• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Wąskotorowe klimaty

PingwinRico

Znany użytkownik
Reakcje
4.842 30 2
Rico, to nie tak, napisałem że możesz zamieszczać zdjęcia nie bacząc na dział "Parowozowy Hyde Park" bo tu jest inny dział, nie ma obowiązku zamieszczania zdjęć w poszczególnych wątkach, ale to nie pozwolenie bo ja to sobie mogę pozwalać,pomachać ogonkiem, natomiast informacja o tym kto jest autorem zdjęć lub braku wiedzy o nim, jest mile widziana, choćby z powodu unikania karczemnych awantur jakich tu nie mało, było, bo nadeszła dobra zmiana.

A teraz na rozluźnienie...
Ja również takich sprzeczek wolałbym uniknąć.

Ku pokrzepieniu.
Prosimy o więcej takich zimowych zdjęć.
Px48-1754 | Powidz | Rok 1996
Źr. eBay | Autor mi nieznany
Px48-1754 Powidz 1996.jpg


Px4-803 | Czajcze | Bydgosko-Wyrzyskie Koleje Dojazdowe | Rok 1975
Źr. eBay | Autor mi nieznany
Px4-803 Czajcze 1975.jpg
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
4.537 9 0
To ja też dorzucę "kamyczek" do tak zacnego wątku (choć nie swój ...) ;) autorstwa M.Płóciennika. Fotka wykonana (prawdopodobnie) w Witaszycach.

Kolejny "kamyczek", to krótka informacja o cyklu ciekawych artykułów autorstwa Lechosława Musiałkowskiego publikowanych w "Mini Replice" (numerze 87, 88 teraz 89 i we wrześniu nr 91). Trzy częściowa monografia o kolejce wrzesińskiej udokumentowana jest sporą ilością niepublikowanych dotąd zdjęć oraz rysunkami. W załączeniu dwie strony z numeru 89 "MR" (oczywiście za zgodą wydawcy).

Mam nadzieję, że założyciel tematu wybaczy mi "reklamę" - wszak temat dotyczy "wąskich klimatów" :)
 

Załączniki

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.475 7 0
I jeszcze Px48-1920 i 1902 w lipcu 2000 r. To lato było właściwie moim pożegnaniem z kolejką średzką taką, jaką przez lata znałem. Od września tego roku zaczął kursować zdezelowany MBxd2, Px48-1902 przesłano do Krośniewic, gdzie więcej stał niż jeździł. Ach, nostalgia.
 

Załączniki

PingwinRico

Znany użytkownik
Reakcje
4.842 30 2
Hmm, widzę, że kolej średzka cieszy się powodzeniem. :)
Ja mam takie coś.

Px48-1748 | Zaniemyśl | Rok 1979
Źr. eBay | Autor mi nieznany
Px48-1748 Zaniemysl 1979.jpg
Px48-1748 Zaniemyśl Wąskotorowy 1979.jpg


Px48-1756 | Środa Wąskotorowa | Rok 1992
Źr. eBay | Autor mi nieznany
Px48-1756 Środa 1992.jpg
 
K

KNG

Gość
Pozwolicie, że odejdę trochę od klimatów pełnych zapachu dymu parowozowego i kreozotowych podkładów i podążę w kierunku zapachu pieniędzy.
Dużych pieniędzy.
Oczywiście ciężko przeliczać złotówki sprzed prawie 90 lat ale w roku 1927 dniówka robotnika wykwalifikowanego wynosiła około 1 (słownie: jednego) złotego.
Dziś to jest około 100 (słownie: sto) złotych.

Pozdrawiam serdecznie i księgowo.

ksiezyc_nad_gieesem ...
 

Załączniki

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.475 7 0
To Px48-1902. Super zdjęcie! Widać jeszcze budkę systemu Lenza służącą za schronienie pracownikom kolejki zatrudnionym przy załadunku wagonów normalnotorowych na transportery.
Hmm, widzę, że kolej średzka cieszy się powodzeniem. :)
Ja mam takie coś.

Px48-1748 | Zaniemyśl | Rok 1979
Źr. eBay | Autor mi nieznany
Zobacz załącznik 404892 Zobacz załącznik 404893

