• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Wąskotorowe klimaty

garou

Znany użytkownik
Reakcje
5.081 449 99
I co kolego malkontencie, my nieprawdziwi wąskotorowcy, tacy przypadkowi, gorszego sortu, mamy już siedem stron z unikatowymi zdjęciami i ciekawymi informacjami, tam się tyle przez rok ostatnio nie wydarzyło.
Jak to jeden może i głupi żarcik potrafi rozwinąć dyskusję nie koniecznie na dobre tory. Nie twierdziłem że tu są nieprawdziwi wąskotorowcy. Nie ròbcie ze mnie malkontenta do jasnej ciasnej.
 

PingwinRico

Znany użytkownik
Reakcje
4.842 30 2
Paweł R - dziękuję bardzo za konkretny kruszwicki wagon. :)
Jeszcze odnośnie Dobrego. Był taki czas, że siedziałem na serwisach aukcyjnych i oglądałem sobie fotografie. :) Na jednym z nich trafiłem na zdjęcie podpisane, że niby to Dobre.
Bądź co bądź, to skład z wysłodkami, więc może być w tym prawda. :) Jednak po terenie nie poznaję.

Px48-1926 | Dobre | 1975

Pt48 1926 Dobre 1975 Original.JPG


Przy okazji szło popatrzeć na inne skarby. :) Tylko nie wiem, czy można tak je tutaj umieszczać i czy ew. nie będą wchodziły w drogę tematowi "Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)". Jednak zaryzykuję z dwoma zdjęciami...

Px48 w roku 1968

Px48 1968 Original Polish B.JPG
Px48 1968.jpg
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
21.576 513 29
Tylko nie wiem, czy można tak je tutaj umieszczać i czy ew. nie będą wchodziły w drogę tematowi "Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)". Jednak zaryzykuję z dwoma zdjęciami...
To jest wątek o klimatach wąskotorowych, wstawiaj ile chcesz i co chcesz, jak na razie Twoje wpisy są absolutnie rewelacyjne, byle byłoby o wąskich torach.
a moim marudzeniem o napisach nie przejmuj się, już mnie Jarząbek postawił do pionu;)
[DOUBLEPOST=1468951390,1468951064][/DOUBLEPOST]Środkowe( drugie) zdjęcie wygląda mi na Krośniewice.

DSC_0175.JPG


Trzecie chyba też.
 

PingwinRico

Znany użytkownik
Reakcje
4.842 30 2
W porządku. :) Postaram się nie stwarzać problemów.
Tymczasem podziękuję taką Opalenicą z 1968 roku (podobno).
Dziękuję też za ew. poprawki w lokalizacji kolejek. ;)

Px48 1968.JPG
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
3.067 81 12
Panowie, ja ..., szczękę urywa, oceny są za niskie, więc nie klikam....crem de'la crem ( mam nadzieję, że dobrze napisałem;))

Szacun i pozdrawiam z MMz:)
 

PingwinRico

Znany użytkownik
Reakcje
4.842 30 2
(y);)
Pingwiniasty życzy dobrej nocy!

Ld1-3 w Białośliwiu | Rok 1974
Ld1-3 1974.jpg


oraz jakowyś wagon |Nowa Wieś (tak widniało w podpisie) |14.05.1978
Czy to Krotoszyńska Kolej Dojazdowa?

Nowa Wieś 14.5.1978.jpg
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.475 7 0

Adam66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
6.418 110 1
Matko Boska Wąskotorowa:eek:
Aż strach pomyśleć, co by się stało z naszym forum, gdyby poza Rico, pozostałe pingwiny pokazały swoje foty;)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.540 556 30
No właśnie chyba nie swoje. Wypadałoby może podać źródło i autorów, jeżeli są znani. Ale fotki faktycznie rewelacyjne.
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.475 7 0
No nie, było COŚ !!! :rolleyes: - coś, jakby nie z tej epoki ...
bowiem stał sobie jeszcze na torze odstawczym przed małą drewnianą szopką drezyny, w tyle parowozowni, skasowany już wtedy prześliczny parowóz Tx28-1271 z cudownie archaicznym odiskiernikiem bębnowym na kominie.
Pozdrawiam.
Zapytuję o lokalizację tej drewnianej szopki. Na kolejce średzkiej istniała jeszcze do niedawna inna drewniana szopa, duża, w tyle za parowozownią po prawej stronie.
Została ona wzniesiona w początkach pracy kolei powiatowej. Służyła jako lakiernia wagonów osobowych. Kolej średzka w owym czasie była dochodowa, a tabor był bardzo dobrze utrzymany. Kryzys przełomu lat 20 i 30tych nie odbił się tak negatywnie na działalności średzkiej kolejki, jak to było widoczne w przypadku innych prywatnych kolei.

