Więc tak wyglądał ten tender po przebudowie:
Tender jako wagon, Żnin 16.07.2010, fot.T.Suchorolski
Widać, że dobudowano drzwi boczne, a w zasadzie wykonano je z wyciętego fragmentu ściany bocznej dodając zawiasy i prymitywne zamknięcie, oraz zdjęto środkową oś wraz z jej panewkami i odresorowaniem.
Tender ten, jak ustaliliśmy wspólnie z mym Przyjacielem, posiada podwozie od jakiejś trzyosiowej lokomotywy spalinowej.
Zapewne była to poniemiecka lokomotywka z czasu II WŚ zbudowana dla potrzeb Wehrmachtu.
Tu najbardziej pasowałaby HF130C.
Dodatkowo jako ciekawostka wynikło, że ten tender nie był na stanie PKP.
Jego właścicielem była Cukrownia Żnin, gdzie to pod numerem 5 wspomagał pracę parowozu tendrzaka Nr5, Bt2n Lowa 8344.
Na stronie:
http://www.polskieparowozy.pl/index2.php?desc=on&par=lowa16028
jest zdjęcie, gdzie widać ten tender z tym numerem oraz parowóz numer 5 na terenie Cukrowni Żnin.
Prawdopodobnie po likwidacji kolejki cukrowniczej tender przekazano do parowozowni wąskotorowej Żnin.
Tender jako wagon, Żnin 16.07.2010, fot.T.Suchorolski
Widać, że dobudowano drzwi boczne, a w zasadzie wykonano je z wyciętego fragmentu ściany bocznej dodając zawiasy i prymitywne zamknięcie, oraz zdjęto środkową oś wraz z jej panewkami i odresorowaniem.
Tender ten, jak ustaliliśmy wspólnie z mym Przyjacielem, posiada podwozie od jakiejś trzyosiowej lokomotywy spalinowej.
Zapewne była to poniemiecka lokomotywka z czasu II WŚ zbudowana dla potrzeb Wehrmachtu.
Tu najbardziej pasowałaby HF130C.
Dodatkowo jako ciekawostka wynikło, że ten tender nie był na stanie PKP.
Jego właścicielem była Cukrownia Żnin, gdzie to pod numerem 5 wspomagał pracę parowozu tendrzaka Nr5, Bt2n Lowa 8344.
Na stronie:
http://www.polskieparowozy.pl/index2.php?desc=on&par=lowa16028
jest zdjęcie, gdzie widać ten tender z tym numerem oraz parowóz numer 5 na terenie Cukrowni Żnin.
Prawdopodobnie po likwidacji kolejki cukrowniczej tender przekazano do parowozowni wąskotorowej Żnin.
-
6
-
1
- Pokaż wszystkie