Px48-1756 | Środa Wąskotorowa | Rok 1992
Źr. eBay | Autor mi nieznany
Zobacz załącznik 404895
Zaniemyśl, to moje Shire. I Px48-1748! To se ne vrati.
 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.972 130 86
Piekne dokumenty. Jak sie tak blizej przyjrzec to nawet czczcionka byla secesyjna. A dzisiaj prosta, ciosana: Arial/Helvetica/Verdana... :) (w naglowku: Kalkulacja | Uwagi | inne).
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.475 7 0
Również piękne pismo ręczne. Moja prababcia, babcia i dziadek pisali jak po sznurku. Mam zachowane listy od nich, ostatni datuje się na 1988 r. i jest adresowany na obóz harcerski w Gostomku k. Kościerzyny. Dziadek obiecywał mi wspólną podróż ozorkowsko-krośniewickim szlakiem (odbyła się planowo po powrocie z obozu). Do tego listu załączył jeszcze krótki artykuł z "Głosu Robotniczego" dotyczący kolejki w Ozorkowie.
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
637 3 1
No własnie kto dzisiaj tak kaligrafuje? Z 'przekosem'... Italiką.
Na przykład ja. Często (np. cytując) wybieram "Arial CE Italic"...:).
A tak zupełnie poważnie, czy to są czasy sprzyjające kaligrafii? Myślę, że niestety nie!
Szczególnie, że już od pewnego czasu np. dziecko, któremu nie chce się (po prostu!) uczyć starannego pisania, dostaje zaświadczenie od lekarza, że cierpi na "dysgrafię"... i po problemie. A swoją drogą, to po co w ogóle ma się uczyć starannego pisma odręcznego, o kaligrafii nie wspominając...?
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.475 7 0
Mam służbowy rozkład jazy kolejki średzkiej z roku 1977, który dostałem od nieżyjącego już p. Józefa Ciuka, wieloletniego i zasłużonego maszynisty tej kolejki. Pan Józef, w tym rozkładzie nanosił swoje notatki, poprawki godzinowe związane z rozkładem jazdy pociągów transporterowych (oznaczonych jako TT) na linii zaniemyskiej (na linii poznańskiej, pociągi transporterowe od tego roku uruchamiane były jako dodatkowe). To wszystko wykonane pięknym, kaligraficznym pismem. Pan Józef był, mogę śmiało powiedzieć, prawdziwym miłośnikiem kolei, kochał swoją pracę. Jego Px48 zawsze był nienagannie utrzymany, do ostatnich dni jego pracy. Pan Józef odszedł na emeryturę w połowie 1992 r., a na wieczną służbę w 2006 roku. Przejeździłem z Nim wiele kilometrów na wszystkich wtedy czynnych parowozach kolejki średzkiej (1726, 1756, 1907, 1920). Opowiadał mi o wielu ciekawostkach związanych z tą kolejką, między innymi o tym, że w Zaniemyślu przy stacji był tartak i kolejka woziła dłużycę na przetarcie. Dłużycę pozyskiwano w składnicy drewna przy stacji końcowej odgałęzienia do Czarnotek (linia towarowa odgałęziała się od linii główniej między Annopolem a Płaczkami).
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.063 25 2
Zapytuję o parowóz Tx28. Czy miał on już znormalizowane reflektory? I o kolorystykę Px6. Ten jasnoszary odcień na zdjęciu może wskazywać na oliwkę lub zieleń?
Reflektorów na Tx28 niestety nie pamiętam, wydaje mi się jednak, że już ich wtedy nie miał.
Px6 natomiast był cały czarny, nawet nie zauważyłem czerwieni kół, ale może były po prostu mocno zabrudzone.

Te zdjęcia ... pozwalają odtworzyć skład pociągu, jaki kursował na kolejce średzkiej w końu lat 60tych i poczatku 70tych.
Zapewne wiesz, że w skali HOe można nabyć wagony 3Aw produkcji rosyjskiej I.Indra (aktualnie do nabycia na Allegro po 195,- zł.)
oraz do modelu parowozu Podolskiej Fabryki Maszyn - takiego właśnie jak Px6 przymierzała się jedna firma z Niemiec.
(Nie mogę teraz znaleźć na nią namiarów internetowych)
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.475 7 0
Reflektorów na Tx28 niestety nie pamiętam, wydaje mi się jednak, że już ich wtedy nie miał.
Px6 natomiast był cały czarny, nawet nie zauważyłem czerwieni kół, ale może były po prostu mocno zabrudzone.

Zapewne wiesz, że w skali HOe można nabyć wagony 3Aw produkcji rosyjskiej I.Indra (aktualnie do nabycia na Allegro po 195,- zł.)
oraz do modelu parowozu Podolskiej Fabryki Maszyn - takiego właśnie jak Px6 przymierzała się jedna firma z Niemiec.
(Nie mogę teraz znaleźć na nią namiarów internetowych)
Dziękuję za tę wiadomość, w szczególności dotyczącą kolorystyki parowozu Px6. Właśnie jestem w trakcie składania jednego modelu wagonu 3Aw, nabytego w zaprzyjaźnionym sklepie. Drugi czeka w pudełku. Czuję, że wykonam go w kremowo-niebieskim malowaniu. Piękny model parowozu Px6 wykonał kol. Mateusz. Jeszcze raz z podziękowaniem, za wspaniałe archiwalne zdjęcia (są one absolutnym hitem) i włączenie się do naszego wąskotorowego wątku.
 
Ostatnio edytowane:

Maslo

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
PKMK
Producent
Reakcje
419 4 0

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.475 7 0
Dnia 15 września 2001 r. odbyła się ostatnia lub przedostatnia jazda kolejki pod egidą PKP. Był to przejazd specjalny dla miłośników kolei z Niemiec. Nie wszystko zagrało tak jak trzeba ale ogólnie udało się dojechać do Zaniemyśla i wrócić szczęśliwie do Środy. Szlak kolejki był już mocno zarośnięty, a przechyłki na niektórych zakrętach były niebezpiecznie duże. Byłem wtedy przekonany, że to już jest pociąg pożegnalny. Pociąg prowadził p. Andrzej Naworski, znany i lubiany maszynista. Poniżej zdjęcia z tego przejazdu.
 

Załączniki

Podobne wątki