Na kolei średzkiej stosowane były rozjazdy krzyżowe (angielskie), co najmniej trzy. Jeden zlokalizowany był na stacji Środa Przeładownia (ówczesna nazwa stacji Środa Wąsk., stosowana do dzisiaj przez okolicznych mieszkańców), drugi na stacji Środa Miasto, a trzeci na stacji Poznań Kobylepole. Istnieje dokumentacja zdjęciowa potwierdzająca ten fakt.
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.475 7 0
Moje ulubione zdjęcie z Fotopolski: http://wielkopolskie.fotopolska.eu/224643,foto.html
Stacja/ładownia Śnieciska. Po lewej manewruje Px48-1748, a skład osobowy do Zaniemyśla prowadzi Px48-1726. Jeszcze do ok. 1980 r., już po likwidacji linii poznańskiej, pociągi transporterowe formowano jako osobne składy. Tender od Px48-1726 posiada jeszcze oryginalną tarczę zderzakową. Zdjęcie może być datowane na rok 1978 lub 1979. Widać już nowe elementy (górny reflektor) w tendrze parowozu Px48-1748.
Osobne składy transporterowe zdarzały się sporadycznie jeszcze w latach 80tych, kiedy spółdzielnia produkcyjna w Śnieciskach oraz PGR-y i SKR-y w Łęknie i okolicach Zaniemyśla zamawiały dużo nawozów sztucznych. Podstawowym towarem przewożonym do Zaniemyśla był węgiel. W skład pociągów transporterowo-osobowych wchodziły zwykle dwie dwuosiowe węglarki Es+brankard+1Aw+1Aw. W przypadku większej liczby normalnotorowych węglarek, skład pociągu zmniejszano o jeden wagon osobowy. Najdłuższy skład transporterowo-osobowy jadący w kierunku ładownym, który widziałem, liczył 4 węglarki dwuosiowe Es.
 

PingwinRico

Znany użytkownik
Reakcje
4.842 30 2
No właśnie chyba nie swoje. Wypadałoby może podać źródło i autorów, jeżeli są znani. Ale fotki faktycznie rewelacyjne.
Jak najbardziej przyznaję Ci rację i sprzeczać się w tej kwestii zupełnie nie zamierzam. :) Dlatego też przed umieszczaniem zapytałem się jak człowiek:
"Tylko nie wiem, czy można tak je tutaj umieszczać i czy ew. nie będą wchodziły w drogę tematowi "Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)". Jednak zaryzykuję z dwoma zdjęciami..."
Jako, że od Pawła R dostałem pozwolenie:
"To jest wątek o klimatach wąskotorowych, wstawiaj ile chcesz i co chcesz"
...oczywiście w granicach rozsądku, to postanowiłem zadziałać. :) Zdjęcia pochodzą z serwisów eBay, Allegro oraz Delcampe. Autorów nie sposób podać, gdyż użytkownicy są tam wymienieni ze swojego pseudonimu, a i tak nie mamy pewności, że to akurat on jest autorem zdjęcia.
Jeżeli komukolwiek to przeszkadza, czy godzi w zasady, to zaniecham wklejania zdjęć i będę delektował się tym co Państwo tutaj ukazują. :) Miałem chęć podzielenia się "słodką" Kruszwicą i tak też zrobiłem, a aukcje internetowe wyszły przy okazji. :)

Z pozdrowieniami!
 
Z

Zv

Gość
Jeżeli komukolwiek to przeszkadza, czy godzi w zasady, to zaniecham wklejania zdjęć i będę delektował się tym co Państwo tutaj ukazują.
Z pozdrowieniami!
NIKOMU to nie będzie przeszkadzać, brak opisu zdjęcia i info o tym ze autora nie znasz całkowicie załatwiają sprawę. Nikt w celach komercyjnych tu nie wstawia zdjęć tylko w celach poznawczych hobbystycznych i o ile nie podszywa się pod autora zdjęcia wszystko jest ok! A jeśli komuś to przeszkadza to niech zniesmaczony nie ogląda :) a już broń Boże nie kopiuje na swój dysk :D
 

PingwinRico

Znany użytkownik
Reakcje
4.842 30 2
Bardzo mnie taka wiadomość uradowała, więc wszystkim na zgodę. ;)
Parowóz o numerze 192, Łobżenica | Bydgosko-Wyrzyskie Koleje Dojazdowe | Rok 1973
192 Lobzenica 1973.jpg
192 Lobzenica 1973nj.jpg
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
21.576 513 29
Rico, to nie tak, napisałem że możesz zamieszczać zdjęcia nie bacząc na dział "Parowozowy Hyde Park" bo tu jest inny dział, nie ma obowiązku zamieszczania zdjęć w poszczególnych wątkach, ale to nie pozwolenie bo ja to sobie mogę pozwalać,pomachać ogonkiem, natomiast informacja o tym kto jest autorem zdjęć lub braku wiedzy o nim, jest mile widziana, choćby z powodu unikania karczemnych awantur jakich tu nie mało, było, bo nadeszła dobra zmiana.

A teraz na rozluźnienie, oryginalny tekst wiadomości, wiadomo że od PCh:

Nie może oczywiście zabraknąć ełckiej wąskotorówki, więc kilka fotek z przejazdu dla turystów niemieckich. Px48-1752 na manewrach w Sypitkach i w drodze powrotnej do Ełku, tendrem naprzód. 2010 07 08.
Pozdrawiam z mazurzeniem.

6.jpg


7.jpg


8.jpg


9.jpg
 

Podobne wątki