Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Wieś Mogowo / teren stacji Nasielsk. W ulicy Przytorowej można jeszcze zobaczyć fragment toru nieistniejącej Nasielskiej Kolei Dojazdowej. Czy pozostały jeszcze fragmenty wąskiego toru, z tej wąskotorówki, w innych miejscach?
Wyjeżdżałeś z Winnicy do Pułtusk i po pokonaniu stosunkowo sporego łuku miałeś zjazd w dolinę jakiegoś cieku wodnego (strumyk /mała rzeczka) którego nazwy teraz niepamiętam i miałeś podjazd. Ogólnie w tym miejscu miałeś niezbyt ciekawy profil szlaku.
Lepiej opisane to jest w książce Tucholskie o tej kolejce.
Wąskotorowy tramwaj konny w Mrozach i jedyny czynny tramwaj konny w Polsce. Rozstaw 900 mm. W Mrozach jeździ replika. Oryginał stoi na terenie Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie.
Przęsławice - 2 km od Wyszogrodu.
W 1924 roku został gdzieś tutaj otwarty przystanek Przęsławice wraz z linią wąskotorową z Tułowic do Wyszogrodu (obecnie gminy: Brochów i Młodzieszyn). Torowisko jeszcze się zachowało, ale w wielu miejscach zostało rozszabrowane. Czy gminy są zainteresowane rewitalizacją tej linii? Taki temat w tych gminach zapewne nie istnieje. Byłbym bardzo zdziwony, gdyby było inaczej ... | stan na 30.09.2018
Zastal Wls180 #Lyd1-252 na stacji końcowej Marcule. Lokomotywa przyciągnęła 3 wagonowy skład letniaków z Iłży. Cała wąskotorowa linia z Iłży do Marcul to obecnie krańce województwa mazowieckiego.Historycznie to Małopolska (Ziemia Sandomierska).
Panie Prezesie, oby więcej takich sentymentów i pięknych zdjęć. Może ze Środy lub Wielkopolski? Na zdjęciu pierwszym, za parowozem znajduje się wagon typu 1Aw?
który był naprawdę końcowym przystankiem dla ... wielu, wielu parowozów. Było to cmentarzysko parowozów na terenie ZPZ Zębiec, ale w kilku publikacjach padała właśnie nazwa Marcule.
Troszkę archiwaliów: rozkład jazdy kolejki średzkiej z 1976 roku oraz wycinek prasowy z Nowych Sygnałów z roku 1986 autorstwa p. Ryszarda Burzykowskiego z zestawieniem parowozów serii Px48 przebudowanych na tor 1000mm.
Fragment notatki służbowej z historii kolejki średzkiej. W 1966 roku doszło do wypadku na odgałęzieniu towarowym do Jaszkowa. Pociąg towarowy prowadzony był parowozem serii Px48-1907.
Odwiedziłem dzisiaj kolejkę średzką. Na stacji Środa miasto trwają wiosenne porządki wraz z wymianą podkładów. Podwozie parowozu Px48-1920 zostało gruntownie oczyszczone i pokryte podkładem antykorozyjnym.