?
Nie widać żeby jakieś prace torowe w tym miejscu prowadzone były.
Kupka kruszywa na torach może sugerować, że może podstawiano tam wagony i prowadzono przeładunek węgla i innych rzeczy do i z gazowni właśnie w tym miejscu,
albo dowożono tamtędy przez te tory z placu przeładunkowego do gazowni.
Później zaś dobudowano rozjazdy do wybudowanej lokomotywowni i do gazowni?
Byłem przekonany, że lokomotywownia była od początku i bocznica do gazowni też.
Czy tak to wyglądało, czort wie. Dla mnie jest to całkowitą nowością i zagadką. Postaram się to wyjaśnić.
Mam znajomego działającego w lwóweckim towarzystwie historycznym. Może coś będzie wiedział w tym temacie.